Skip to main content
Beantwoord

Teveel apparaten (TV Anywhere, laptop, web)


Krijg op mijn laptop sinds enige tijd bij opstarten web applicatie TV Anywhere op laptop de melding: “Apparaat Vervangen. Het aantal apparaten heeft het maximum overschreden. Vervang een apparaat en log opnieuw in. Met daaronder drie zgn apparaten. Terwijl mijn laptop op dat moment de enige device is...

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @StephanSch en @pwenas, dit verschijnsel treedt weleens op wanneer er tegelijk te veel apparaten ingelogd zijn. Ook al is dan slechts de laptop het enige actieve apparaat op TV Anywhere, dan nog denkt de app/browser dat je op meerdere apparaten tegelijk probeert te connecten - meer dan het toegestane maximum. Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen



Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

 

Mocht het onverhoopt aanblijven, laat het me weten. Dan pak ik het op en zorg ervoor dat het opgelost wordt door de specialisten. Een prachtig weekend toegewenst!

Bekijk origineel

41 reacties

  • is Prince of Content
  • 118 reacties
  • 7 januari 2021

Hier hetzelfde maar dan via telefoon. Als ik naar een andere chromecast wil casten krijg ik ook de melding teveel apparaten, hoe kun je dit resetten? 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • Antwoord
  • 8 januari 2021

Hoi @StephanSch en @pwenas, dit verschijnsel treedt weleens op wanneer er tegelijk te veel apparaten ingelogd zijn. Ook al is dan slechts de laptop het enige actieve apparaat op TV Anywhere, dan nog denkt de app/browser dat je op meerdere apparaten tegelijk probeert te connecten - meer dan het toegestane maximum. Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen



Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

 

Mocht het onverhoopt aanblijven, laat het me weten. Dan pak ik het op en zorg ervoor dat het opgelost wordt door de specialisten. Een prachtig weekend toegewenst!


  • is Prince of Content
  • 118 reacties
  • 8 januari 2021

Hi @Jason probleem bij mij is niet zozeer dat ik op meerdere apparaten ingelogd be maar het streamen van mijn telefoon naar chromecast, bij de ene tv wel de andere niet, beide vanaf zelfde apparaat.

Zou het niet makkelijker zijn om apparaten af te kunnen melden via My-Tmobile thuis?


  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 9 januari 2021

@StephanSch, @pwenas Ik denk dat het  komt door het volgende;

Als ik de de APP beëindig op mijn android tablet blijft de stream doorgaan (uitgetest met NETFLIX)

Kortom bij afsluiten van de APP zonder eerst te ontstreamen blijft de stream doorgaan.

  1. Is de Chromecast op een USB-port van de TV aangesloten en doe je de TV uit (en deze USB-port krijgt geen spanning meer) dan wordt de stream beëindigd en telt (hopelijk en direct) niet meer mee
  2. Heeft de Chromecast een eigen adopter dan blijf je streamen totdat je ook hier de stroom afhaalt wat je niet doet en waarschijnlijk het probleem veroorzaakt.

Verwacht dat bij jullie situatie 2 van toepassing is, is het toch 1 dan moet het @Jason duidelijk worden gemaakt dat het onzinnig is dat wij als gebruikers worden verplicht eerst te ontstreamen voordat we de APP beëindigen.

 


  • is Prince of Content
  • 118 reacties
  • 9 januari 2021

Gaat bij mij om optie 1,dus zodra de tv uitgaat is ook de chromecast uit en stream beëindigd 


  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 10 januari 2021
pwenas schreef:

Gaat bij mij om optie 1,dus zodra de tv uitgaat is ook de chromecast uit en stream beëindigd 

Kortom door jouw getest door de TV weer aan te doen en het beginscherm van Chromecast gezien?

 

Jason schreef:

Je kunt dit oplossen door in te loggen in het hoofdaccount en dan de losse devices uit te loggen. Volg onderstaand stappenplan en het zou weer moeten werken:

Hoe doe ik dat?
Stap 1: Ga naar het Menu
Stap 2: Klik op Settings / Instellingen
Stap 3: Klik op uitloggen / Log Out

@Jason Kloppen deze instructies nog? Ik zie in het overzicht van mijn hoofdaccount en vervolgens bij instellingen geen overzicht van devices. Hoewel dit de enige? logische plek is en het meeste op de instructies lijkt kan ik natuurlijk op de verkeerde plek kijken.

Overigens zijn de huidige instructies volgens dit topic

Hoe verwijder ik een apparaat?
Je kunt maximaal drie apparaten aanmelden voor TV Anywhere per abonnement van Thuis. Wil je dus een nieuw toestel aanmelden en heb je er al drie in gebruik, dan dien je er één te verwijderen. Dit doe je op het toestel zelf door bij Instellingen op 'Uitloggen' te klikken. Hierna kun je weer een nieuw toestel aanmelden.

 

Wat natuurlijk een beetje ridicuul is want het dan heeft het hoofdaccount geen controle, bovendien moet het beëindigen van een APP gelijk staan aan uitloggen. Na wat testjes denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt in het gebruik (van verschillende) browsers. Maar welke handeling doet een gebruiker? Deze kijkt en na het kijken sluit deze de TAB of de browser zelf.

 

Mijn test: op twee tablets was TV-Anywhere geïnstalleerd; op 1 draaide TV-Anywhere, Op de PC begonnen met firefox (prima), daarne Egde (prima), daarna Chrome (melding). Firefox tab gesloten, melding bleef (2de tablet geeft overigens ook de melding). Nu moet ik eerst dit verzenden voordat ik Chrome kan afsluiten. Wordt misschien vervolgd.


  • is een King Poster
  • 45 reacties
  • 10 januari 2021

@Jason Voorzichtige conclusie op basis van het volgende; TV-Anywhere draait thans op tablet en nieuw geïnstalleerd op telefoon. Nimmer afgemeld want dat doet een gebruiker niet! Edge doet het ook, deze afgesloten maar Firefox (en Chrome) doen het (nog) niet. Na verloop van tijd lukt het bij Chrome echter weer wel. Er lijkt dus een vertraging te zijn in het afmelden en wanneer je een 3de apparaat kan gebruiken welke aanleiding is voor dit topic. Misschien kan je achterhalen hoeveel deze vertraging is zodat de gebruikers hun verwachtings-patroon kunnen bijstellen.


  • is Prince of Content
  • 118 reacties
  • 10 januari 2021

@WJ4IoT ja de chromescast is hsb powered via tv, daarnaast sluit ik ook vaak de stream via de telefoon. Dus ergens blijft chromecast bij tmt geregistreerd omdat ik alleen telefoon gebruik 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 11 januari 2021

Goedemorgen @WJ4IoT en @pwenas, bedankt voor jullie inzichten en terechte opmerkingen!

Ik heb de situatie voorgelegd aan het TV team, uiteraard geheel voorzien van jullie toelichtingen en tests. Zodra ik een terugkoppeling heb, ontvangen jullie die meteen in dit topic. To be continued (soon)!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 12 januari 2021

Goedemorgen @pwenas en @WJ4IoT, zou één van jullie een screenshot kunnen plaatsen van wat er gebeurt wanneer je probeert in te loggen/de melding krijgt, alsjeblieft? Alvast bedankt!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 13 januari 2021

@StephanSch, @pwenas en @WJ4IoT Een tussentijdse update: er lijkt iets aan de achterkant niet helemaal lekker te lopen. Er wordt nu onderzocht waarom er enerzijds negen en twaalf apparaten ingelogd lijken te zijn, maar dit fysiek onjuist is. 

Bovenstaande conclusie hebben we natuurlijk al voorzichtig in dit topic getrokken; nu nog achterhalen waar het technische mankement vandaan komt en hoe we het gaan oplossen. 

Een technische update verwacht ik morgen of uiterlijk vrijdag te ontvangen. Thanks voor jullie begrip en geduld! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 14 januari 2021

Goedemorgen all! Onze IT-afdeling heeft de bug opgelost, kunnen jullie bevestigen dat alles weer werkt?

Een korte uitleg: het leek erop dat de PC clients voor een obstructie zorgden. Zorg er alsjeblieft voor dat je geen incognitobrowser gebruikt en alle cookies accepteert. Doe je dit niet, dan zal je weer tegen hetzelfde probleem aanlopen. 

Thanks voor het checken en thanks voor jullie geduld!


  • is Prince of Content
  • 118 reacties
  • 15 januari 2021

@Jason het lukt nu om naar mijn Chromecast boven te streamen. Eerst gaf hij de melding van ‘teveel apparaten’ toen ik verder klikte kwam er een scherm met 3 apparaten met de keuze om er één te vervangen. In het overzicht stond 2x chromecast en een naam die ik niet kende (browser?), die laatste aangeklikt en toen werkte het.

Dit gedaan vanaf mijn telefoon voor de duidelijkheid.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 15 januari 2021

Bedankt voor je bericht @pwenas!

De naam die je niet kende, zal naar alle waarschijnlijkheid de browser zijn geweest. Veel kijkplezier toegewenst!

@WJ4IoT Kun jij bevestigen dat het bij jou ook weer werkt?


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 28 maart 2021

Ik heb dit probleem nogsteeds. Ik gebruik alleen browser Edge en mijn telefoon. De telefoon staat er 1 keer tussen. De rest is PC Admin, oftewel, ikzelf de enige gebruiker van dit account. Onder instellingen staat bij mij geen optie om apparaten te verwijderen/uit te loggen. 

Wat doe ik verkeerd? Of is het probleem nog niet opgelost? Zo niet, wat kan ik dan in de tussentijd doen om deze stap niet iedere dag opnieuw te hoeven doen?


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 31 maart 2021

Hoi @robbertbakker83 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ook voor jou, wil ik ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost. Om dit te bewerkstelligen, ben ik erg benieuwd of het gebruik van een andere browser jou een ander beeld doet geven. Ook het verwijderen van de cookies van bijvoorbeeld de Edge browser kan een oplossing bieden. Wil je me laten weten of deze stappen al helpen? Ik hoor het graag van je!


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 31 maart 2021
Boris schreef:

Hoi @robbertbakker83 ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ook voor jou, wil ik ervoor zorgen dat het probleem wordt opgelost. Om dit te bewerkstelligen, ben ik erg benieuwd of het gebruik van een andere browser jou een ander beeld doet geven. Ook het verwijderen van de cookies van bijvoorbeeld de Edge browser kan een oplossing bieden. Wil je me laten weten of deze stappen al helpen? Ik hoor het graag van je!

Het verwijderen van cookies lijkt juist aanleiding te zijn voor “uitbreiding” van het lijstje. Dan krijg ik ook weer de vraag of kijkgegevens gebruikt mogen worden. Ik ben enige tijd geleden juist gewisseld van browser omdat in Chrome en Firefox het niet mogelijk was om in-venster te kijken (alleen fullscreen). Dus ik zit niet echt te springen om het weer om te moeten gooien. 

 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 april 2021

Hi @robbertbakker83,

Helder! Ik neem aan dat je een normaal venster gebruikt om naar TV Anywhere te kijken of gebruik je een incognito venster? Zou je ook niet bij wijze van test een ander browser uit kunnen proberen? Wij willen er zeker graag voor zorgen dat Edge compatibel is, alleen met deze informatie weten wij of het probleem browser afhankelijk is. Wij horen het graag!


Cal schreef:

Hi @robbertbakker83,

Helder! Ik neem aan dat je een normaal venster gebruikt om naar TV Anywhere te kijken of gebruik je een incognito venster? Zou je ook niet bij wijze van test een ander browser uit kunnen proberen? Wij willen er zeker graag voor zorgen dat Edge compatibel is, alleen met deze informatie weten wij of het probleem browser afhankelijk is. Wij horen het graag!

Chrome geprobeerd. Die heb ik eerder deze week browser historie gewist. En krijg gelijk weer de “teveel apparaten” melding bij het inloggen. Firefox idem dito. Ik gebruik geen incognitovensters


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 14 april 2021

Hi @robbertbakker83 ,

Ik zie dat jou vraag nog openstaat! Is het probleem inmiddels opgelost? Anders ga ik direct met jouw verhaal naar de technische dienst om een oplossing te vinden. Ik hoor het graag!


  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 14 april 2021
Boris schreef:

Hi @robbertbakker83 ,

Ik zie dat jou vraag nog openstaat! Is het probleem inmiddels opgelost? Anders ga ik direct met jouw verhaal naar de technische dienst om een oplossing te vinden. Ik hoor het graag!

Nee, het is niet opgelost. Ik blijf de melding krijgen en heb geen mogelijkheid om alles te verwijderen. Dus iedere keer dat de cookies verwijderd worden, ik tv op m'n telefoon kijk of een andere browser gebruik krijg ik ermee te maken. 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 15 april 2021

Hoi @robbertbakker83 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit probleem direct bij onze technische jongens en meiden kenbaar gemaakt. Zijn gaan zo snel mogelijk het probleem onderzoeken en oplossen. Dit kan enkele dagen duren, maar ik verwacht een terugkoppeling na dit weekend. Wees in de tussentijd gerust; we gaan hier zeker mee aan de slag. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 


  • 0 reacties
  • 15 april 2021
Boris schreef:

Hoi @robbertbakker83 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit probleem direct bij onze technische jongens en meiden kenbaar gemaakt. Zijn gaan zo snel mogelijk het probleem onderzoeken en oplossen. Dit kan enkele dagen duren, maar ik verwacht een terugkoppeling na dit weekend. Wees in de tussentijd gerust; we gaan hier zeker mee aan de slag. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

Bij mij eveneens dezelfde problemen.

Samsung Galaxy S20 FE (5G) Android met T-Mobile TV App, op de PC wordt gebruik gemaakt van de website T-Mobile TV met maar één browser (Google Chrome). Naast natuurlijk de gewone T-Mobile TV ontvanger.

Continue moet er een reeds aanwezige device in de lijst worden vervangen wanneer via de PC gekeken wordt. Het vervangen van een device in de lijst op de Samsung hoeft niet. Lijkt er dus op dat het via de browser sowieso niet helemaal lekker verloopt. Alles al doorgelopen, cookies etc. etc. etc.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 16 april 2021

Hoi @Gerrit078 en all, volgens mij hebben jullie dit allang op onderstaande wijze gedaan als ik de berichten erop nalees, maar zouden jullie kunnen bevestigen dat dit niet werkt? Via de volgende methode kun je namelijk los apparaten selecteren en die uitschakelen - niet alleen het apparaat waarop je dit probeert, maar alle ingelogde devices:


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 april 2021

Ik heb hetzelfde probleem, overal waar ik met de tv anywhere app probeer te streamen met mijn telefoon krijg ik de melding dat er teveel apparaten op mijn account actief zijn. Maar dat uitloggen biedt ook geen soelaas. Vorige week volgens mij wel 45 minuten met de klantenservice aan de telefoon gehangen hierover maar we kwamen er niet uit. Ze heeft het toen doorgezet naar de technische dienst waar ik een mail van zou krijgen (maximaal een week) maar ik heb nog niks teruggehoord. 

 

Ik kan beneden gewoon tv kijken via de tmobile box maar die heb ik boven niet. Maar boven wel een google chrome die was bedoeld om met de tv anywhere app live tv te kunnen kijken in bed, maar dat lukt dus nog steeds niet. Begin er flink zat van te worden.

 

Graag een hele spoedige oplossing want ik wacht al een week!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen