Skip to main content

Poging #344 - Installeren Zyxel WX5600 Wifi aan Zyxel T56 modem.

Nu ik een slordige 5 keer het installatieproces heb doorlopen ga ik het toch maar eens hier proberen, neem me niet kwalijk voor mijn allicht ietwat geïrriteerde ondertoon. Ik heb immers nog geen enkele stap doorlopen met deze nieuwe provider die foutloos ging. 

Hoe dan ook, 

Ik krijg het niet voor elkaar om de toegezonden extenders aan de praat te krijgen.

• Ik koppel de extender aan de router middels de meegeleverde UTP kabel. Stap 1, check. Alles brand conform de instructie. 
  • Door naar stap 2. Ik kies een plek naast de router uit maar het lampje met het balkjes icoon gaat maar niet branden. Nogmaals, inmiddels al een slordige 5x doorlopen. Beide extenders gaat dat balkje wat zegt 'deze repeater repeat nu' maar niet branden. 

Ook geprobeerd/Handig te benoemen:

• Harde reset router om evt. instellingen die ik heb aangepast die het verzieken te rectificeren
  • Ook ingelogd in de router, waar de repeater niet zichtbaar is in de actieve verbindingen lijst.
  • Easymesh staat aan. Haha, easymesh.

Help. 

Uitgelichte reactie

2 juli 2024

Welkom op onze community! @omedave 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je contact kan maken met de wifipunten. 

Heb je al geprobeerd om de wps knop op het modem in te drukken? Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling. 

Wil je daarnaast ook jouw klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je community profiel? Ik kan dan gelijk met je meekijken! 

3 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4741 reacties
  • 2 juli 2024

Welkom op onze community! @omedave 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je contact kan maken met de wifipunten. 

Heb je al geprobeerd om de wps knop op het modem in te drukken? Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling. 

Wil je daarnaast ook jouw klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je community profiel? Ik kan dan gelijk met je meekijken! 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 4 augustus 2025

Ik heb hetzelfde probleem en zelfs na drie kwartier praten met de helpdesk van Odido is het probleem niet opgelost. Hier wordt je toch gek van. s

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 875 reacties
  • 5 augustus 2025
sjorgmailcom schreef:

Ik heb hetzelfde probleem en zelfs na drie kwartier praten met de helpdesk van Odido is het probleem niet opgelost. Hier wordt je toch gek van. s

In dit geval kwam het omdat je EasyMesh had uigezet op je modem. Ik heb deze weer aangezet, Als je het wifi punt factory reset en voor 5 minuten met de kabel aansluit kan je hem daarna ergens anders in huis neerzetten. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen