Skip to main content

No Fibre internet in Voorburg


NO internet today after KPN contractor laying the cable outside my house.

My Huawei PON has LOS blinking in red.
ZYXEL shows INTERNET in red.

I have not changed or moved any devices in my home. I've also tried unplugging everything for a minute, then plugged in the fibre converter first, followed by the router a minute later.

Still got no internet at home.

 

Uitgelichte reactie

10 juli 2025

Hey ​@Calvin6666, welcome to our community!

Thanks a lot for your message and for already checking a few things yourself, very helpful. I can imagine how inconvenient it must be to suddenly be without internet, especially after work’s been done outside. Let’s get this sorted together! To properly investigate what’s happening on your connection, could you please add your date of birth to your profile? That way I can safely access your details and run a check for you. You can do this by clicking on your avatar in the top right corner → My Profile → Edit Profile. Once that’s done, give me a little shout here and I’ll jump straight in for you. Thanks a bunch in advance, we’ve got this! 

 

 

 

28 reacties

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 juli 2025

Hier ook geen internet meer in Voorburg sinds 20:30. LOS lampje knippert rood. Ik moet morgen thuiswerken...


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15184 reacties
  • 10 juli 2025

Hey ​@Calvin6666, welcome to our community!

Thanks a lot for your message and for already checking a few things yourself, very helpful. I can imagine how inconvenient it must be to suddenly be without internet, especially after work’s been done outside. Let’s get this sorted together! To properly investigate what’s happening on your connection, could you please add your date of birth to your profile? That way I can safely access your details and run a check for you. You can do this by clicking on your avatar in the top right corner → My Profile → Edit Profile. Once that’s done, give me a little shout here and I’ll jump straight in for you. Thanks a bunch in advance, we’ve got this! 

 

 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 10 juli 2025

I’ve updated my profile, please help me to sort out this issue, thanks.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15184 reacties
  • 11 juli 2025

Thank you for adding your details ​@Calvin6666. I have decided to send a technician to resolve the problem. Could you let me know afterwards if the technician was able to resolve the issue? Thank you in advance!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 11 juli 2025

​@Tommie van Odido thanks I will wait for technician and report the check result.
 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 12 juli 2025

​@Tommie van Odido Still no Internet after Technician’s testing. He said it is Odido cables broke outside…Please fix it ASAP. 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2447 reacties
  • 13 juli 2025

Hi ​@Calvin6666, I checked it for you right away! I see the technician has forwarded this to our technical department. They will contact the external network administrator again. We will contact you as soon as possible to schedule an appointment.

To help you out, you can use the internet for free via our 4G network. This is possible if you have an Odido/Ben SIM card. Of course, you don't only need internet on your mobile phone. Don't worry! Set up your phone as a hotspot to create a Wi-Fi network for your laptop and other devices. You can find the steps to set up your phone as a hotspot on our website: https://www.odido.nl/toestelhulp. Let me know if you have one of these SIM cards, and I'll send you a voucher code for unlimited internet right away!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 juli 2025

Hier hetzelfde probleem in Voorburg.

Hier ook al een aantal dagen geen internet, monteur langs geweest en gaf aan dat het lag aan de kast buiten.

We hebben een voucher gehad voor onze 4g maar daar gaan we het niet mee redden. Hoop dat het snel wordt opgelost. Want dit is kwalijk. De monteur zei dat er meerdere mensen waren die hier de dupe van zijn.

 

mvg Jesse


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 15 juli 2025

​@JesseDoor Oprecht sorry dat je geen gebruik kan maken van onze diensten. Ik zoek graag voor je uit of er al meer bekend is! 

Wil je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN toevoegen aan je community profiel? De verificatie is hiermee compleet en ik kan je dan meteen verder helpen. 

Ook heb ik je gelijk nog een aantal vouchercodes gestuurd. Ik wil natuurlijk niet dat je geheel zonder Internet zit! 

Laat je het mij weten wanneer je zover bent? 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juli 2025

Er is zojuist iemand bezig om het op te lossen, ik laat wat weten als het verholpen is.

 

mvg Jesse


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

Ook hier in Voorburg problemen vanaf vrijdag. Vandaag monteur geweest en concludeerde dat het probleem inderdaad in de kast buiten zit. 

Gisteren simkaart opgehaald met vouchercode, ben er enigzins mee geholpen qua internet op telefoon. Maar al die tijd al geen tv, echt balen dit. 

Enig idee hoe lang dit nog gaat duren?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juli 2025

Bij ons is het verholpen. In iedergeval bedankt !

Het was een breuk in de kabel naar ons kastje toe van de kast buiten. Het is dat die monteur niet wilden wachten en het gelijk heeft gefixt , echt super gozer .


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

Fijn voor je! Hier helaas nog geen verbinding. 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 juli 2025

Zo echt drama, het heeft geloof ik 4 dagen geduurd. Met een huis houden van 5 😂 is dat best vervelend .

hoop dat ze het bij jullie ook snel in orde gaan maken! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

​@Tommie van Odido â€‹@Teresa van Odido Vanaf afgelopen vrijdag geen internet. Ik krijg te horen dat monteurs bezig zijn maar hoe lang kan dit nog duren? Kan een van jullie dit nakijken?

 

Ik hoor graag van (een van) jullie.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Yollebol, excuus dat je nog offline bent! Weet dat wij er druk mee bezig zijn. Dit ligt inmiddels bij een aparte afdeling binnen onze technische dienst en wij wachten momenteel op terugkoppeling. Dit kan wel even duren, omdat wij niet weten waar ze mogelijk tegenaan lopen. Ik dank je echt hartelijk voor je geduld. Zodra je online bent, vergoeden wij de periode waarin je offline bent geweest!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025

Dankjewel voor je antwoord. Inmiddels gelukkig weer internet en tv. 

Je had het over een vergoeding, waar bestaat die vergoeding uit?

 

Mvgr


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 18 juli 2025

​@Yollebol Geweldig om te lezen dat de diensten inmiddels zijn hersteld. Fijn! ðŸ˜€

Ik heb natuurlijk meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur.  Je ontvangt hier ook een e-mail ter bevestiging over. 

Heb je vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd voor je klaar! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 6 augustus 2025
Ishana van Odido schreef:

Hi ​@Calvin6666, I checked it for you right away! I see the technician has forwarded this to our technical department. They will contact the external network administrator again. We will contact you as soon as possible to schedule an appointment.

 

​@Ishana van Odido â€‹@Teresa van Odido 
I didn’t get technician response, can you ask or schedule the appointment again? My house still have NO internet.


Calvin

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 7 augustus 2025

Hallo, any advice how I getting rid of this issue? No internet and I still pay money for this subscription. Shall I change to the other vendor such as Ziggo or KPN? 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 augustus 2025

Hallo? Can anyone respond my message here? At least update what Odido is going to do? The reason I subscribed 1Gbit/s fiber internet from Odido is because I use internet desperately and I always work from home. Without this network it impacted my life and job a lot. I’ll make a complaint every day until Odido solved my problem!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 11 augustus 2025

​@Calvin6666 My sincere apologies you haven't received a response yet. I'm here now! 

On this community we answer topics from old to new. However, when there is a new post in a topic it's considered as a new topic again. 

Nonetheless, I got straight to work! I've immediately looked into our system and see that the network administrator informed us that they couldn't reach you. My colleagues from our Back Office have also tried to reach you a couple times, but they couldn't reach you.  On the 15th of July you received an e-mail from the network administrator asking to contact them. I'll sent you the contact number in a private message on the community as well. 

Can you make an appointment with them? Please let me know if it all worked out. I'm always here to help! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 11 augustus 2025

Negative. I have called that number you provided multiple times today, but no one picked up the phone. What should i do? Can they call me back?  I’m at home mostly.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4763 reacties
  • 11 augustus 2025

​@Calvin6666 Thank you for your efforts! I've immediately informed our Back Office about this. They will inquire if the subcontractor can get in contact with you. Can you confirm your contact details in a DM to me? Thanks in advance! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 13 augustus 2025

​@Teresa van Odido I made an appointment with your subcontractor today to fix the cables. BUT THEY DIDN’T COME!
Send the ticket and ask your subcontractors come to my house immediately. I want my internet get fixed!  

I got NO internet for a month already and Odido STILL CHARGE ME MONTHLY SUBSCRIPTION FEE. This is ridiculous!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen