Skip to main content
Beantwoord

rood lampje afstandbediening TV box

• 4 februari 2025
  • 5 reacties
  • 444 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, bijna elke dag, zodra ik de TV en mediabox aanzet, wordt het lampje rechtsboven op de afstandbediening continue rood en reageert de afstandsbediening niet meer. Alleen als ik de batterijen er herhaaldelijk uit haalt, lukt het weer om de afstandsbediening werkende te krijgen. 

Weet iemand misschien hoe dit komt? Is dit een hardware fout of komt het omdat de afstandsbediening niet kan koppelen of de 1 of andere reden?

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@doornim, dit is inderdaad een bekend probleem en we zijn dit verder aan het onderzoeken. Ons advies is hierin om de batterijen helemaal te vervangen, ook als deze nog niet leeg zijn. Dit zou het probleem namelijk moeten oplossen, waardoor alle knoppen blijven werken op de afstandsbediening! 

Bekijk origineel

5 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Hi ​@doornim, dit is inderdaad een bekend probleem en we zijn dit verder aan het onderzoeken. Ons advies is hierin om de batterijen helemaal te vervangen, ook als deze nog niet leeg zijn. Dit zou het probleem namelijk moeten oplossen, waardoor alle knoppen blijven werken op de afstandsbediening! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 februari 2025

Ik heb dit probleem ook. Ik vind het mega irritant dat ik een heel ritueel moet afhandelen als ik even tv wil kijken. Ik heb de batterijen vervangen maar dat helpt natuurlijk niet. Ik hoop dat jullie dit snel oplossen want de mediabox is gewoon instabiel. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 februari 2025

Ook wij ondervinden problemen met de afstandsbediening. Rood lampje knippert rechtsboven of blijft een tijd branden. Communicatie tussen tv box en afstandsbediening is er niet. Batterijen vervangen helpt ook niet. 

Zeer irritant. Hoe en wanneer komt er een oplossing?

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Je moet de box even resetten. Bij het opnieuw pairen van de ab moet je hem heel dichtbij (20 cm) de box houden. Dit staat in de instructies op het tv scherm maar je kijkt er makkelijk overheen. Dit heeft bij mij geholpen. Jammer dat odido niet zelf met deze oplossing is gekomen, wan dat met die batterijen slaat helemaal nergens op.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@Janinevb, gaan we iets aan doen, zodat je weer onbezorgd tv kan kijken. Dit duidt inderdaad op een pairing/koppel issue tussen de afstandsbediening en de Mediabox. Je kan zoals ​@Motnix aangeeft de Mediabox resetten, zodat je automatisch de afstandsbediening weer moet koppelen. Je kan ook de afstandsbediening zelf enkel ontkoppelen en weer opnieuw koppelen. Dit doe je alsvolgt:

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

• Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Laat je weten of het hierna is gelukt? 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen