Welkom op onze community! @Oka
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil graag dat je weer optimaal kan genieten van TV. Ik help je dan ook graag om dit op te lossen!
Dank je wel voor je duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp is de synchronisatie (beeld en geluid?) slecht na het pauzeren. Dit gebeurd zowel bij Live TV als Opnemen. Komt dit ook voor bij Terug Kijken?
Daarnaast ben ik benieuwd of dit iedere keer na het pauzeren gebeurd of op specifieke momenten/zenders? Zo ja, wil je mij hier dan een voorbeeld van geven (datum/tijdstip/zender/programma)?
Indien het om de synchronisatie van beeld/geluid gaat, wil je dan de volgende stappen eens proberen:
Ga naar het TV Menu > Ga naar instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Klik op Device preferences/Apparaatvoorkeuren > Ga naar Display & Sound/Beeld & Geluid > Kies HDMI CEC en schakel Volume control uit > Klik op de spraakopname functie en zeg ‘MAX volume’.
Mocht dit niet werken dan kun je dit als alternatief proberen:
Klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).
Indien dit niet werkt, ben ik benieuwd naar de volgende informatie:
- Sinds wanneer ervaart de klant dit probleem?
- Gaat het om live TV kijken, om Terug Kijken, Opnames of Alles?
- Op welke zenders doet het probleem zich voor?
- Welke programma keek je en op welke datum/tijdstip?
- Speelt het probleem ook op andere apps (bijv. Netflix of Videoland)?
Betreft de melding ‘Box opgestart, nu TV Kijken’. Het is normaal dat je deze krijgt als de box opnieuw is opgestart. Wanneer je op ‘Nu TV Kijken’ klikt, lukt dit dan wel gewoon?
Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. Ik sta klaar om je verder te helpen! 😀