Skip to main content

meer dan 8 maanden problemen #Trustpilot

Naar aanleiding van een review op trustpilot werd mij gevraagd een nieuw topic te openen.

graag kom ik in contact om eindelijk eens een passende oplossing te krijgen!

zie ook mijn andere topic over :

Telkens zwart beeld

@Manouk van Odido 

Uitgelichte reactie

16 februari 2025

Hoi ​@RicardoD, ik sta voor je klaar en wil dit super graag oplossen! 😊 Allereerst ben ik benieuwd of je merkt dat Internet + TV op dezelfde momenten wegvallen of dat dit verschillend is. Daarnaast wil ik graag weten of je al een andere LAN-kabel getest hebt of een andere poort in het modem. Ook krijg ik op dit moment niet de gegevens van de Mediabox binnen in de metingen. Zou je deze opnieuw willen opstarten? Dan kan ik hierna een nieuwe meting doen en de gegevens hiervan controleren. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

13 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 16 februari 2025
Uitgelichte reactie

Hoi ​@RicardoD, ik sta voor je klaar en wil dit super graag oplossen! 😊 Allereerst ben ik benieuwd of je merkt dat Internet + TV op dezelfde momenten wegvallen of dat dit verschillend is. Daarnaast wil ik graag weten of je al een andere LAN-kabel getest hebt of een andere poort in het modem. Ook krijg ik op dit moment niet de gegevens van de Mediabox binnen in de metingen. Zou je deze opnieuw willen opstarten? Dan kan ik hierna een nieuwe meting doen en de gegevens hiervan controleren. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@Ishana van Odido 

de mediabox is vanavond opnieuw opgestart.

Andere poort en kabels heb ik ook al geprobeerd, geen verschil. Ook toegevoegd nog een melding die met enige regelmaat terug komt zo ook vanavond weer.

ook Krijg ik nog steeds met enige regelmaat de melding op de telefoon dat het WiFinetwerk niet is verbonden met het internet en ik verder wil op mobiele data (ook een foto van bijgevoegd)

En er is niet een bepaald vast moment dat het weg valt, overdag heb ik de tv zelden of nooit aan staan, alleen ‘s avonds en in het weekend.

vorige metingen die gedaan zijn hebben nooit iets opgeleverd, dus zal mij benieuwen.

Verder ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met de de kosten van het abonnement, ik moet nu de volle mep betalen voor een verbinding die al 8 a 9 maand niet goed is. (En nu nog steeds niet)

En heb nog een extra modem thuis liggen waar €75,- voor in rekening is gebracht, waar ik dus nooit een retourlabel voor heb gekregen.

gr. Rucardo

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13415 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@RicardoD, bedankt voor de informatie.

Ik zie dat je een ! in je SSID hebt, sommige cliënts vinden dit niet leuk en kan voor problemen zorgen. Kan je het modem voorzien van een factory reset en zorg dat je de SSID als standaard of zonder speciale leestekens insteld. Kan je dan kijken of de verbinding wel stabiel is? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 19 februari 2025

@Tommie van Odido 

met clients worden apparaten bedoeld die er op aangesloten zijn? Bv telefoon, printer, spelcomputer enz?

hoe zit het met die clients als de boel gereset is, moeten die dan ook opnieuw ingesteld worden?

Zoja zal ik er iemand bij moeten laten komen om al die apparaten weer te stellen, wat mij weer geld zal gaat kosten.

En mijn vorige provider had een ! In die naam staan, en hoegenaamd alle apparaten die ik nu heb zaten daar ook op zonder problemen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • is een legendarische user
  • 893 reacties
  • 20 februari 2025

Ik denk ook niet dat wegvallende wifi te maken heeft met problemen op een bekabelde tv box. (Wegvallend internet of router werking natuurlijk wel) Een moderne telefoon heeft geen probleem met ! In SSID (zolang niet op de eerste positie). Dat kunnen de meer exotisch apparaten wel hebben (maar dan maken ze ook geen verbinding).

Ik denk dat die medewerker van Odido op Trustpilot niet wist dat er al een 9 maanden langlopend topic open stond. Hopelijk realiseren ​@Ishana van Odido en ​@Tommie van Odido zich dat wel.

Ik zag daar dat er wel al een nieuwe router T-54 gestuurd was. Twee maandagmorgen modellen lijkt wel heel toevallig... hoewel... het kan voorkomen.

@Tommie van Odido Ook lees ik geen reactie op de €75 en retourlabel voor de oude router (maar misschien is dat al achter de schermen opgelost).

( ​@RicardoD  Over engelengeduld gesproken 😉)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 20 februari 2025
rvk01 schreef:

Ik zag daar dat er wel al een nieuwe router T-54 gestuurd was. Twee maandagmorgen modellen lijkt wel heel toevallig... hoewel... het kan voorkomen.

@Tommie van Odido Ook lees ik geen reactie op de €75 en retourlabel voor de oude router (maar misschien is dat al achter de schermen opgelost).

( ​@RicardoD  Over engelengeduld gesproken 😉)

@rvk01 dat van het uitroepteken leek mij al raar. Heb er zelf weinig verstand van, maar een ssid is een naam die gekoppeld is aan een nummer of adres als ik het goed heb begrepen.

Ook had ik dit uitroepteken verhaal aan de monteur gevraagd die destijds bij mij is geweest voor de installatie en die zegt dat dat onzin is en dat niet deze problemen veroorzaakt die ik nu heb. Hij zegt dit probleem wel op te kunnen lossen, maar uiteraard alleen tegen betaling.

Ik heb nog geen terugkoppeling daar op gehad van de router.

dat engelengeduld is inmiddels wel op, het is een opeenstapeling van allerlei dingen.

het begon al met een monteur die het zou komen installeren die niet op afgesproken (op een vrijdag) tijd was terwijl ik daar nog speciaal over had gebeld, maar de volgende dag was oude provider al wel uit de lucht en voor mij dus geen tv en internet meer. Daar heb ik zelf nog een monteur voor geregeld die ik ook gewoon heb moeten betalen. 

@Ishana van Odido ​@Tommie van Odido ​@Manouk van Odido  

ik wil eerst wel eens weten wat er financieel geregeld kan of gaat worden.

ik had toen rond de €100,- moeten betalen voor een monteur, heb een router van jullie liggen waar €75,- voor in rekening is gebracht die voor mij niks waard is en jullie vragen nu iets van €60,- in de maand voor een verbinding die alles behalve stabiel is.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2159 reacties
  • 22 februari 2025

Hoi ​@RicardoD, ik heb het direct voor je nagekeken! Op 28 september 2024 (+ herinneringen 20 en 29 oktober 2024) hebben we je per e-mail een QR-code gestuurd, maar inmiddels is deze niet meer geldig. Natuurlijk denk ik graag in oplossingen en wil ik je vragen om met onderstaande instructies het modem terug te sturen:  

• Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

Zodra het binnen is, kunnen wij kijken naar een vergoeding voor de boete die hiervoor in rekening is gebracht! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 26 februari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@RicardoD, ik heb het direct voor je nagekeken! Op 28 september 2024 (+ herinneringen 20 en 29 oktober 2024) hebben we je per e-mail een QR-code gestuurd, maar inmiddels is deze niet meer geldig. Natuurlijk denk ik graag in oplossingen en wil ik je vragen om met onderstaande instructies het modem terug te sturen:  

• Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

Zodra het binnen is, kunnen wij kijken naar een vergoeding voor de boete die hiervoor in rekening is gebracht! Groetjes, Ishana

Het is vandaag afgegeven bij dhl servicepunt, maar er zijn nog meer vragen waar ik nog steeds geen antwoord op heb, en ondervindt nog steeds problemen met internet en tv 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1923 reacties
  • 2 maart 2025

Hi ​@RicardoD, superfijn dat je het modem retour hebt gestuurd! Heb je dit middels onze QR-code gedaan vanuit de e-mail, of heb je een eigen retourlabel? Ik zie namelijk niet in het systeem terug dat het pakket is ontvangen door DHL met onze QR-code. Je kan jouw eigen track- en tracecode in je communityprofiel zetten onder het kopje ‘Info voor moderator’. Dan kunnen we alsnog de retour volgen en de boete van € 75 voor je crediteren. Wel zo fijn natuurlijk! Geef je ons een seintje als dit in je profiel staat? Dan maak ik het meteen in orde!

Verder zie ik dat het maken van een afspraak met onze monteur nog niet gedaan is. Je hebt als het goed is op 28-2 een e-mail/sms ontvangen om een afspraak in te plannen. Deze monteur gaat er dan voor zorgen dat alles weer stabiel gaat werken bij jou. Zodra dit ook is opgelost, kijken we met liefde ook voor je naar een passende compensatie! 😊

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 3 maart 2025

Zoals ​@Ishana van Odido in haar bericht had vermeld was de qr code niet meer geldig. En heb het pakket aangeboden zoals in haar bericht is vermeld en zojuist In mijn profiel heb ik de track & tracé ingevuld.

Vandaar dat smsje, dat kwam op mij een beetje raar over alsof ik een nieuwe aansluiting zou krijgen of dat de verbinding helemaal weg zou zijn. Een inleidend berichtje over dat er een afspraak gemaakt gaat worden om een monteur langs te laten komen om de problemen op te komen lossen, of iig een poging gaat doen had heel wat duidelijk vooraf gegeven. 

Eerlijk gezegd ben ik wat sceptisch over guidion, gezien mijn eigen slechte ervaring en die van bekenden die ook mindere ervaringen hebben gehad met guidion, maar zal morgen kijken om het in te plannen met werk en privé wanneer ik tijd heb en een afspraak inplannen voor de monteur.

Pas ook een telefoontje van de technische afdeling gehad, en daar had ik ook aangegeven dat communicatie zowel bij jullie intern als communicatie naar mij toe te wensen over laat.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@RicardoD, thanks! Geen zorgen, ik heb de trackinglink gecheckt. Alles is in orde, dus deze kosten heb ik voor je vergoed. Je krijgt nog een e-mail ter bevestiging hiervan. Super dat je de afspraak met Guidion toch wilt maken. Dit is sowieso een belangrijke stap in het oplossen, zonder bezoek krijgen we niet goed de kans dit op te lossen. Succes en hou ons gerust op de hoogte via dit topic!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 31 reacties
  • 19 maart 2025

@Cheyenne van Odido ​@Demi van Odido 

ik had intussen een afspraak gemaakt, maar helaas is wel weer gebleken waarom ik sceptisch was tegenover Guidion.

net als de eerste keer dat ik een afspraak had gemaakt met een monteur zou komen om alles aan te sluiten (duidelijk aangegeven NA 16:00 ivm werk) wijzigen ze zelf de tijden, ook toen kreeg ik een dag voor tijd een bevestiging dat ze tussen 8 en 10 zouden komen.

uit fatsoen er achteraan gebeld dat de afspraak NA 16:00 was gemaakt, kreeg ik te horen dat ze dat gingen aanpassen en dat het goed zou komen en nog werd ik begin van de middag door de monteur gebeld dat hij bij mij was maar dat er niemand open deed.

en nu gebeurd eigenlijk het zelfde weer. Had een afspraak tussen 20:00 en 22:00, krijg ik zojuist een bevestiging dat ze tussen 16:00 en 20:00 komen.

zo kun je toch geen afspraken maken terwijl er zo duidelijk aangegeven word ook in de bevestiging en dan citeer ik :

Afspraak is afspraak
Wij gaan ervan uit dat je thuis bent op het afgesproken tijdstip. Lukt het je niet? Laat het ons op tijd weten. Wij plannen de monteur dan in om iemand anders te helpen. Ben je er niet of annuleer je de afspraak niet op tijd, dan is het mogelijk dat Odido kosten in rekening brengt.”

ik weet intussen niet meer wat ik er mee aan moet. Ik heb nog steeds problemen met tv en internet, een afspraak maken met 1 van jullie monteurs en de afspraak na komen kan ook niet schijnbaar…

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@RicardoD, ik kan hier kort over zijn: ik baal hier als een stekker van. Dit is absoluut niet de bedoeling. Ik heb Guidion meteen intern aangeschreven, zij zullen dit zo snel mogelijk oppakken met jou. Dit is niet de afspraak die wij hebben met Guidion, ze dienen dit zo snel mogelijk recht te trekken!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen