Skip to main content
Beantwoord

Wifi Zyxel T-56 werkt niet

• 24 december 2024
  • 1 reactie
  • 165 Bekeken

Beste,

Bij ons moest de stroomvoorziening van het huis even uitgeschakeld worden. Na het inschakelen van de stroomvoorziening doet de WiFi het niet meer. Op de apparaten in huis geeft de WiFi aan "verbonden zonder internet".

Bij het glasvezelkastje brand een groen lampje bij Power en een groen lampje bij PON.

Op het modem brand de power continu groen en knippert LAN (groen knipperend).

Al geprobeerd:

* resetten van het modem Zyxel T-56.

* in en uitschakelen van de voeding van het modem Zyxel T-56

Mogelijk probleem zou de voedingskabel van het modem zijn. Vreemd dat deze na zo'n korte tijd niet goed werkend meer is (haast nieuw).

Bovenstaande is zeer vervelend aangezien veel apparaten + tv werken op de WiFi. 

Nog een tweede probleem, sinds een update van mijn Samsung A51 is geen verbinding meer mogelijk met de WiFi. Bij WiFi instellingen geeft de WiFi aan "WPA3 connection is required". 

Hoe kan dit eenvoudig worden opgelost?

Groeten,

Jermo

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Jermo, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je hier inmiddels al telefonisch contact over hebt gehad en er een monteur bij je langs gaat komen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij ervoor kan zorgen dat het modem weer gaat werken zoals het zou moeten! Nadat je weer helemaal online bent, kan je de WPA instellingen aanpassen door in te loggen in het modem. Dit kan je doen door naar http://192.168.1.1 te gaan en in te loggen met de gegevens die achterop het modem staan. Ook kan je aan de monteur vragen of hij dit voor je wil aanpassen bij zijn bezoek. Mocht het niet lukken, dan kunnen wij dit ook altijd voor je wijzigen. Je kan dan hier een bericht achterlaten zodat wij het aan kunnen passen! 

Bekijk origineel

1 reactie

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1621 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Hi ​@Jermo, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je hier inmiddels al telefonisch contact over hebt gehad en er een monteur bij je langs gaat komen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij ervoor kan zorgen dat het modem weer gaat werken zoals het zou moeten! Nadat je weer helemaal online bent, kan je de WPA instellingen aanpassen door in te loggen in het modem. Dit kan je doen door naar http://192.168.1.1 te gaan en in te loggen met de gegevens die achterop het modem staan. Ook kan je aan de monteur vragen of hij dit voor je wil aanpassen bij zijn bezoek. Mocht het niet lukken, dan kunnen wij dit ook altijd voor je wijzigen. Je kan dan hier een bericht achterlaten zodat wij het aan kunnen passen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen