Skip to main content
Beantwoord

Activatie glasvezel

• 20 augustus 2024
  • 8 reacties
  • 125 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

Vandaag zijn er bij mij werkzaamheden uitgevoerd door twee monteurs. De ene legde vanaf de stoep de glasvezel naar de meterkast, de ander plaatste hier het glasvezelkastje.

Van de monteur mocht ik het Nokia glasvezelkastje en het Zyxel modum zelf installeren. Dit heb ik (op de juiste manier) gedaan. Ik hoopte hiermee gelijk internet te krijgen, echter krijg ik een rood alarm lichtje en een geel data lichtje op de Nokia glasvezelkast.

Ik heb het vermoeden dat mijn lijn nog niet geactiveerd is. Callcenter verwees mij door naar Deltafiber maar bij hen is het ticket al gesloten. Ik hoorde de Odido medewerker nog zeggen dat de oplevering op 29 augustus staat. Kan deze datum vervroegd worden? Alles is ready en aangesloten.

Graag hoor ik,

Arthur

Beste antwoord door eric

Helaas, dat is de planning die Delta networks heeft gemaakt voor de patch. Daar heeft Odido geen invloed op.

Bekijk origineel

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • Antwoord
  • 20 augustus 2024

Helaas, dat is de planning die Delta networks heeft gemaakt voor de patch. Daar heeft Odido geen invloed op.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 20 augustus 2024

Gewoon wachten dus tot de lijn online komt?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9286 reacties
  • 20 augustus 2024

Yes. Het is al fijn dat je een datum hebt, bij andere netbeheerders wordt die planning niet altijd gedeeld.

• is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 21 augustus 2024

@Tommie van Odido bij mij is de glasvezel nu ook de woning in.  Zelfs week eerder dan gepland.

Afgezien van opnieuw de muur sauzen omdat ze met smerige handen op de net geverfde muur gezeten hebben is alles netjes. 

Weet gij wanneer ik een afspraak kan maken bij Gideon? 

Bvd Sander

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 21 augustus 2024

Hi @SanderU_1983, ik zie de huisaansluiting niet terug in mijn systeem. Na de huisaansluiting moet je nog gepatched worden in de wijkcentrale en zodra dat gereed is wordt Guidion automatisch aangestuurd. Deze werkzaamheden worden nog door Delta uitgevoerd. Op dit moment heb ik niet meer informatie dan dit.  

• Auteur
  • 2 reacties
  • 21 augustus 2024

@Tommie van Odido Toen bij mij de glasvezel naar binnen is gelegd en gemonteerd is was de monteur wel in de wijkcentrale om de boel te checken. Was dat het patchen of is het patchen iets wat vanaf afstand gedaan wordt?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 22 augustus 2024

Delta moet de patch uitvoeren @ArthurKu, op dit moment staat het voor 29 augustus op de planning! 

• is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 22 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @SanderU_1983, ik zie de huisaansluiting niet terug in mijn systeem. Na de huisaansluiting moet je nog gepatched worden in de wijkcentrale en zodra dat gereed is wordt Guidion automatisch aangestuurd. Deze werkzaamheden worden nog door Delta uitgevoerd. Op dit moment heb ik niet meer informatie dan dit.  

Ik hoor wel wanneer het gaat gebeuren. 

Bedankt weer voor de snelle response

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen