Skip to main content

van prive naar zakelijk 3 weken geen internet

• 12 februari 2025
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Op 4 februari heb ik Odido telefonisch gevraagd of ik zonder onderbreking en problemen van prive naar zakelijk internet kan overstappen. Mij werd gezegd dat dit intern afgestemd wordt, zodat internet beschikbaar blijft. Ik heb het contract getekend en op 6 maart een afspraak gepland voor installatie (eerste vrije datum). Gevolg: vandaag is het prive internet afgesloten. Zowel contact met de particuliere als zakelijk helpdesk heeft geen oplossing opgeleverd. Op dit moment vrees ik dat ik 3 weken geen internet heb. Dat is zakelijk dramatisch en prive heel vervelend. Ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van mijn verzoek om een overstap. 

Uitgelichte reactie

13 februari 2025

Ja, maar hier is dus duidelijk iets mis gegaan. Dat kun je ook zien aan het feit dat je dit 4 feb aangevraagd hebt. Als het echt om een normale opzegging en losse aanmelding zou gaan, dan had je ook een maand opzegtermijn gehad en had je pas op 4 maart afgesloten moeten/mogen worden. Het feit dat dit nu eerder is geeft dus al aan dat er wat misgegaan is in het proces. Helaas kan dat dus voorkomen wanneer je dit probeert. En we weten dat het werken met een derde partij als Guidion ook niet altijd even soepel gaat (met afspraken).

Het is wel bijzonder dat de zakelijke helpdesk niet iets flexibeler is in het repareren van zaken. Hebben ze ook niet voorgesteld om een paar weken Klik & Klaar te nemen zodat je in ieder geval internet hebt? Dat is ook maandelijks opzegbaar en je zit daar dus niet aan vast.

Was er overigens een speciale reden om van een consumenten abo naar zakelijk te willen?

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9283 reacties
  • 12 februari 2025

Zonder onderbreking? Dat is niet mogelijk. De oplossing van zakelijk is anders, je krijgt een ander modem, een lte dongel en een vast IP adres. Ook de hele CRM is anders. Dus het is echt een Delete abonnement en dan weer een ADD. (In IT termen te blijven). 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

Meer dan 3 weken geen internet. Dat is nooit gecommuniceerd. Met een uur of desnoods iets langer had ik kunnen leven. Maar ruim 3 weken? Een overstap van een ander naar Odido kan met de zon overstapservice. In 1 dag. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1461 reacties
  • 13 februari 2025

Ja, maar hier is dus duidelijk iets mis gegaan. Dat kun je ook zien aan het feit dat je dit 4 feb aangevraagd hebt. Als het echt om een normale opzegging en losse aanmelding zou gaan, dan had je ook een maand opzegtermijn gehad en had je pas op 4 maart afgesloten moeten/mogen worden. Het feit dat dit nu eerder is geeft dus al aan dat er wat misgegaan is in het proces. Helaas kan dat dus voorkomen wanneer je dit probeert. En we weten dat het werken met een derde partij als Guidion ook niet altijd even soepel gaat (met afspraken).

Het is wel bijzonder dat de zakelijke helpdesk niet iets flexibeler is in het repareren van zaken. Hebben ze ook niet voorgesteld om een paar weken Klik & Klaar te nemen zodat je in ieder geval internet hebt? Dat is ook maandelijks opzegbaar en je zit daar dus niet aan vast.

Was er overigens een speciale reden om van een consumenten abo naar zakelijk te willen?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 februari 2025

Vanmiddag heb ik een Klik en Klaar modem kunnen ophalen bij een Odido winkel in de buurt. Kost me iets, maar dat is niet erg. Maar wat een moeite om zover te komen. Ik zou teruggebeld worden over Klik en Klaar: niet gebeurd. Zelf teruggebeld: 1x verbinding verbroken en 1x de voice-mail van de medewerker die aangaf dat er niets ingesproken kon worden. Weer verbroken. Medewerkster gesproken van mobiel internet: levering van Klik en Klaar duurt een week en nee, kan niet worden opgehaald (terwijl ik eerder anders had vernomen). Weer enkele keren doorverbonden. Uiteindelijk een andere medewerkster gesproken. Levering Klik en Klaar aan huis duurt 1 dag. Ophalen is sneller. En inderdaad. Na bestelling stond het modem al binnen een uur klaar (was op voorraad in de winkel). UTP-kabel router in de modem en het netwerk functioneert weer. Pffffff

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 94 reacties
  • 13 februari 2025
HansvH schreef:

Vanmiddag heb ik een Klik en Klaar modem kunnen ophalen bij een Odido winkel in de buurt. Kost me iets, maar dat is niet erg. Maar wat een moeite om zover te komen. Ik zou teruggebeld worden over Klik en Klaar: niet gebeurd. Zelf teruggebeld: 1x verbinding verbroken en 1x de voice-mail van de medewerker die aangaf dat er niets ingesproken kon worden. Weer verbroken. Medewerkster gesproken van mobiel internet: levering van Klik en Klaar duurt een week en nee, kan niet worden opgehaald (terwijl ik eerder anders had vernomen). Weer enkele keren doorverbonden. Uiteindelijk een andere medewerkster gesproken. Levering Klik en Klaar aan huis duurt 1 dag. Ophalen is sneller. En inderdaad. Na bestelling stond het modem al binnen een uur klaar (was op voorraad in de winkel). UTP-kabel router in de modem en het netwerk functioneert weer. Pffffff

Hopelijk geeft Odido wel een vergoeding 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen