Skip to main content

IPTV op T56


Sinds twee weken vanwege glasvezel mogelijkheid overgestapt naar Odido. Alles is door monteur naar tevredenheid geïnstalleerd. (Zyxel modem T56)

We hebben op dat moment ook gecontroleerd of onze externe IPTV box werkt en dat was het geval. Nu een week later doet hij het niet meer. Maakt koppeling maar blijft op 0 kb staan. Hiervoor zaten wij bij KPN en hebben hier geen problemen hiermee ondervonden. 
 

Gisteren een Odido winkel bezocht en de vraag gesteld. Echter deze gaven aan mij niet te kunnen helpen, omdat ze er geen kennis van hebben. 

Vraag: wat doen ik te doen om het weer werkend te krijgen? 

Uitgelichte reactie

26 juli 2024

Hallo @Jasje7025 

Heb je hem zowel bekabeld als via de WiFi proberen te verbinden? En je hebt het dan over de internetverbinding, dus geen enkele app doet het?

Probeer hem dan ook eens via een hotspot te verbinden.

18 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • 26 juli 2024

Hallo @Jasje7025 

Heb je hem zowel bekabeld als via de WiFi proberen te verbinden? En je hebt het dan over de internetverbinding, dus geen enkele app doet het?

Probeer hem dan ook eens via een hotspot te verbinden.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024

Dank voor je reactie.

Ik heb een check gedaan op de apps en deze werken. Alleen mij IPTV doet het niet. 

Het werkte altijd via internet verbonden via stopcontact. De lichten van deze adapters staan zoals daarvoor allen op groen en geven aan verbonden te zijn. Ook krijg ik bij het aanzetten van mijn externe IPTV kastje op tv te zien dat deze verbonden is. Maar vervolgens heb ik toch een zwart scherm en geeft deze 0kb aan. 

 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9487 reacties
  • 26 juli 2024

Ik zou de leverancier van je iptv kastje eens vragen of ze nog de dienst leveren. Misschien heeft de politie hen wel opgerold.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024

Beste Eric,

 

Je reactie is wat spottend, desondanks een serieus antwoord vanuit mij. Ik heb met de leverancier contact opgenomen en alles werkt vanuit hen. Het werkte ook met KPN. Had graag vanuit Odido een dienstverlenende antwoord ontvangen. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • 26 juli 2024

@Jasje7025

Werkt het wel via een hotspot bijvoorbeeld? Misschien heeft het dan iets met je IP adres te maken die op een lijst staat maar Odido kan je hiermee niet helpen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024

Als ik mijn hotspot gebruik kan ik via AirPlay via internet zenders bekijken…niet die van mijn IPTV. 
 

Je geeft aan dat ik ws met mijn IP-adres wat moet, moet ik dat aan mijn IPTV leveranciers vragen of is het iets wat ik zelf kan. Ben zelf echt een leek op dit gebied. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024

Ik heb het inmiddels ook bedraad geprobeerd vanuit modem naar IPTV kastje… zonder resultaat. Het lijkt erop alsof alleen mijn IPTV geblokkeerd is. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • 26 juli 2024
Jasje7025 schreef:

Als ik mijn hotspot gebruik kan ik via AirPlay via internet zenders bekijken…niet die van mijn IPTV. 
 

Je geeft aan dat ik ws met mijn IP-adres wat moet, moet ik dat aan mijn IPTV leveranciers vragen of is het iets wat ik zelf kan. Ben zelf echt een leek op dit gebied. 

Dus het werkt ook niet via de hotspot? Dan kan je het beste aan de leverancier vragen of ze je kunnen helpen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 26 juli 2024

Dank je wel. Ik heb mijn partner met box naar leverancier gestuurd. Zal hier nog terugkoppelen of en hoe het is opgelost. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9487 reacties
  • 26 juli 2024

Niet echt spottend maar wel realistisch. Er worden regelmatig iptv aanbieders uit de lucht gehaald of IP reeksen in opdracht van Brein worden geblokkeerd. 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 27 juli 2024

Bij leverancier geweest, alles opnieuw ingesteld, nieuwe IP-adres en nog steeds geen resultaat. Krijg nog steeds 0KB/s. 
 

Adapters via stopcontact verbinden nu ook niet meer. Dan maar met vaste kabel van modem naar kastje IPTV verbonden, maar ook geen resultaat. 
 

Wie kan mij aangeven hoe dit op te lossen? 

Ps: Het is duidelijk dat er vanuit Odido geen oplossing gaat komen. 
 


 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9487 reacties
  • 27 juli 2024

Hoi @Jasje7025 ,

Dat klopt. Odido levert een internetverbinding en als die werkt is het aan de bewoner zelf om alle randapparatuur aan te sluiten. Als zelfs een vaste kabel niet werkt , dan moet het echt in het kastje of de ( dubieuze )dienst zitten. Wat raar is dat je zegt dat er door de leverancier een nieuw IP adres is gegeven. Dat kan deze helemaal niet, want jouw internet verbinding is wat een IP adres heeft. De leverancier,  en met name het serverpark wat hij gebruikt ergens in de wereld kan wel een blokkade hebben gekregen voor het IP adres wat jij gebruikt.

Op ondersteuning van externe apparatuur en diensten zit verder geen support op van Odido behalve het forum waar je met andere klanten spreekt. Als je het TV product van Odido erbij neemt is er natuurlijk wel ondersteuning op dat TV product. 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 27 juli 2024

@eric Ik heb je reacties mbt IPTV gelezen. Je geeft aan een ieder steeds hetzelfde aan. Opvallend is wel dat bij overstap naar Odido dit probleem ontstaat en niet bij andere providers. 
En ik ben niet de enige waarbij dit probleem is ontstaan, sterker nog er zijn velen die hierover een klacht hebben. 

 

Wat betreft mijn leverancier en serverpark het volgende: Als dit het geval zou zijn dan zou er. Vriend van ons, die bij Odido zit een T54 heeft, ook geen werkende IPTV hebben… Zijn IPTV doet het gewoon. Alles is hetzelfde, ik heb alleen een T56 en hij een T54. kan niet anders concluderen dan dat het niet bij de diensten aan de kant van IPTV-leverancier ligt, maar beperkingen vanuit Odido. Conclusie die velen voor mij al getrokken hebben. Had graag voor overstap dit willen weten, want dan was ik niet overgestapt. 

Hoop dan ook dat er vanuit deze omgeving anderen mij verder kunnen helpen met een oplossing. 
 


 

 


 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 februari 2025

Sinds vorige week de T56 router aangesloten. En ook geen iptv meer (betaalde versie via EK Media volledig legaal).

Alles  weer terug gezet met de oude router, en het werkt weer.

ODIDO graag een oplossing hiervoor

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22014 reacties
  • 26 februari 2025

Hallo ​@Vmax112 

Heb je wel internet op je STB wanneer hij aangesloten is op de Zyxel-T56? De Zyxel-T56 blokkeert hierin niks.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 februari 2025

Ik heb gewoon internet alles werkt naar behoren. Alleen iptv wordt geblokkeerd. door de T56 router.

Als ik mn oude router gebruik werkt iptv. Kan niet anders dat het door de T56 geblokkeerd wordt.

Ook gezien de vele reacties hierboven.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 februari 2025

Graag zou ik het modem omgeruild zien voor een T-54. Hier schijnt ip tv wel op te werken.

Zie hieronder een reactie van Zyxel. Graag een oplossing

 

 

We zijn op de hoogte gesteld van mogelijke compatibiliteitsproblemen bij het aansluiten van Smart-home-apparaten op de Zyxel T56 Wi-Fi router van Odido. Het lijkt erop dat dit issue zich specifiek voordoet bij gebruikers van deze router. Echter, klanten die zijn aangesloten bij andere internetproviders of die andere routers gebruiken, melden deze problemen niet.

 


14344502584349

We willen graag onderstrepen dat de kwestie waarschijnlijk aan de zijde van Odido ligt. Daarom raden we je aan om eventuele problemen direct bij Odido aan te kaarten, aangezien wij niet in staat zijn om deze situatie effectief te verhelpen.


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 85 reacties
  • 2 maart 2025

Hi ​@Vmax112, ik heb direct een T-54 jouw kant opgestuurd. Test het gerust uit en laat het ons weten! 😁 Je krijgt een e-mail met instructies om de T-56 retour te sturen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen