Skip to main content
Beantwoord

SIP gegevens tweede telefoonnummer voor eigen modem

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi allemaal,

Al een tijdje tevreden gebruiker van Odido glasvezel met Zyxel T-56 modem. Om diverse redenen zou ik graag mijn eigen modem willen gebruiken in plaats van het Zyxel modem. Instellen gaat allemaal prima, behalve mijn tweede telefoonnummer. De SIP gegevens hiervan zijn niet te vinden in Mijn Odido. Gebruikersnaam kan ik herleiden uit het Zyxel modem, maar wachtwoord uiteraard niet. Klantenservice kan hier ook niet bij helpen omdat zij het wachtwoord niet in kunnen zien (wat begrijpelijk is).

Wat is nu de truc?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door TMTV

@Warb Dat Odido in dezen niet helemaal vrijuit gaat, ben ik met je eens. Gelukkig hoef je niet meer op ze te wachten. Ik heb net een nieuwe handleiding geplaatst in mijn topic:

Mocht je er niet uitkomen, laat het gerust weten. Dan denk ik met je mee!

Bekijk origineel

3 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1857 reacties
  • 16 juli 2025

Hoi ​@Warb,

Welkom op de Community!

Zoals je misschien gelezen hebt, had ik ooit een Python-scriptje om het VoIP-wachtwoord te achterhalen, ook van de tweede lijn. Door een aanpassing bij Odido werd dat script onbetrouwbaar en heb ik het offline moeten halen. Ik denk dat ik eindelijk de oorzaak gevonden heb en ik ben bezig om het te herschrijven. Zodra ik het online kan zetten, laat ik het je weten. Ik moet hiervoor wel even schakelen met de moderators en dat kan iets langer duren omdat degene die ik hier meestal mee lastig val op vakantie is. Ik heb dus niet direct de oplossing, maar dan weet je dat ik ermee bezig ben. Ik laat het weten als ik meer weet!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 juli 2025

@TMTV Wat fijn om te lezen! Ik was toevallig net door de hele post heen aan het lezen waarin je in de loop van de tijd diverse oplossingen hebt aangedragen en zag net je nieuwe bericht aan het eind, ook toevallig! Echt super dat je deze hulp biedt.

Ik moet zeggen dat ik vind dat Odido hier zelf ook wel met een oplossing mag komen. Heb gisteren de helpdesk aan de telefoon gehad, maar zij konden me ook niet verder helpen. Ik snap wel dat zij de wachtwoorden niet in mogen zien, maar dan moet er wel een andere oplossing zijn en die is er voor een tweede nummer nu niet, terwijl ze volgens mij gewoon verplicht zijn om deze informatie aan klanten te verstrekken.

@Demi van Odido en ​@Tommie van Odido, jullie hebben in het verleden geholpen met dit soort problemen, is er een alternatieve manier om het SIP wachtwoord voor een tweede lijn te achterhalen of zelf in te stellen, wellicht met een andere login in Mijn Odido?

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1857 reacties
  • Antwoord
  • 17 juli 2025

@Warb Dat Odido in dezen niet helemaal vrijuit gaat, ben ik met je eens. Gelukkig hoef je niet meer op ze te wachten. Ik heb net een nieuwe handleiding geplaatst in mijn topic:

Mocht je er niet uitkomen, laat het gerust weten. Dan denk ik met je mee!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen