Skip to main content
Beantwoord

ADSL aansluiting


Hallo,

ik overweeg om van Ziggo over te stappen naar T-Mobile. Dan ga ik dus van kabel naar ISDN/ADSL.
Moet ik bij KPN deze aansluiting aanvragen, of doen jullie dat?
Zit de ADSL aansluiting en abonnement bij het bedrag in van het T-Mobile abonnement?

Alvast bedankt voor het antwoorden.


Met vriendelijke groet,


Marc

Beste antwoord door TAVL

Goedemorgen @marcbo,

Wat tof dat je nadenkt over een abonnement bij T-Mobile Thuis. De meeste huishoudens hebben een binnenkomende aansluiting voor DSL. Als de postcodecheck aangeeft dat je gebruik kunt maken van de diensten, dan betekent dit dat jouw adres een aansluiting heeft op DSL (of glasvezel). Wil je nog meer zekerheid, dan kun je ook op Fourstack (KPN netwerkbedrijf) kijken.

Het abonnementsbedrag bevat alle kosten. Je betaald dus geen aparte netwerkkosten. Ook hoef je zelf niets te regelen. Dit doet T-Mobile voor je. Wil je overstappen, dan kun je ook aangeven dat je gebruik wil maken van de overstapservice. T-Mobile zorgt er dan voor dat je zo min mogelijk last hebt van de overstap van ZIGGO naar T-Mobile Thuis en regelt het hele proces.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je wellicht kabels moet vervangen. Daar waar ZIGGO binnenshuis gebruik maakt van COAX, gebruikt DSL netwerkkabel (CAT5 of hoger). Een alternatief kan de Powerline adapter zijn, maar die is wat minder stabiel dan een bekabelde verbinding. Kijk ook in dit topic met veelgestelde vragen bij overstappen.

Alvast welkom Thuis? Ook natuurlijk als je meer vragen hebt over de overstap en producten van T-Mobile Thuis.
Bekijk origineel

2 reacties

Folkert
Forum|alt.badge.img+3
  • Oud-SU
  • 3109 reacties
  • 27 mei 2019
Hallo Marc,

Je gaat van kabel naar DSL of eventueel glasvezel als dat al aangelegd is in je woning. Dat zie je snel genoeg op deze site. Ook zie je daar de theoretisch maximaal haalbare snelheid. Glasvezel heeft alleen maar voordelen t.o.v. DSL.

Voor DSL heb je een zogenaamd ISRA punt nodig dat ooit al door KPN is aangelegd als het goed is. Onderzoek eerst goed in welke staat dat ISRA punt is voordat je bestelt! Indien dat niet goed is moet KPN dat eerst in orde maken. Daarna kun je DSL bestellen en zelf aansluiten of hulp van T-Mobile inroepen.

Als je nog vragen hebt laat het dan even weten.

Groet, Folkert

TAVL
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Superuser
  • 2140 reacties
  • Antwoord
  • 27 mei 2019
Goedemorgen @marcbo,

Wat tof dat je nadenkt over een abonnement bij T-Mobile Thuis. De meeste huishoudens hebben een binnenkomende aansluiting voor DSL. Als de postcodecheck aangeeft dat je gebruik kunt maken van de diensten, dan betekent dit dat jouw adres een aansluiting heeft op DSL (of glasvezel). Wil je nog meer zekerheid, dan kun je ook op Fourstack (KPN netwerkbedrijf) kijken.

Het abonnementsbedrag bevat alle kosten. Je betaald dus geen aparte netwerkkosten. Ook hoef je zelf niets te regelen. Dit doet T-Mobile voor je. Wil je overstappen, dan kun je ook aangeven dat je gebruik wil maken van de overstapservice. T-Mobile zorgt er dan voor dat je zo min mogelijk last hebt van de overstap van ZIGGO naar T-Mobile Thuis en regelt het hele proces.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je wellicht kabels moet vervangen. Daar waar ZIGGO binnenshuis gebruik maakt van COAX, gebruikt DSL netwerkkabel (CAT5 of hoger). Een alternatief kan de Powerline adapter zijn, maar die is wat minder stabiel dan een bekabelde verbinding. Kijk ook in dit topic met veelgestelde vragen bij overstappen.

Alvast welkom Thuis? Ook natuurlijk als je meer vragen hebt over de overstap en producten van T-Mobile Thuis.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen