Skip to main content
Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet


sinds de overgang naar glasvezel werkt mijn vaste telefoon niet.

Ik heb een mail ontvangen met o.a. onderstaand tekst

 

Overzetten van je eigen nummer
We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!
 
Maar wanneer je het “ oude”  nummer belt, krijg je als antwoord,:
 
Dit nummer is NIET in gebruik
Blijkbaat is er toch iets niet overgezet

Beste antwoord door d.damman

Inderdaad, de actie heeft geholpen, de telefoon werkt

Kan weer bellen en gebeld worden

 

Hartelijk dank

 

Cheyenne van Odido schreef:

Hi @d.damman, ik heb meteen verder gekeken en zie dat er achter de schermen iets niet lekker liep met het account waarop de vaste telefoon werkt. Ik heb een nieuw signaal naar het modem gestuurd, het enige wat jij hoeft te doen is het modem voor 10 seconden van de stroom halen. Wil je dit doen en de vaste telefoon daarna checken? Laat mij de uitkomst weten, ik ben er voor je!


@Adriaan Kasbergen Excuus dat jij hier al lang last van hebt! Er lijkt bij jou wat anders aan de hand te zijn, de technische dienst is bezig met het onderzoek. Ontzettend bedankt voor je geduld en weet dat we de kosten voor de vaste lijn vergoeden zodra je er gebruik van kan maken!

 

Bekijk origineel

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 20 oktober 2023

Hallo @d.damman 

Brandt het VoIP lampje op de router en als je de telefoonkabel in de andere PHONE poort plugt werkt de telefoon dan wel?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 oktober 2023

Nee, het maakt geen enket verschil in welke poort ik de telefoon plug.

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2377 reacties
  • 21 oktober 2023

Hoi @d.damman, geen zorgen! Ik sta voor je klaar en wil dit graag voor je oplossen. Zit de kabel nu in Phone poort 1? Dit is namelijk de juiste poort voor jouw aansluiting. Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 21 oktober 2023

Ja, de telefoon is aangesloten op Poort 1


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 oktober 2023
d.damman schreef:

sinds de overgang naar glasvezel werkt mijn vaste telefoon niet.

Ik heb een mail ontvangen met o.a. onderstaand tekst

 

Overzetten van je eigen nummer
We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!
 
Maar wanneer je het “ oude”  nummer belt, krijg je als antwoord,:
 
Dit nummer is NIET in gebruik
Blijkbaat is er toch iets niet overgezet

 

Ik heb hetzelfde probleem.

Ben hier al 4 MAANDEN mee bezig.

Dus effe wachten, nog even wachten, nog even wachten en je heb nog niks.

Veel succes met wachten, bellen ,mailen. Ze laten je gewoon zitten


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @d.damman, ik heb meteen verder gekeken en zie dat er achter de schermen iets niet lekker liep met het account waarop de vaste telefoon werkt. Ik heb een nieuw signaal naar het modem gestuurd, het enige wat jij hoeft te doen is het modem voor 10 seconden van de stroom halen. Wil je dit doen en de vaste telefoon daarna checken? Laat mij de uitkomst weten, ik ben er voor je!


@Adriaan Kasbergen Excuus dat jij hier al lang last van hebt! Er lijkt bij jou wat anders aan de hand te zijn, de technische dienst is bezig met het onderzoek. Ontzettend bedankt voor je geduld en weet dat we de kosten voor de vaste lijn vergoeden zodra je er gebruik van kan maken!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 22 oktober 2023

Inderdaad, de actie heeft geholpen, de telefoon werkt

Kan weer bellen en gebeld worden

 

Hartelijk dank

 

Cheyenne van Odido schreef:

Hi @d.damman, ik heb meteen verder gekeken en zie dat er achter de schermen iets niet lekker liep met het account waarop de vaste telefoon werkt. Ik heb een nieuw signaal naar het modem gestuurd, het enige wat jij hoeft te doen is het modem voor 10 seconden van de stroom halen. Wil je dit doen en de vaste telefoon daarna checken? Laat mij de uitkomst weten, ik ben er voor je!


@Adriaan Kasbergen Excuus dat jij hier al lang last van hebt! Er lijkt bij jou wat anders aan de hand te zijn, de technische dienst is bezig met het onderzoek. Ontzettend bedankt voor je geduld en weet dat we de kosten voor de vaste lijn vergoeden zodra je er gebruik van kan maken!

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Wat fijn @d.damman! Super bedankt voor het proberen en geniet van je vaste lijn!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 oktober 2023
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @d.damman, ik heb meteen verder gekeken en zie dat er achter de schermen iets niet lekker liep met het account waarop de vaste telefoon werkt. Ik heb een nieuw signaal naar het modem gestuurd, het enige wat jij hoeft te doen is het modem voor 10 seconden van de stroom halen. Wil je dit doen en de vaste telefoon daarna checken? Laat mij de uitkomst weten, ik ben er voor je!


@Adriaan Kasbergen Excuus dat jij hier al lang last van hebt! Er lijkt bij jou wat anders aan de hand te zijn, de technische dienst is bezig met het onderzoek. Ontzettend bedankt voor je geduld en weet dat we de kosten voor de vaste lijn vergoeden zodra je er gebruik van kan maken!

 

Het is een vrij simpel probleem lijkt mij, want het verkeerde sip account is geactiveerd.

Kwestie van account aanpassen en dan is het waarschijnlijk geregeld, echter wordt dit niet geprobeerd. Maar stekker erin en eruit lost niets op in dit geval.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 januari 2024

Ik heb hetzelfde probleem. Heb hierover contact opgenomen met de Odido helpdesk. De medewerker heeft het doorgezet naar de technische dienst en had het over een nieuwe router. Ik heb hierover mijn bedenkingen want Internet en WiFi werken gewoon en de Zyxel VMG8825-T50 geeft ook geen specifieke problemen aan. Als ik naar de instellingen van de router ga (192.168.1.1) dan zie ik het volgende onder VoIP status:

SIP-Status

Account: 1

Actie registeren: Grijs schuifje naar links (zou blauw moeten zijn?)

Registratie: Niet geregistreerd

Registratietijd: <leeg vak>

URI: KGT*****@voip.t-mobilethuis.nl (*** hier niet ingevuld om privacy redenen)

Berichten: Nee

Laatst inkomend nummer: <leeg vak>

Laatst uitgaand nummer: <leeg vak>

 

Telefoonstatus

Telefoon: telefoon1

Uitgaande nummer: KGT*** (nummer hier niet weergegeven om privacy redenen)

Inkomend nummer: KGT*** (gelijk aan uitgaand nummer)

 

De gebruikershandleiding zegt ook bij de beschrijving van de LEDs over de ‘telefoon’ LED dat deze groen oplicht als er een SIP account is geregistreerd voor tenminste één telefoon poort.

Ik vergat nog te vermelden dat ik volgens mijn instellingen vast bellen heb en ook is mijn telefoonnummer ingevuld (nummerbehoud was aangevraagd).


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 24 januari 2024

Hi @Martin Janssen , ik zie inderdaad in de lijnmeting dat het SIP nummer niet geregistreerd staat. Dit heb ik nu direct voor je gedaan en het zou nu geregistreerd moeten staan, maar op de een of andere manier blijft het hangen en registreert hij dit niet volledig. De technische dienst is as we speak hier ook mee bezig om dit te onderzoeken en op te lossen. Ik hoop dat het snel is opgelost!


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 januari 2024

Het SIP nummer staat nu geregistreerd, de telefoon LED brandt groen en de telefoon doet het. Even de router resetten en kijken of hij het daarna nog steeds doet. Bij geen bericht doet ie het daarna nog steeds.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen