Naar aanleiding van een review op trustpilot werd mij gevraagd een nieuw topic te openen.
graag kom ik in contact om eindelijk eens een passende oplossing te krijgen!
zie ook mijn andere topic over :
Telkens zwart beeld

Naar aanleiding van een review op trustpilot werd mij gevraagd een nieuw topic te openen.
graag kom ik in contact om eindelijk eens een passende oplossing te krijgen!
zie ook mijn andere topic over :
Telkens zwart beeld
Hoi
Hoi
Hoi
de mediabox is vanavond opnieuw opgestart.
Andere poort en kabels heb ik ook al geprobeerd, geen verschil. Ook toegevoegd nog een melding die met enige regelmaat terug komt zo ook vanavond weer.
ook Krijg ik nog steeds met enige regelmaat de melding op de telefoon dat het WiFinetwerk niet is verbonden met het internet en ik verder wil op mobiele data (ook een foto van bijgevoegd)
En er is niet een bepaald vast moment dat het weg valt, overdag heb ik de tv zelden of nooit aan staan, alleen ‘s avonds en in het weekend.
vorige metingen die gedaan zijn hebben nooit iets opgeleverd, dus zal mij benieuwen.
Verder ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met de de kosten van het abonnement, ik moet nu de volle mep betalen voor een verbinding die al 8 a 9 maand niet goed is. (En nu nog steeds niet)
En heb nog een extra modem thuis liggen waar €75,- voor in rekening is gebracht, waar ik dus nooit een retourlabel voor heb gekregen.
gr. Rucardo
Hey
Ik zie dat je een ! in je SSID hebt, sommige cliënts vinden dit niet leuk en kan voor problemen zorgen. Kan je het modem voorzien van een factory reset en zorg dat je de SSID als standaard of zonder speciale leestekens insteld. Kan je dan kijken of de verbinding wel stabiel is?
met clients worden apparaten bedoeld die er op aangesloten zijn? Bv telefoon, printer, spelcomputer enz?
hoe zit het met die clients als de boel gereset is, moeten die dan ook opnieuw ingesteld worden?
Zoja zal ik er iemand bij moeten laten komen om al die apparaten weer te stellen, wat mij weer geld zal gaat kosten.
En mijn vorige provider had een ! In die naam staan, en hoegenaamd alle apparaten die ik nu heb zaten daar ook op zonder problemen.
Ik denk ook niet dat wegvallende wifi te maken heeft met problemen op een bekabelde tv box. (Wegvallend internet of router werking natuurlijk wel) Een moderne telefoon heeft geen probleem met ! In SSID (zolang niet op de eerste positie). Dat kunnen de meer exotisch apparaten wel hebben (maar dan maken ze ook geen verbinding).
Ik denk dat die medewerker van Odido op Trustpilot niet wist dat er al een 9 maanden langlopend topic open stond. Hopelijk realiseren
Ik zag daar dat er wel al een nieuwe router T-54 gestuurd was. Twee maandagmorgen modellen lijkt wel heel toevallig... hoewel... het kan voorkomen.
(
Ik zag daar dat er wel al een nieuwe router T-54 gestuurd was. Twee maandagmorgen modellen lijkt wel heel toevallig... hoewel... het kan voorkomen.
(
Ook had ik dit uitroepteken verhaal aan de monteur gevraagd die destijds bij mij is geweest voor de installatie en die zegt dat dat onzin is en dat niet deze problemen veroorzaakt die ik nu heb. Hij zegt dit probleem wel op te kunnen lossen, maar uiteraard alleen tegen betaling.
Ik heb nog geen terugkoppeling daar op gehad van de router.
dat engelengeduld is inmiddels wel op, het is een opeenstapeling van allerlei dingen.
het begon al met een monteur die het zou komen installeren die niet op afgesproken (op een vrijdag) tijd was terwijl ik daar nog speciaal over had gebeld, maar de volgende dag was oude provider al wel uit de lucht en voor mij dus geen tv en internet meer. Daar heb ik zelf nog een monteur voor geregeld die ik ook gewoon heb moeten betalen.
ik wil eerst wel eens weten wat er financieel geregeld kan of gaat worden.
ik had toen rond de €100,- moeten betalen voor een monteur, heb een router van jullie liggen waar €75,- voor in rekening is gebracht die voor mij niks waard is en jullie vragen nu iets van €60,- in de maand voor een verbinding die alles behalve stabiel is.
Hoi
Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.
Zodra het binnen is, kunnen wij kijken naar een vergoeding voor de boete die hiervoor in rekening is gebracht! Groetjes, Ishana
Hoi
Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail.
Zodra het binnen is, kunnen wij kijken naar een vergoeding voor de boete die hiervoor in rekening is gebracht! Groetjes, Ishana
Het is vandaag afgegeven bij dhl servicepunt, maar er zijn nog meer vragen waar ik nog steeds geen antwoord op heb, en ondervindt nog steeds problemen met internet en tv
Hi
Verder zie ik dat het maken van een afspraak met onze monteur nog niet gedaan is. Je hebt als het goed is op 28-2 een e-mail/sms ontvangen om een afspraak in te plannen. Deze monteur gaat er dan voor zorgen dat alles weer stabiel gaat werken bij jou. Zodra dit ook is opgelost, kijken we met liefde ook voor je naar een passende compensatie! 😊
Zoals
Vandaar dat smsje, dat kwam op mij een beetje raar over alsof ik een nieuwe aansluiting zou krijgen of dat de verbinding helemaal weg zou zijn. Een inleidend berichtje over dat er een afspraak gemaakt gaat worden om een monteur langs te laten komen om de problemen op te komen lossen, of iig een poging gaat doen had heel wat duidelijk vooraf gegeven.
Eerlijk gezegd ben ik wat sceptisch over guidion, gezien mijn eigen slechte ervaring en die van bekenden die ook mindere ervaringen hebben gehad met guidion, maar zal morgen kijken om het in te plannen met werk en privé wanneer ik tijd heb en een afspraak inplannen voor de monteur.
Pas ook een telefoontje van de technische afdeling gehad, en daar had ik ook aangegeven dat communicatie zowel bij jullie intern als communicatie naar mij toe te wensen over laat.
Hi
ik had intussen een afspraak gemaakt, maar helaas is wel weer gebleken waarom ik sceptisch was tegenover Guidion.
net als de eerste keer dat ik een afspraak had gemaakt met een monteur zou komen om alles aan te sluiten (duidelijk aangegeven NA 16:00 ivm werk) wijzigen ze zelf de tijden, ook toen kreeg ik een dag voor tijd een bevestiging dat ze tussen 8 en 10 zouden komen.
uit fatsoen er achteraan gebeld dat de afspraak NA 16:00 was gemaakt, kreeg ik te horen dat ze dat gingen aanpassen en dat het goed zou komen en nog werd ik begin van de middag door de monteur gebeld dat hij bij mij was maar dat er niemand open deed.
en nu gebeurd eigenlijk het zelfde weer. Had een afspraak tussen 20:00 en 22:00, krijg ik zojuist een bevestiging dat ze tussen 16:00 en 20:00 komen.
zo kun je toch geen afspraken maken terwijl er zo duidelijk aangegeven word ook in de bevestiging en dan citeer ik :
”Afspraak is afspraak
Wij gaan ervan uit dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het je niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de monteur dan in om iemand anders te helpen. Ben je er niet of annuleer je de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat Odido kosten in rekening brengt.”
ik weet intussen niet meer wat ik er mee aan moet. Ik heb nog steeds problemen met tv en internet, een afspraak maken met 1 van jullie monteurs en de afspraak na komen kan ook niet schijnbaar…
Hi
Sorry voor de late reactie, maar omdat ik nogal sceptisch was over wat er is gedaan door de monteur wilde ik wel langere tijd afwachten om zeker te weten dat de problemen voorbij zijn voor ik zou reageren.
Sinds het bezoek van de monteur zijn de problemen eigenlijk compleet opgelost. Af en toe nog een melding dat er iets is met de verbinding, maar beeld en geluid blijven door gaan. En heel zeldzaam komt het nog voor dat er blokkering beeld of even zwart beeld is.
de monteur heeft iets gedaan met de pets kabel?
maar blij dat het probleem nu opgelost is, dan kan er nu iets geregeld worden voor wat betreft de compensatie van de ellende die ik allemaal heb gehad.
met vriendelijke groet,
Ricardo
Hey
Nu ben ik benieuwd sinds wanneer het probleem is ontstaan en wanneer jij gemerkt hebt dat het opgelost is. Dan ga ik kijken wat ik kan betekenen voor de compensatie! Laat je mij dat weten? Alvast bedankt.
zoals in onder staande screenshot te zien is zijn de problemen al in april 2024 begonnen.
En zondags 30 maart 2025 is er uiteindelijk een monteur geweest.
Dank voor de terugkoppeling
Dank voor de terugkoppeling
is dit een grapje zeker… ik zo’n beetje 12 maanden problemen gehad, en dan kan ik een vergoeding krijgen voor 3 maandjes?
ik mag aannemen dat jullie ook wel snappen dat ik hier niet mee akkoord ga…
schijnbaar heb schijnbaar heb ik weer te vroeg “gejuicht”… had tussendoor wel eens gehad dat de gids niet wilde laden vanwege “geen internetverbinding” maar het beeld bleef wel, maar nu is dus ook het beeld weer weg… 😡
Hier geen foutmeldingen, WiFi werkt schijnbaar wel op de telefoon…
ik weet niet wat er nu weer aan de hand is bij jullie, maar de gids van de mediabox werkt al ruim een week niet.
ook blijft het beeld regelmatig stil staan, soms gaat het geluid door, andere keer hapert het beeld en loopt geluid niet meer synchroon… na een keer zappen loopt het weer synchroon…
En wat betreft de “compensatie” die is aangeboden, dat is een ontzettend magere vergoeding voor 12 maanden ellende… waar nu weer de volgende problemen komen…
Hey
Omdat je niet volledig zonder diensten hebt gezeten kan ik niet een gehele periode vergoeden. Nu heb ik in overleg kunnen regelen dat we de afgelopen 3 maanden kunnen vergoeden, dit is een bedrag van € 201. Dit bedrag zal worden verrekend en wat overblijft zal worden teruggeboekt naar je rekening. Meer dan dit kan ik op dit moment niet doen, hopelijk kan ik je hiermee als nog verblijden!
Ik heb idd niet geheel zonder diensten gezeten, maar de diensten waren wel zo slecht dat ik merendeels niet fatsoenlijk tv kon kijken door telkens weg vallend beeld waardoor je delen van de film, serie en of nieuws mist. Ook heb ik in die periode ontzettend veel mobiele data moeten verbruiken omdat er internet van jullie constant weg viel.
Ik was er ook niet vanuit gegaan dat ik de gehele periode vergoed zou krijgen, maar de helft van die 12 maand lijkt mij op z’n minst een reële oplossing…
Hey
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKSorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKWij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.