Overstappen en aansluiten een ramp!
Op 31 oktober 2024 is mijn aanvraag bij Odido goedgekeurd; Ik zou van Fiber overstappen naar Odido voor tv en internet. Fiber moest ik zelf opzeggen, want daar heeft Odido geen contacten mee. Prima, kleine moeite om het zelf te doen. Per 2 december zou ik gebruik gaan maken van Odido, dus netjes bij Fiber aangegeven dat ik stop per 1 december.
Fiber reageert meteen en alles verloopt voorspoedig. Odido laat weten dat mijn abonnement per 2 december begint en geeft aan het installatiepakket op te sturen. Tot hier geen problemen...
Eind november nog steeds geen pakket in huis. Bellen met Odido leert dat er iets is misgegaan in het magazijn en dat het pakket dezelfde dag nog verstuurd zal worden. De monteur van Guidion die op 2 december komt zal een reservemodem meenemen, zodat er gewoon gebruik gemaakt kan worden van internet. Prima, kan gebeuren...
Op 2 december komt er inderdaad een monteur van Guidion. Aardige vent en gelukkig had hij een reservemodem e.d. bij zich. Van Odido had hij echter niets gehoord. Alles netjes aangesloten, echter was er nog geen signaal op de lijn. Dit was echter een klein klusje in het wijkcentrum, maar daar had hij geen toegang toe. Hij heeft gebeld naar collega's en het zou dezelfde dag nog geregeld worden. Vriendelijk bedankt voor zijn hulp en nu mar wachten op signaal...
We spoelen wat door en een week later nog steeds geen signaal. Ook het beloofde pakket is er nog steeds niet. Klantenservice van Odido gebeld. Er was weer iets mis gegaan en het pakket zou vandaag nog verstuurd worden (hadden we al eerder gehoord). Ook Guidion zou weer langskomen om ervoor te zorgen dat het nu wel verliep zoals het zou horen. Afspraak gemaakt voor 16 december. 2de vrije dag ervoor genomen...
Helaas geen monteur op 16 december. Na weer bellen met spoed een monteur voor 18 december. En nog steeds geen pakket...
18 december komt de monteur. Weer een aardige vent. Gelukkig kwam een uur voordat hij kwam het pakket alsnog binnen, dus de monteur aan de slag. Binnen 5 minuten de apparatuur omgewisseld, maar ook hij had geen toegang tot het wijkcentrum. Dus ook hij weer bellen en ook hij werd verzekerd dat het vandaag nog geregeld zou worden. Er was namelijk een 'speedpass' aangevraagd...
Weer geen signaal na een paar dagen en nu komt er een monteur die wel toegang heeft (na bellen met Odido en Guidion). 23 december komt de monteur. 3de Vrije dag opgenomen. Zondagmiddag 22 december een mail ontvangen dat de monteur verhinderd is en dat hij nu de 24ste december komt. Dat kost mij nu een 4de vrije dag....
Vandaag de 24ste... 's morgens 10 uur een mail dat de monteur is verhinderd en dat ik een nieuwe afspraak moet inplannen. Eerstvolgende mogelijkheid: 13 januari... Dus ik weer bellen. Dame van Guidion geeft aan dat dit echt niet kan en dat er in de avond mogelijk alsnog een monteur komt. Mail in de gaten houden voor een afspraakbevestiging. Helaas geen mail. Einde van de middag weer gebeld, maar weer wordt er gezegd dat ik de mail in de gaten moet houden. Nu is het inmiddels 21:30 uur en nog steeds geen mail...
Had ik overigens al verteld dat mijn verlichting, verwarming, deurbel en zonnepanelen via WiFi geregeld worden? En dat ik inmiddels door mijn eigen databundel van mijn mobiele telefoon heen ben en nu extra kosten moet maken? En dat alle online streamingdiensten-abonnementen gewoon doorlopen en ik ze niet eens kan gebruiken? Het is gewoon eng om te zien hoe een jong gezin als de mijne (3 dochtertjes) zo afhankelijk kan zijn van internet en WiFi...
Lang verhaal kort; aanvraag gedaan op 31 oktober en op 24 december nog steeds geen internet. En geen enkel vooruitzicht hoe lang het nog duurt... Heb bijzonder veel spijt van de overstap... En er hoeft alleen maar een knopje in de kast van de wijk omgezet te worden...