Skip to main content

Geen prik op glasvezel, vanwege aansluiten buurman


  • is een Master Poster
  • 23 reacties

30 mei om 8:55 was de prik van mijn glasvezel weg. Ik wist toevallig dat mijn buurman beneden die dag glasvezel aangesloten zou krijgen ik dacht meteen… verkeerde losgetrokken in de POP. (later bevestigd door guidion). Mijn buurman kon nog niet aangesloten worden omdat het glas nog niet bij hem binnen is. Moet nog van de straat  getrokken worden. Hij woont BG en ik op de 1e/2e waar de aansluiting op de 2e zit, Buurman kon niet aangesloten worden en ik zit zonder internet. Guidion monteur die bij mijn buurman zou aansluiten kon bij meteen aan de gang bij mij. Zonder succes natuurlijk. Moet goed gezet gaan worden in de POP. Hij kon me alleen geen tijd geven, lekker zo voor het weekend maar goed… 

Mijn vraag aan het forum: Hoe lang duurt dit gemiddeld?

nog een vraag: kan ik een prepaid sim krijgen(ophalen?) met onbeperkt data voor een paar dagen om het te overbruggen? Mijn 5g router ligt klaar om aan mijn odido router gehangen te worden...

 

Uitgelichte reactie

1 juni 2025

Hallo ​@ColinD 

Guidion koppelt het dan terug naar Odido en binnen enkele werkdagen hoor je dan wat.

Je kan een prepaid simkaart kopen in de winkel, ik zal je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet sturen via een privébericht 

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 1 juni 2025

Hallo ​@ColinD 

Guidion koppelt het dan terug naar Odido en binnen enkele werkdagen hoor je dan wat.

Je kan een prepaid simkaart kopen in de winkel, ik zal je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet sturen via een privébericht 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1527 reacties
  • 1 juni 2025

Tevens zou dan ook een moderator de gekochte prepaid kaart kunnen vergoeden.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 3 juni 2025

hi, 

 

Volgens een mail van gisterochtend zou ik binnen 1 werkdag (net voorbij) reactie krijgen.

Daar ik maar een consument ben en geen bedrijf weet ik dat het wat langer duurt. Maar door een fout, geen storing, heb ik nu niets. Vouchers zijn leuk, maar ik kan er niets mee… mijn mifi router wil niet werken in de T50, maar goed, ander probleem voor later. 

Is er een moderator die kan zien wat de status is?

 

bvd


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 3 juni 2025

@ColinD 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 4 juni 2025
Waqqas schreef:

@ColinD 

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

done!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 5 juni 2025

Hey ​@ColinD, goed dat je hier je situatie deelt.

Ik wil natuurlijk dat jij zo snel mogelijk weer online bent en ik snap heel goed dat je daar snel duidelijkheid over wilt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en er is in jouw geval al een ticket aangemaakt en onze technische dienst is ermee bezig om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Normaal gesproken worden dit soort herstelacties in de POP binnen enkele werkdagen opgepakt, afhankelijk van de beschikbaarheid van de netwerkbeheerder en monteurs. Ik zie dat het ticket gister is doorgezet, dit duurt meestal 2/3 werkdagen voordat het opgepakt kan worden maar dit kan sneller gaan! Voor nu is het afwachten tot de technische dienst het ticket heeft opgepakt maar ik ga er vanuit dat het spoedig opgelost zal worden. Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 13 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ColinD, goed dat je hier je situatie deelt.

Ik wil natuurlijk dat jij zo snel mogelijk weer online bent en ik snap heel goed dat je daar snel duidelijkheid over wilt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en er is in jouw geval al een ticket aangemaakt en onze technische dienst is ermee bezig om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Normaal gesproken worden dit soort herstelacties in de POP binnen enkele werkdagen opgepakt, afhankelijk van de beschikbaarheid van de netwerkbeheerder en monteurs. Ik zie dat het ticket gister is doorgezet, dit duurt meestal 2/3 werkdagen voordat het opgepakt kan worden maar dit kan sneller gaan! Voor nu is het afwachten tot de technische dienst het ticket heeft opgepakt maar ik ga er vanuit dat het spoedig opgelost zal worden. Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

 

heb je toevallig zicht op de status? we zijn nu werkdagen verder en de storing duurt nu 14 dagen.

Ik snap dat er fouten gemaakt worden in een wijkkast maar dit kan toch dan ook zo opgelost worden?

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 17 juni 2025

beste community admins, 

ik krijg te horen net van de helpdesk van odido dat de back office heeft aangegeven (al 6 juni) dat mijn buurman die 2 verdiepingen lager woont en nog geen aansluiting in huis heeft zijn aanvraag moet annuleren en dat ik dan pas geholpen kan worden? Beetje raar, ik word pas ingeprikt, terwijl ik al 4/5 jaar een lijn heb welke ik nog steeds betaal en dat ik pas een werkende lijn krijg als hij zijn aanvraag annulleert? Dit is een beetje de omgekeerde wereld. Moet ik van alles regelen om weer een werkende lijn te krijgen? Beetje raar, al 11 dagen geleden was dus dit al bekend maar ik hoor niks. Is er een admin die wat voor mijn kan betekenen? Denk niet dat mijn buurman zijn aanvraag wil annuleren, die wil ook graag betaalbaar Odido. Maar bij hem moet eerst het glas nog naar binnen… Bij mij ligt het al 5 jaar, 2 verdiepingen hoger, altijd zonder problemen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 17 juni 2025
ColinD schreef:

beste community admins, 

ik krijg te horen net van de helpdesk van odido dat de back office heeft aangegeven (al 6 juni) dat mijn buurman die 2 verdiepingen lager woont en nog geen aansluiting in huis heeft zijn aanvraag moet annuleren en dat ik dan pas geholpen kan worden? Beetje raar, ik word pas ingeprikt, terwijl ik al 4/5 jaar een lijn heb welke ik nog steeds betaal en dat ik pas een werkende lijn krijg als hij zijn aanvraag annulleert? Dit is een beetje de omgekeerde wereld. Moet ik van alles regelen om weer een werkende lijn te krijgen? Beetje raar, al 11 dagen geleden was dus dit al bekend maar ik hoor niks. Is er een admin die wat voor mijn kan betekenen? Denk niet dat mijn buurman zijn aanvraag wil annuleren, die wil ook graag betaalbaar Odido. Maar bij hem moet eerst het glas nog naar binnen… Bij mij ligt het al 5 jaar, 2 verdiepingen hoger, altijd zonder problemen.

nog maar een keer gebeld. Ik zal de buurman zijn aanvraag laten annuleren. Dit is blijkbaar de enige ooplossing. Anders wordt mijn glasvezel dus niet teruggezet. Beetje jammer maar het is niet anders. Dan bij de aanvraag van mijn buurman, als het bij mij weer ooit werkt, juist aageven dat er nog geen glas binnenligt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 20 juni 2025

Nou, mijn buurman heeft opgezegd dus nu zou mijn lijn teruggeprikt kunnen worden.

Inmiddeels alweer 2 keer aan de telefoon gehangen om te vragen of er een werkopdracht gemaakt kan worden om mijn ader terug te prikken. Ik zou eerst teruggebeld worden, maar duurde me te lang.

Toen maar weer zelf gebeld, ik zou nu een bericht/sms krijgen van een monteur. Dat is inmiddels alweer 2 uiur geleden. 

Ik vind een probleem niet erg, ook niet 3 weken maar ik moet zelf continu overal achteraan, dan is weer een melding gesloten met bv: buurman moet annuleren, dit krijg ik niet te horen, mijn buurman ook niet. 10 dagen later bel ik en dan pas krijg ik het door. Nu ook weer, geannulleerd en ik mag weer blijven jagen…is niet heel klantvriendelijk zeg maar…

Dus zou iemand naar de status van mijn storing kunnen kijken? Ik begin er nu wel moe van te worden..

 

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2433 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@ColinD, super bedankt voor het doorgeven! Ik heb het meteen intern doorgezet en gevraagd of dit met spoed opgepakt kan worden. Zij zullen je per e-mail op de hoogte houden. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! 😊


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen