Beantwoord
Geen verbinding via wcd, wel via isra punt
Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen. Volgens de handleiding heb ik allereerst geprobeerd om de Huawei op de wandcontactdoos in de woonkamer aan te sluiten. Na een uur brandde het wan lampje nog niet. Dus heb ik alles afgekoppeld en het ISRA punt opgezocht in de meterkast.
Daar trof ik een oude lasdop constructie als ISRA aan. Conform het stappenplan heb ik de Huawei op het rood/blauwe aderpaar aangesloten. Met een spaghetti aan verlengdozen heb ik nu de Huawei kunnen aansluiten direct op het ISRA punt. En het wan lampje brandde vrijwel direct.
Is er een mogelijkheid om het signaal op de WCD terug te krijgen zodat ik de Huawei rechtstreeks in de woonkamer kan aansluiten? Boven het WCD heb ik namelijk een los stopcontactpunt zitten zodat ik zonder spaghetti aan verlengsnoeren de Huawei van stroom kan voorzien. Bij gebrek aan een stopcontact in de meterkast is mijn gang nu een obstacle course geworden en dat lijkt mij ook niet de beste uitgangspositie.
Daar trof ik een oude lasdop constructie als ISRA aan. Conform het stappenplan heb ik de Huawei op het rood/blauwe aderpaar aangesloten. Met een spaghetti aan verlengdozen heb ik nu de Huawei kunnen aansluiten direct op het ISRA punt. En het wan lampje brandde vrijwel direct.
Is er een mogelijkheid om het signaal op de WCD terug te krijgen zodat ik de Huawei rechtstreeks in de woonkamer kan aansluiten? Boven het WCD heb ik namelijk een los stopcontactpunt zitten zodat ik zonder spaghetti aan verlengsnoeren de Huawei van stroom kan voorzien. Bij gebrek aan een stopcontact in de meterkast is mijn gang nu een obstacle course geworden en dat lijkt mij ook niet de beste uitgangspositie.
Beste antwoord door Folkert
Dat zou kunnen hoewel niet ideaal. Het mooiste is vanuit de RJ11 box op de foto met 1 complete RJ11 kabel naar de WCD in de woonkamer. Lukt dat niet dan zorgen dat alle verbindingen van goede kwakiteit zijn. Blank gestript koperdraad en verbindingen solderen, maar daar moet je wel ervaring en een goede soldeerbout voor hebben.
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.