Beantwoord
Geen TV / wel internet met: Modem --> WCD --> T-Mobile box --> TV
Beste T-Mobile en andere experts,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het wil niet lukken om beeld en geluid te krijgen op mijn TV op de manier waarop ik dat wil.
Huidige situatie: meegeleverde soepele UTP Cat5e kabel van modem naar T-Mobile TV box (dus een kabel uit de muur op de plaats van de loze leiding). Resultaat: alles werkt gewoon, maar ziet er niet uit in de kamer.
Gewenst: UTP Cat5e kabel (soepel of stug maakt niet uit) van modem naar een inbouw data-wandcontactdoos en dan weer een UTP Cat5e kabel (soepel/stug) van deze wandcontactdoos naar de T-Mobile TV box (om het gat waar de loze leiding uitkomt weg te werken achter een fatsoenlijke datadoos). Resultaat: als ik de eerste UTP Cat5e kabel in poort 1 of 2 van het modem stop en de tweede UTP Cat5e kabel uit de wandcontactdoos in bijvoorbeeld een laptop heb ik gewoon internet... maar als ik de eerste UTP Cat5e kabel in poort 3 of 4 van het modem stop en de UTP Cat5e kabel uit de wandcontactdoos in de T-Mobile box stop om TV te ontvangen, werkt het niet. V.w.b. de UTP Cat5e kabel uit het modem naar de wandcontactdoos heb ik zowel een soepele als een stugge UTP Cat5e kabel geprobeerd. V.w.b. de UTP Cat5e kabel van de wandcontactdoos naar de T-Mobile tv box heb ik louter een soepele UTP Cat5e kabel geprobeerd (maar dat zal het niet zijn... toch?). Evenals ik geen problemen verwacht tussen een UTP Cat5e kabel en een datawandcontactdoos Cat6, of zie ik dat ook verkeerd?
Kortom gewenst: Modem --> WCD --> T-Mobile Box --> TV
Kan iemand mij helpen? Ik heb het als volgt aangesloten (zie tevens bijgevoegde afbeeldingen):
1) In het modem (poort 3 of 4 uiteraard) een 8P8C connector (RJ45) met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin op de soepele dan weg stugge UTP Cat5e kabel
2) UTP Cat5e kabel (zowel soepel als stug geprobeerd) vanuit het modem naar de datawandcontactdoos Cat6
3) Datawandcontactdoos Cat6 ingang: de UTP Cat5e kabel uit het modem aan het uiteinde middels de acht losse aders middels LSA-tang vastgemaakt op de Cat6 wandcontactdoos data volgens de T568B volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw/blauw-wit/bruin-wit/bruin (tevens de T568A volgorde geprobeerd, maar ook zonder soelaas)
4) Vanuit de wandcontactdoos weer een 8P8C connector (RJ45) op een UTP Cat5e kabel met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin
5) Deze UTP Cat5e kabel eindigt dan weer in de T-Mobile TV box met een 8P8C connector (RJ45) met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin
Mochten jullie informatie missen om een gedegen advies te geven, dan hoor ik dat uiteraard graag!
In afwachting van uw reacties en met vriendelijke groet,
Don Robert
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want het wil niet lukken om beeld en geluid te krijgen op mijn TV op de manier waarop ik dat wil.
Huidige situatie: meegeleverde soepele UTP Cat5e kabel van modem naar T-Mobile TV box (dus een kabel uit de muur op de plaats van de loze leiding). Resultaat: alles werkt gewoon, maar ziet er niet uit in de kamer.
Gewenst: UTP Cat5e kabel (soepel of stug maakt niet uit) van modem naar een inbouw data-wandcontactdoos en dan weer een UTP Cat5e kabel (soepel/stug) van deze wandcontactdoos naar de T-Mobile TV box (om het gat waar de loze leiding uitkomt weg te werken achter een fatsoenlijke datadoos). Resultaat: als ik de eerste UTP Cat5e kabel in poort 1 of 2 van het modem stop en de tweede UTP Cat5e kabel uit de wandcontactdoos in bijvoorbeeld een laptop heb ik gewoon internet... maar als ik de eerste UTP Cat5e kabel in poort 3 of 4 van het modem stop en de UTP Cat5e kabel uit de wandcontactdoos in de T-Mobile box stop om TV te ontvangen, werkt het niet. V.w.b. de UTP Cat5e kabel uit het modem naar de wandcontactdoos heb ik zowel een soepele als een stugge UTP Cat5e kabel geprobeerd. V.w.b. de UTP Cat5e kabel van de wandcontactdoos naar de T-Mobile tv box heb ik louter een soepele UTP Cat5e kabel geprobeerd (maar dat zal het niet zijn... toch?). Evenals ik geen problemen verwacht tussen een UTP Cat5e kabel en een datawandcontactdoos Cat6, of zie ik dat ook verkeerd?
Kortom gewenst: Modem --> WCD --> T-Mobile Box --> TV
Kan iemand mij helpen? Ik heb het als volgt aangesloten (zie tevens bijgevoegde afbeeldingen):
1) In het modem (poort 3 of 4 uiteraard) een 8P8C connector (RJ45) met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin op de soepele dan weg stugge UTP Cat5e kabel
2) UTP Cat5e kabel (zowel soepel als stug geprobeerd) vanuit het modem naar de datawandcontactdoos Cat6
3) Datawandcontactdoos Cat6 ingang: de UTP Cat5e kabel uit het modem aan het uiteinde middels de acht losse aders middels LSA-tang vastgemaakt op de Cat6 wandcontactdoos data volgens de T568B volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw/blauw-wit/bruin-wit/bruin (tevens de T568A volgorde geprobeerd, maar ook zonder soelaas)
4) Vanuit de wandcontactdoos weer een 8P8C connector (RJ45) op een UTP Cat5e kabel met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin
5) Deze UTP Cat5e kabel eindigt dan weer in de T-Mobile TV box met een 8P8C connector (RJ45) met standaard volgorde oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin
Mochten jullie informatie missen om een gedegen advies te geven, dan hoor ik dat uiteraard graag!
In afwachting van uw reacties en met vriendelijke groet,
Don Robert
Beste antwoord door Don Robert
Hidden.nld / Brian van T-Mobile,
Afgelopen weekend is het dan toch eindelijk gelukt! De data wandcontactdozen zijn succesvol geïnstalleerd én de TV (zowel boven als beneden) werkt!
De crux zat hem in de 'interferentie' tussen de twee UTP Cat5e kabels. Wat wil het geval? De data wandcontactdoos heeft twee aansluitingen. Door de loze leiding heb ik twee UTP Cat5e kabels getrokken. Vervolgens de instructies op de data wandcontactdoos gevolgd: de kabels volledig in de doos (van onder), dan oranje/groen scheiden van blauw/bruin (vanwege de 'kleine ruimtes' om de aders te bevestigen met LSA tang). Hier ging het mis. Omdat van twee kabels oranje en groen bij elkaar zitten (alsmede blauw en bruin van beide UTP Cat5e kabels aan de andere kant van de doos), interfereerde dit blijkbaar met elkaar. Het was veel makkelijker met de LSA tang als ik de kabels op die manier door de doos wikkelde (en vervolgens netjes op de 586B volgorde aansloot op de doos met LSA tang), maargoed dit zorgde dus voor interferentie tussen de twee UTP kabels!
Nu heb ik het, met wat priegelwerk, voor elkaar gekregen om de ene UTP Cat5e kabel rechtsom en de andere linksom de doos in te wurmen. Hierdoor was het aansluiten van de afzonderlijke aders op 586B manier een stuk lastiger, maar er vond geen interferentie plaats en beide aansluitingen werken nu!
Wellicht door jullie te gebruiken bij soortgelijke problemen!
Groeten,
Robert
Bekijk origineelAfgelopen weekend is het dan toch eindelijk gelukt! De data wandcontactdozen zijn succesvol geïnstalleerd én de TV (zowel boven als beneden) werkt!
De crux zat hem in de 'interferentie' tussen de twee UTP Cat5e kabels. Wat wil het geval? De data wandcontactdoos heeft twee aansluitingen. Door de loze leiding heb ik twee UTP Cat5e kabels getrokken. Vervolgens de instructies op de data wandcontactdoos gevolgd: de kabels volledig in de doos (van onder), dan oranje/groen scheiden van blauw/bruin (vanwege de 'kleine ruimtes' om de aders te bevestigen met LSA tang). Hier ging het mis. Omdat van twee kabels oranje en groen bij elkaar zitten (alsmede blauw en bruin van beide UTP Cat5e kabels aan de andere kant van de doos), interfereerde dit blijkbaar met elkaar. Het was veel makkelijker met de LSA tang als ik de kabels op die manier door de doos wikkelde (en vervolgens netjes op de 586B volgorde aansloot op de doos met LSA tang), maargoed dit zorgde dus voor interferentie tussen de twee UTP kabels!
Nu heb ik het, met wat priegelwerk, voor elkaar gekregen om de ene UTP Cat5e kabel rechtsom en de andere linksom de doos in te wurmen. Hierdoor was het aansluiten van de afzonderlijke aders op 586B manier een stuk lastiger, maar er vond geen interferentie plaats en beide aansluitingen werken nu!
Wellicht door jullie te gebruiken bij soortgelijke problemen!
Groeten,
Robert
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.