Skip to main content
Beantwoord

Buitengebied / Vastrecht vergoeding

Goedemiddag! 

lang verhaal ik begin bij het begin….

in mei 2021 deze woning gekocht.
Gewoon internet bij KPN afgenomen en geen TV 

Februari 2022 wilde we er TV bij, dat toen kregen we glasvezel van KPN….. Echter om gebruik te maken van glasvezel moesten we ook gebruik maken van de dienst van de firma FiberNH.nl om maandelijkse vastrechtvergoeding te betalen a 23,45 per maand (281,40€ perjaar). 

Afgelopen oktober 2024 overgestapt naar Odido! en wederom een glasvezel abonnement. Als ik bel zeggen ze nee hoor dit kan u afsluiten…. Maar om problemen te voorkomen wil ik dit eerst zeker weten….. Kan dat of hebben we dan geen internet meer hier in huis? 

De firma FiberNH reageert tot op heden niet…

wie weet het want ik krijg overal tegenstrijdige antwoorden, en geen internet is geen optie met pubers 😂🫣

Thx! 

TAGS afpakt hij niet…. #vastrecht #internet #glasvezel #buitengebied 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@sharonakasher, goede vraag! Ik zie hier dat wij Glasvezel leveren via het WBA netwerk van KPN. Via ons eigen netwerk leveren wij geen Glasvezel op jouw adres, dus een andere oplossing heb ik niet. Als dit bij jou via FiberNH gaat, betaal je inderdaad vastrechtvergoeding. Ik lees dat onder andere hier op de website van KPN NetwerkNL. Je kan ook FiberNH zelf benaderen over de vastrechtvergoeding via klantenservice@fiberflevo.nl. Hopelijk kom je er zo toch uit!

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 6 februari 2025

Wat geeft de postcode checker van Odido aan over welke producten/snelheden bij jou leverbaar zijn?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 6 februari 2025

Hi Eric!

Glasvezel beschikbaar…. Maar dat gaf KPN ook aan, totdat je als cliënt zelf gaat doorvragen omdat we in een buitengebied wonen…. #zucht

groetjes sher 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 6 februari 2025

En er zit dus nog geen glasvezel kastje met de vezel in jouw huis? Indien nee, dan zou je toch gewoon een bestelling bij Odido kunnen doen en zien wat er gebeurt? Zolang de oplevering niet voltooid is kun je altijd nog annuleren. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is dus het probleem…. Ik weet het niet …. En niemand kan me het vertellen tot op heden. 

KPN  is opgezegd en sinds oktober 2024 hebben we Odido…. 

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 94 reacties
  • 6 februari 2025
sharonakasher schreef:

Dat is dus het probleem…. Ik weet het niet …. En niemand kan me het vertellen tot op heden. 

KPN  is opgezegd en sinds oktober 2024 hebben we Odido…. 

Maak eens fotos van de aansluitingen die je ziet 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Hi ​@sharonakasher, goede vraag! Ik zie hier dat wij Glasvezel leveren via het WBA netwerk van KPN. Via ons eigen netwerk leveren wij geen Glasvezel op jouw adres, dus een andere oplossing heb ik niet. Als dit bij jou via FiberNH gaat, betaal je inderdaad vastrechtvergoeding. Ik lees dat onder andere hier op de website van KPN NetwerkNL. Je kan ook FiberNH zelf benaderen over de vastrechtvergoeding via klantenservice@fiberflevo.nl. Hopelijk kom je er zo toch uit!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 7 februari 2025

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 7 februari 2025

We betalen dus al aan FiberNH, welke tot op heden dus niet reageren. De firma is overgenomen vorig jaar door DeltaFiber, het juiste mail adres volgens de factuur is fiberflevo_facturen@deltafiber.nl

als ik Delta contact zeggen ze dat de lijn niet gebruikt word… heb een mail van ze zie onderstaand 

Geachte heer/mevrouw, 

Hierbij de bevestiging dat u geen gebruik maakt van de diensten bij Delta. U kunt contact opnemen met kpn om de diensten bij hen te beëindigen. 

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Dat het komt allemaal

heel erg schimmig over bij ons….

Als ik Odido bel zeggen ze nee hoor zit allemaal bij u contract in

ben er inmiddels al 3 middagen mee bezig…. 

groetjes Sher 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1520 reacties
  • 7 februari 2025
sharonakasher schreef:

We betalen dus al aan FiberNH, welke tot op heden dus niet reageren. De firma is overgenomen vorig jaar door DeltaFiber, het juiste mail adres volgens de factuur is fiberflevo_facturen@deltafiber.nl

Als je reeds een vastgoedrecht betaald voor glasvezel, dan kost het abonnement bij de daadwerkelijke dienstverlener (bijvoorbeeld Odido) een stuk minder. Tenminste, zo zou het moeten zijn.

Als je b.v. even via de postcode checker een hele andere postcode intikt, dan zie je wat Odido normaal zou kosten (volgens mij €50 voor 400Gbps en €55 voor 1000Gbps, zonder TV en kortingen). Als je dus al €23 voor vastgoedrecht betaald dan zouden die bedragen ongeveer zoveel minder moeten zijn.

Overigens staat er op die pagina van KPN het volgende “Maandelijks € 20,00 vastrecht betalen zolang je gebruikmaakt van het netwerk of Eenmalig € 1975,00 vastrecht betalen”. (€20<>€23 inflatie?)

Ga ook even na of je bij de aankoop van het huis ook niet iets van vastrecht overgenomen hebt. Want als de vorige bewonder die €1975 reeds betaald hebben, dan had dit in de (of via een) akte overgenomen moeten/kunnen worden.

Heb je overigens contact gehad met Delta Fiber (netwerkbeheer) of met Delta Internet (internet diensten). Want als je gewoon Delta Internet gebeld hebt dan is dat natuurlijk de verkeerde partij (dat zijn 2 verschillende bedrijven).

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1520 reacties
  • 7 februari 2025

@Cheyenne van Odido Kan een moderator even mijn post uit de spam halen hierboven 😣

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen