Hoi allen,
sinds gister heb ik TV via een Amino 7x decoder via HDMI aangesloten op een Philips tv.
De Philips TV geeft het geluid op zijn beurt weer door via optische kabel aan een Samsung soundbar (type HW-J250, zonder hdmi dus).
Voorheen via tele2 een Amino A132 gehad en dat werkte altijd perfect.
Nu loop ik tegen een tweetal problemen aan;
- Als ik de afstandsbediening van de Amino 7x koppel aan de Philips TV dan werkt dat goed qua wisselen van zenders, alleen bij het volume veranderen spreekt de AB de Philips TV aan en niet de decoder. De Philips TV heeft het eigen geluid volledig uitgeschakeld staan want alles gaat direct door naar de soundbar, dus de TV geeft een foutmelding ‘TV speaker disabled in menu’. Logisch, want de tv-speakers staan ook uit.
- Ok, de AB direct koppelen aan de TV werkt dus niet. Via reset-code de AB weer losgekoppeld. Als ik nu het volume verander wordt wel de decoder aangesproken en krijg ik ook de volume-balk (van 1 tot 100) in beeld. Echter veranderd het volume op de soundbar niet. Deze blijft 1 constant volume aanhouden (het geluid werkt dus wel). Het lijkt wel of het volume-signaal niet via de optische kabel wordt doorgegeven.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik nu 3 afstandsbedieningen (1 om de tv aan te zetten, 1 om de decoder te bedienen en 1 om het geluid van de soundbar te regelen). Dat lijkt me een beetje overkill. Het veranderen van zenders + veranderen van volume moet toch met 1 AB kunnen?