Skip to main content
Beantwoord

Voicemail vaste lijn werkt niet

Albert55

Heb het al een paar keer getest, ook een welkom boodschap ingesteld maar helaas werkt de voicemail niet goed. Hij speelt de voicemail niet af en daardoor krijgen we dus ook geen mail met de boodschap.

Is dit een bekend probleem of is er een storing. Informatie staat in mij profiel. Voicemail staat ook gewoon ingeschakeld.

Beste antwoord door Albert55

@Tommie van Odido kreeg vanochtend een mail van de voicemails. Zonet ook nog even getest en het werkt. Iedereen bedankt voor jullie hulp hiermee.😀

Bekijk origineel

33 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Albert55, ik help je super graag verder! Heb je de stappen gevolgd op onze website: Voicemailinstellingen voor Vast Bellen | Odido. Mocht het hiermee niet lukken, hoor ik graag waar je precies vastloopt. Ik ga dan direct voor je aan de slag! 😊

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 29 maart 2025

@Ishana van Odido krijg de boel wel ingesteld, maar als mensen ons bellen dan werkt de voicemail niet. En vaak horen de boodschap niet eens. Kwam er achter dat mensen geen reactie retour kregen van mij en dat mij vertelde.

Heb het zelf ook een paar keer geprobeerd en het werkte inderdaad niet. Terwijl alles wel ingeschakeld stond. 

Heb het nu uitgeschakeld zodat mensen het later maar weer het moeten proberen nij te bellen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Albert55, dit wil ik samen oplossen. Ik heb een aanpassing gedaan in je Vast Bellen account, het zou nu weer moeten lukken. Wil je dit over een uur eens testen? Ik ben benieuwd of de voicemail nu wel werkt. Zo niet, dan schakel ik de technische dienst in om dit op te lossen!

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 29 maart 2025

@Cheyenne van Odido zal dit weekend het gaan testen. Laat het je weten als het gelukt is. 

Alvast bedankt voor je hulp hiermee 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 29 maart 2025

@Cheyenne van Odido 

Net getest, helaas werkt het nog steeds niet 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@Albert55, zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Start het station van je telefoon opnieuw op. Werkt Voicemail hierna weer? Zo niet, heb je dan het merk van het toestel voor mij en 2 voorbeeldgesprekken (datum + tijdstip) waar het probleem speelde? Dit mag jezelf ook zijn als je de naar je eigen telefoon belt, maar dan kunnen we wat gerichter gaan zoeken. Alvast bedankt! 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 31 maart 2025

@Tommie van Odido 

Om 18:43 en 18:44 uur getest en het werkt niet 

Natuurlijk heb ik eerst een factory reset uitgevoerd. Siemens Gigaset A120 hebben we.  

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 1 april 2025

Dankje ​@Albert55, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen hier spoedig naar kijken! Wordt vervolgd. 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 4 april 2025

@Tommie van Odido heb je al meer informatie voor mij?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@Albert55, zeker! De technische dienst geeft aan dat er inderdaad een issue speelde met de voicemail server. Dit is nu opgelost. Ze vragen of je opnieuw je voicemail zou willen instellen en wil kijken of de voicemail in het toestel ook actief staat. Laat je weten of dit het geval is? Dan kan ik het terugkoppelen! 😊

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 5 april 2025

@Ishana van Odido heb meerdere keren getest. Helaas werkt de voicemail nog steeds niet. Hij wordt niet ingeschakeld. Verbinding wordt verbroken terwijl alles wel ingeschakeld is.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 7 april 2025

Dankje ​@Albert55, ik heb het ticket nogmaals doorgezet. Ze gaan dit verder onderoeken! 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 10 april 2025

@Tommie van Odido heb je al meer nieuws?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1621 reacties
  • 11 april 2025

Hi ​@Albert55, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat er inderdaad een update is. Mijn collega's van de technische dienst hebben namelijk aangegeven dat zij hebben gezien dat het gelukt is om contact te maken met de voicemail. Is dit ook wat jij ervaart? Mocht de verbinding nog steeds direct wegvallen, wil je me dan opnieuw een datum en tijdstip geven waarop dit is voorgekomen? Dan zet ik dit namelijk direct voor je door! 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 11 april 2025

@Nora van Odido zo juist getest om 12:52 en 53

Werkte helaas niet, graag dit doorgeven aan je collega's. Laat ze anders een boodschap inspreken. 

Hoor het wel al er weer een update hierover is.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 13 april 2025

Hoi ​@Albert55, ik zet het graag meteen voor je door! Met welk nummer heb je dit getest? Je kunt dit invullen bij ‘Info voor moderator’. Dan kan ik het volledig doorzetten naar de technische dienst.  

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 13 april 2025

@Ishana van Odido ga het nu in het profiel zetten 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 15 april 2025

Hey ​@Albert55, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat voicemail uitstaat en er geen e-mail was ingevuld. Ik heb hem aangezet en nu het e-mailadres wat je voor de Community gebruikt ingevuld. Als het goed is moet het nu werken, kan je dit controleren? 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 15 april 2025

@Tommie van Odido had de voicemail uitgeschakeld omdat deze toch niet werkt. Heb het net getest via mijn mobiel nummer en het werkt helaas nog steeds niet.

Ook via de mobiel nummer van mijn vrouw geprobeerd en dat werkt ook niet. Natuurlijk staat de voicemail ingeschakeld. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 16 april 2025

Dankje voor het testen ​@Albert55, ik heb opnieuw een ticket ingeschoten. Hopelijk kunnen ze dit nu oplossen voor je! 

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 18 april 2025

Is er alweer een update te melden hierover?

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 18 april 2025

UPDATE : Kreeg een bericht dat het probleem opgelost zou zijn. Dat klopt voor een gedeelte.
De voicemail werkt nu wel, alleen zou je een mail moeten ontvangen met het ingesproken bericht.

En dat werkt dus nog niet.

Diego van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 13 reacties
  • 21 april 2025

@Albert55 Heel goed om te zien dat er een update is gekomen en dat je nu een stapje vooruit bent gekomen. Je kunt de voicemail beluisteren door via de vaste lijn te bellen naar 06- 24001233. Daar vul je je persoonlijke voicemail wachtwoord in en kan je je berichten luisteren. Je kan je voicemail niet beluisteren vanaf een andere mobiele telefoon. Het wachtwoord stel je in door met je mobiele telefoon te bellen naar 1233. Kies optie 3 > 1. Let er bij het instellen op dat je minimaal 5 cijfers gebruikt en dat de cijfers niet hetzelfde mogen zijn (22222) of een opeenvolgende reeks (12345). Ook mag een toegangscode niet meer dan de helft aan dezelfde nummers hebben (27228). De e-mail waar je naar refereert is alleen mogelijk wanneer je een iPhone en mobiele Odido aansluiting bij ons hebt. Deze dienst wordt Visual Voicemail genoemd. In dit topic: Alles over Voicemail en Visual Voicemail lees je hier alles over terug!

Albert55
  • Auteur
  • is King of Content
  • 96 reacties
  • 21 april 2025

@Diego van Odido Het gaat om een voicemail van de vaste lijn, niet van een mobiele telefoon.

Diego van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 13 reacties
  • 21 april 2025

@Albert55 Harstikke bedankt voor de uitgebreide toelichting en in de tussentijd ben ik meteen voor je aan de slag gegaan. Ik heb op de achtergrond de instellingen aangepast (het bleek dat de VOIP instellingen bleef hangen) en de berichten zullen dan weer binnen moeten komen op het e-mailadres die bij jou in de instellingen staan van je profiel. Zullen wij afspreken dat je het voor nu een aantal minuten er niets aan doet en daarna bekijkt of het is opgelost? Ik zie dan ook graag goed nieuws terugkomen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen