Skip to main content
Beantwoord

Overstap naar glasvezel. Huawei LOS knippert rood.

  • 11 oktober 2024
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo beste community leden,

Ik heb de volgende probleem. Ik heb een maand geleden overstap aangevraagd van KPN naar odido glasvezel. 

ODF heeft de glasvezel al naar binnen getrokken en geplaatst in de meterkast. Ik heb de bestelling ook ontvangen van Odido en had gekozen voor zelf installatie. Ook heb ik deze mail ontvangen:

We hebben je een tijdje geleden laten weten dat je binnenkort zelf Odido voor thuis kan installeren. Daar is niks aan veranderd. Alleen de datum vanaf wanneer je kan installeren, is veranderd naar 01-10-2024.

Ik ben dus begonnen met installeren en heb de huawei aangesloten op die odf kastje. Deze blijft alleen rood knipperen.

Mijn vraag is wat doe ik verkeerd. Ik ben bang dat de contract met kpn afloopt en straks geen tv of internet meer heb.

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi @Armouchi, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik heb het direct nagekeken en geen zorgen. Zolang je internet niet actief is, zal KPN niet worden opgezegd. Je maakt namelijk gebruik van de Overstapservice. Daarnaast staat er op onze website een heel handig stappenplan met video's: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido. Laat je me weten of het hiermee is gelukt? Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @Armouchi, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik heb het direct nagekeken en geen zorgen. Zolang je internet niet actief is, zal KPN niet worden opgezegd. Je maakt namelijk gebruik van de Overstapservice. Daarnaast staat er op onze website een heel handig stappenplan met video's: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido. Laat je me weten of het hiermee is gelukt? Groetjes, Ishana


  • 12 oktober 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @Armouchi, super leuk dat je voor ons gekozen hebt, welkom! 😊 Ik heb het direct nagekeken en geen zorgen. Zolang je internet niet actief is, zal KPN niet worden opgezegd. Je maakt namelijk gebruik van de Overstapservice. Daarnaast staat er op onze website een heel handig stappenplan met video's: Installatie Internet + TV + Vast Bellen | Odido. Laat je me weten of het hiermee is gelukt? Groetjes, Ishana

Hallo Ishana, dankjewel voor je bericht. Ik heb alles goed aangesloten maar het lijkt alsof de odf kastje geen verbinding geeft.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey @Armouchi, zou je kunnen aangeven wat de lampjes precies doen?  

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

  • 14 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Armouchi, zou je kunnen aangeven wat de lampjes precies doen?  

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

Goedemiddag Tommie,  jazeker:

1. Het WAN lampje brandt helemaal niet

2. Het powerlampje op de ONT brandt wel

3. Het LOS lampje knippert 1x per seconde rood

4. Het PON lampje staat uit


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Thanks @Armouchi, ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze technische dienst gaat het voor je oppakken! 


  • 16 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Thanks @Armouchi, ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze technische dienst gaat het voor je oppakken! 

Top! Dankjewel


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen