Met hoge verwachtingen van de glasvezel overgestapt naar T-mobile.
Overstap gepland voor 23-08: Guidion monteur installeert Modem in meterkast buiten a 70 euro.
Internet doet het echter niet. Overstap is uitgesteld, bezoek KPN monteur aangevraagd.
31-08: KPN monteur is geweest, internet doet het. Voor installatie wifipunt/ tv box moet Guidion monteur terugkomen.
6- 09: Ik word gebeld door Odido: heb ik wel internet? Want zij zien bij meting een hoge demping wat zou duiden op een probleem met de glasvezel en er dan geen internet is. Uitgelegd dat het wifi prima functioneert en dat we alleen nog wachten op de aansluiting van de tvbox/ wifipunt.
Kort na het telefoongesprek is de internetverbinding weg!!
Gebeld en monteur van Guidion zal ernaar kijken en de rest aansluiten. Ik krijg code voor maken mobiele hotspot als tussenoplossing.
8-09: Monteur Guidion komt, meet geen internet, kan het niet verhelpen en dus ook geen wifipunt/ tv box aansluiten. Geeft uitleg hoe dit zelf te doen als de verbinding hersteld is en geeft door aan Odido om internet te herstellen.
9-09 : Het internet doet het weer. Zelf het wifipunt en tv box aangesloten.
2-10: Internet is weer weg! Als ik bel met Odido zegt de medewerker weer dat er een te hoge demping is en dat er dus iets stuk zou zijn/ geen internet etc. waardoor er een monteur zou moeten komen. Uitgelegd dat dit al eerder is gezegd en dat het toen gewoon door de back office opgelost is zonder monteur, dat zij volgens mij iets uitzetten?
3-10 Het internet doet het weer. Wel moet het wifipunt/ tv kastje weer gerest worden.
4-10: Het internet is weer weg!! Opnieuw code gehad voor mobiele hotspot als tussenoplossing. Tv kijken via laptop, maar dit is ook een crime. Beeld blijft continu hangen. En bij terugkijken spoelt hij terug naar in het programma en moet ik opnieuw verplicht de eerdere reclameblokken weer kijken.
Het probleem is weer doorgezet naar de back office.
Vraag: Wat is er nou steeds aan de hand?? Volgens mij wordt er gewoon steeds iets uitgezet in de back office omdat men bij de meting iets fouts lijkt te meten?
Wat is de verklaring voor het verhaal van de hoge demping en hoe kan ervoor gezorgd worden dat de internet aansluiting gewoon stabiel blijft?
Tot op heden word ik niet vrolijk van de overstap en krijg ook zeker niet wat ik volgens het contract zou moeten krijgen. Ben 70 euro armer door de verplichte aansluiting in de meterkast maar ervaar tot op heden absoluut geen voordeel van glasvezel!
Geen internet door te hoge demping
Uitgelichte reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.