Skip to main content

mediabox/afstandsbediening werkt niet goed

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, ik heb problemen met de odido media box vrijwel elke keer als ik hem gebruik. De box geeft meteen een vastgelopen beeld van de laatst gebruikte tv-zender en met de afstandsbediening valt de zender ook niet te veranderen. De enige manier om hier uit te komen is twee keer op de OK knop de drukken waardoor de laatst gebruikte app opent, vanuit hier kun je verder navigeren. Zodra je bij de apps bent werkt alles in principe goed behalve dat het beeld van de tv-zender nog steeds stilstaat tenzij je via het hoofdmenu eerst een andere recent bezochte zender kiest. De mediabox resetten uit en aan zetten doet niks.

Overigens herhaalt dit probleem zich zodra je de app verlaat en weer op de tv-zenders terecht komt. Geen manier om terug naar het menu of de apps te komen tenzij je twee keer op OK drukt.

Uitgelichte reactie

18 juni 2025

Hi ​@timv29, welkom op onze community!

Dankjewel voor je duidelijke en uitgebreide uitleg, superfijn hoe je het probleem zo stap voor stap omschrijft. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om met je mee te denken. Zou je eens het volgende willen proberen?

Haal zowel de Mediabox als je modem even helemaal van de stroom (minimaal 20 seconden). Zet eerst je modem weer aan en zodra alle lampjes netjes branden, mag de Mediabox weer aan. Dit geeft ze allebei even een frisse start.

Soms helpt het om je afstandsbediening opnieuw te koppelen. Houd hiervoor Home + OK ingedrukt tot het lampje snel knippert. Ik hoop dat 1 van deze stappen de boel weer op gang helpt. Zo niet, zou je dan je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee. 

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15184 reacties
  • 18 juni 2025

Hi ​@timv29, welkom op onze community!

Dankjewel voor je duidelijke en uitgebreide uitleg, superfijn hoe je het probleem zo stap voor stap omschrijft. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om met je mee te denken. Zou je eens het volgende willen proberen?

Haal zowel de Mediabox als je modem even helemaal van de stroom (minimaal 20 seconden). Zet eerst je modem weer aan en zodra alle lampjes netjes branden, mag de Mediabox weer aan. Dit geeft ze allebei even een frisse start.

Soms helpt het om je afstandsbediening opnieuw te koppelen. Houd hiervoor Home + OK ingedrukt tot het lampje snel knippert. Ik hoop dat 1 van deze stappen de boel weer op gang helpt. Zo niet, zou je dan je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 juni 2025

Dankjewel, de modem en mediobox bijde resetten lijkt tot nu toe gewerkt te hebben!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15184 reacties
  • 19 juni 2025

Superfijn om te horen ​@timv29, als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen