Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel niet beschikbaar Delta fiber


Hoi,

 

In december is bij ons de glasvezel aansluiting opgeleverd en getest + aangemeld door de mannen van Van Gelder Telecom. 

Nu zit ik tijden op het puntje van mijn stoel, zelfs glasvezel vooruit besteld bij Odido. Maar tot op heden blijft de postcode check aangeven dat er geen glas is hier. Terwijl bij Delta en andere aanbieders wel aangegeven word dat ik al aangesloten ben. 

 

Zit dit in de administratie van Odido verkeerd?

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi ​@Ronnie1418, super leuk dat je interesse hebt in Glasvezel! Ik heb het direct nagekeken. In de postcodecheck zul je het zien als het mogelijk is om Glasvezel meteen af te nemen en niet wanneer je het alleen nog vooruit kunt bestellen. Ik zie dat er binnenkort wel Glasvezel mogelijk is via het netwerk van Delta. We houden je snel op de hoogte hiervan! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

22 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2377 reacties
  • Antwoord
  • 5 januari 2025

Hoi ​@Ronnie1418, super leuk dat je interesse hebt in Glasvezel! Ik heb het direct nagekeken. In de postcodecheck zul je het zien als het mogelijk is om Glasvezel meteen af te nemen en niet wanneer je het alleen nog vooruit kunt bestellen. Ik zie dat er binnenkort wel Glasvezel mogelijk is via het netwerk van Delta. We houden je snel op de hoogte hiervan! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 27 maart 2025

Hoi,

 

Inmiddels hebben we even gewacht. Vandaag contact gehad met delta over de status, en die geven aan dat de verbinding ready to go is. 

Inmiddels kan ik niets aanvragen bij delta, en geeft de postcode check niet beschikbaar aan, omdat de order van odido al openstaat bij delta. 

 

Kan ik dan ook een modem en een monteur krijgen?

 

Mvgr.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2377 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Ronnie1418, ik wil graag ervoor zorgen dat jij snel gebruikt kunt maken van Glasvezel! 😊 Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 29 maart 2025

Top! Ik heb zojuist de gevraagde gegevens geupdate. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 31 maart 2025

Hi ​@Ronnie1418, bedankt voor het invullen van je gegevens. Zo heb ik direct je bestelling erbij kunnen pakken. We wachten op dit moment op de wijkcentrale, deze is namelijk nog niet gereed. Zodra de wijkcentrale volledig opgeleverd is zal de bestelling doorlopen en kun je eindelijk genieten van glasvezel!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 31 maart 2025

Dag,

 

In het laatste gesprek wat ik met delta heb gehad gaven ze aan dat alles startklaar zou moeten zijn. En dat ze leveren kunnen. 

Hoe kan het dat odido nog niet leverbaar is?

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 3 juni 2025

Há Odido, 

 

De vezel verbinding werkt inmiddels!

Wel is er nog een issue, de snelheid komt bij een bedrade speedtest nooit boven de 130 Mbps. Ik verwacht dat er ergens een vinkje verkeerd staat bij mij snelheids instelling ofzo?

Zouden jullie daar eens een blik op willen werpen?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ronnie1418, wat goed! Bedankt voor deze update. Natuurlijk moet je wel de juiste snelheid halen, ik ga dit dan ook zeker voor je uitzoeken. Ik wilde gelijk een meting doen, maar kan momenteel geen verbinding maken met je modem. Klopt het dat je momenteel offline bent? Zo ja, zou je mij precies kunnen vertellen welke lampjes er wel/niet branden op het modem en de ONT? Vooral de laatste is belangrijk. Heel erg bedankt!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 4 juni 2025

@Cheyenne van Odido De laatste keer brandden ONT en Data beiden keurig groen. 

Ik zal vanmiddag even voor je kijken 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 4 juni 2025

Gewoon verbinding, power en ont groen, data knippert geel. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 5 juni 2025

Hey ​@Ronnie1418, dank voor de terugkoppeling.

Ik zie inderdaad dat er geen verbinding is op de lijn. Ik heb daarom direct Guidion ingeschakeld om langs te komen zodat ze alles kunnen controleren en de verbinding kunnen herstellen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Ik ga er vanuit dat de monteur dit voor je op kan lossen!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 5 juni 2025

@Tommie van Odido 

Ik denk dat er ergens iets verkeerd gaat. Ik heb wel verbinding op deze lijn. 

 

Probleem zit in de snelheid, welke 130-140 mbit is. 

Precies zoals guidion het vorige week heeft achtergelaten. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14560 reacties
  • 6 juni 2025

Hey ​@Ronnie1418, dat is gek want mijn meting laat zien dat er geen verbinding is met het ONT.

Gaat het wel over je huidige glasvezelverbinding? Ik zou toch een afspraak maken met Guidion voor de zekerheid, die kan ook naar je snelheid kijken namelijk. Laat je het mij weten als de monteur geweest is? Dan krijgen we wat meer duidelijkheid!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ronnie1418, dat is gek want mijn meting laat zien dat er geen verbinding is met het ONT.

Gaat het wel over je huidige glasvezelverbinding? Ik zou toch een afspraak maken met Guidion voor de zekerheid, die kan ook naar je snelheid kijken namelijk. Laat je het mij weten als de monteur geweest is? Dan krijgen we wat meer duidelijkheid!

 

Zeer zeker. Als ik een speedtest doe geeft dit ook aan dat ik via de tmobile/Odido daar uitkom. 

Zit de boekhouding wel goed? Misschien handig om mijn ont id en mac adres even te controleren? Ik heb deze wel bij de hand, ook het huidige ip van de router. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 7 juni 2025

Vandaag een monteur van Guidion op bezoek gehad. We hebben gezien dat er verbinding is, maar het lijkt “capped” op 130/140mbps. 

Licht staat op de lijn, heeft ook de fiber nog nagemeten ect.

 

Ik heb nog even gebeld met odido, en gevraagd mijn PONid te controleren, toen de collega deze oplas, zat hier een fout in. Correcte id doorgegeven, nu wachten totdat de backoffice dat mag aanpassen. We komen weer een stapje dichterbij het einddoel..


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ronnie1418, dat is gek want mijn meting laat zien dat er geen verbinding is met het ONT.

Gaat het wel over je huidige glasvezelverbinding? Ik zou toch een afspraak maken met Guidion voor de zekerheid, die kan ook naar je snelheid kijken namelijk. Laat je het mij weten als de monteur geweest is? Dan krijgen we wat meer duidelijkheid!

 

Weer een stukje verder, maar ook weer niet. 

Nu moet delta langskomen, welke Van Gelder langs sturen. Bij de vraag wat het doel van dit bezoek zou zijn krijg ik als repliek, de lijn doormeten. 

Dat heeft guidion dus ook al gedaan. Bij het bellen van de klantenservice wil niemand mij doorverbinden met een eindbaas, omdat er een ticket open staat bij Delta. 

 

Inmiddels de doos van mijn ont gevonden in het oud papier, ook hier staat een ander Pon id en mac op dat de ont die ik aan de muur heb. 

Is er iemand die dit alsjeblieft wil controleren? Ik kom er telefonisch niet door, en word hier een beetje moe van. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Ronnie1418, bedankt voor deze updates. Dat waardeer ik zeer! Ik zie inderdaad de aansturing, we moeten deze afspraak echt afwachten. Zou jij jouw ONT gegevens hoe ze er bij jou thuis bij staan in je Community profiel willen plaatsen? Dat kan in het vak '’Info voor moderator'’. Deze informatie is alleen voor ons zichtbaar. Dankjewel!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 14 juni 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Ronnie1418, bedankt voor deze updates. Dat waardeer ik zeer! Ik zie inderdaad de aansturing, we moeten deze afspraak echt afwachten. Zou jij jouw ONT gegevens hoe ze er bij jou thuis bij staan in je Community profiel willen plaatsen? Dat kan in het vak '’Info voor moderator'’. Deze informatie is alleen voor ons zichtbaar. Dankjewel!

Hoi ​@Cheyenne van Odido 

Ik heb de gegevens van het ONT die hier fysiek draait overgenomen van de sticker op de achterkant en in mn profiel gezet. 

Maandag komt Van Gelder. Word vervolgt. 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2377 reacties
  • 15 juni 2025

Hoi ​@Ronnie1418, super bedankt! Ik zie dat mijn collega dit al heeft aangepast en het overeenkomt met wat jij hebt ingevuld in je profiel. We horen graag hoe de afspraak verloopt, Voor nu dank ik je voor je geduld en wens ik je een mooie zondag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 16 juni 2025

Dag,

 

De actie van vrijdag heeft effect gehad, alleen niet de goede kant op. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer en knippert het Pon lampje. 

 

Delta/Van Gelder is langs geweest vandaag, alles tot in de centrale doorgemeten en dat zit allemaal juist. 

 

Kan iemand mij contacten voor een oplossing?


Albert55
  • is King of Content
  • 102 reacties
  • 16 juni 2025

@Ronnie1418 dat de verbinding opgeleverd is wil niet zeggen dat de glasvezel verbinding actief is. Als het goed is loopt je bestelling nu door en kun je een afspraak maken voor de installatie.


 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 16 juni 2025
Albert55 schreef:

@Ronnie1418 dat de verbinding opgeleverd is wil niet zeggen dat de glasvezel verbinding actief is. Als het goed is loopt je bestelling nu door en kun je een afspraak maken voor de installatie.


 

De installatie is al geweest, waar komt deze informatie weg?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen