Sinds maandag heb ik een Odido aansluiting (glasvezel internet 1 Gbps + TV). In eerste instantie gaf de speedtest vlak naast het modem nog zo’n 700 Mbps aan (via Wifi). Het modem staat in de meterkast, het is niet mogelijk om hier een andere plek voor te zoeken.
Op de 1e verdieping was dit al een stuk lager (150 Mbps). Op de 2e verdieping valt de Wifi verbinding vaak weg. Voorheen had ik Ziggo, toen had ik altijd gewoon Wifi op de 2e verdieping.
Vandaag heb ik het glasvezelkastje en het modem opnieuw opgestart. Nu krijg ik naast het modem nog maar zo’n 100 Mbps, en op de 1e verdieping nog maar 20. Al met al ben ik hier dus niet zo tevreden over.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om wel een acceptabele snelheid, en een goede verbinding op de 2e verdieping te krijgen?
Beste antwoord door rvk01
Dat klinkt alsof er na het opnieuw opstarten een andere (vollere) wifi kanaal gekozen is. Je zou kunnen proberen nogmaals opnieuw op te starten. Als dat niet werkt zijn er ook apps waarmee je kunt kijken of er andere routers gebruik maken van dezelfde kanalen en zou je dit vast kunnen zetten op een niet gebruikt kanaal (hoewel dat in de toekomst wel weer kan wijzigen).
Hoe had je wifi bij Ziggo? Had je toen ook alleen maar wifi met de hoofdmodem/router? Of had je extra wifi punten?
Om dus op de derde verdieping betere wifi te krijgen zou je dus extra wifi punten kunnen nemen. Liefst sluit je die bedraad aan maar misschien zou die op de tweede verdieping het signaal nog goed op kunnen pikken. Maar als je naast de router maar 100Mbps krijgt… dan heeft dat natuurlijk niet zoveel zin (want dan zal dat extra wifi punt ook niet veel kunnen zien).
Dat klinkt alsof er na het opnieuw opstarten een andere (vollere) wifi kanaal gekozen is. Je zou kunnen proberen nogmaals opnieuw op te starten. Als dat niet werkt zijn er ook apps waarmee je kunt kijken of er andere routers gebruik maken van dezelfde kanalen en zou je dit vast kunnen zetten op een niet gebruikt kanaal (hoewel dat in de toekomst wel weer kan wijzigen).
Hoe had je wifi bij Ziggo? Had je toen ook alleen maar wifi met de hoofdmodem/router? Of had je extra wifi punten?
Om dus op de derde verdieping betere wifi te krijgen zou je dus extra wifi punten kunnen nemen. Liefst sluit je die bedraad aan maar misschien zou die op de tweede verdieping het signaal nog goed op kunnen pikken. Maar als je naast de router maar 100Mbps krijgt… dan heeft dat natuurlijk niet zoveel zin (want dan zal dat extra wifi punt ook niet veel kunnen zien).
Kan je eens een laptop bekabeld aansluiten op de router, doe een speedtest met de Ookla speedtest app en deel het resultaat hier. Gebruik minimaal een CAT5E internetkabel.
Ik heb het modem nog een keer herstart en heb nu weer zo’n 700 Mbps naast de meterkast draadloos. Bedraad 940/770 en 9 ms ping.
Dus dat is stukken beter. Op zolder echter nog steeds wegvallende wifi. Bij Ziggo had ik ook alleen een modem, geen extra wifipunten. Modem stond wel op een andere plek, in de huiskamer. Nu staat het modem dus in de meterkast, naast het trapgat.
Ik kan inderdaad eens kijken of het met extra Wifi punten beter wordt. Is dat het Wifi plus, of raad je wat anders aan?
Zoals @rvk01 aangaf kun je een WiFi plus punt van Odido huren of een eigen TP-LINK Deco set nemen met meerdere units. De hoofd Deco kan je dan op de mediaconverter aansluiten zodat je de Zyxel niet meer nodig hebt.
Het voordeel van Wifi Plus is dat het maandelijks opzegbaar is. En je kunt het de eerste maand uitproberen.:
Kan ik mijn Wifi Plus abonnement zonder kosten opzeggen als mijn wifi er niet beter door wordt?
Dat kan. Als je wifi niet beter wordt met Wifi Plus, kan je het pakket in de eerste maand gratis terugsturen. Regel je gewoon in Mijn Odido. Na de eerste maand heb je een opzegtermijn van 30 dagen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.