Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-54 herstart/crashed vanzelf


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemorgen,
 

Mijn Odido modem Zyxel T-54 (DX5401-B1, firmwareversie V5.17(ABZC.0)T54C_b28) herstart regelmatig vanzelf. Ook wanneer ik vervolgens het modem weer kan bereiken en inlog, crashed het apparaat regelmatig weer.


Ik heb al telefonisch contact gehad met Odido zonder resultaat, dus probeer ik het via deze weg. Ik heb aangegeven dat het community forum vol staat met het probleem dat ik ervaar, maar dit was volgens de persoon aan de telefoon niet zo. Deze persoon gaf daarnaast aan dat mijn 'splitters’ het probleem zijn en hij probeerde een WIFI extender aan te smeren om het op te lossen. Deze splitters zijn een switch en een wifi extender en heb ik al jaren in gebruik zonder problemen - deze apparaten zijn overigens ook niet degene die spontaan opnieuw opstarten.


Ik lees op het forum over firmware downgrades of modem upgrades, gaat dit mij helpen? En zo ja, kan iemand dit voor mij aanvragen? Houdt ik hierbij de instellingen uit het modem of moet ik deze eerst ergens opslaan?

 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@wimmeh 

De b28 zorgde ervoor dat de T54 hedstartte, hopelijk is het opgelost met de nieuwe firmware die erop staat. ✅

Bekijk origineel

11 reacties

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 april 2025

Paar minuten na het plaatsen van dit bericht viel het internet weg en nu heb ik firmware 

V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost, alvast bedankt voor het snelle handelen! 😘


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • Antwoord
  • 17 april 2025

Hallo ​@wimmeh 

De b28 zorgde ervoor dat de T54 hedstartte, hopelijk is het opgelost met de nieuwe firmware die erop staat. ✅


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 29 mei 2025

Goedenavond, mijn T-54 modem valt de laatste dagen ook constant uit. Geen internet verbinding meer, en enkel het power lampje knippert nog. Momenteel draait mijn T-54 op “V5.17(ABZC.0)T54C_b28”.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • 29 mei 2025

Hallo ​@jeff_lensen 

Staan bij jou alle privé velden in je community profiel ingevuld zodat een moderator een downgrade voor je kan regelen?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 30 mei 2025

Hallo ​@Waqqas ik heb het een en ander aangepast en aangevuld. 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 30 mei 2025

Hi ​@jeff_lensen, super fijn dat je al wat hebt ingevuld! Zou je ook nog je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN willen invullen? Dan is de verificatie helemaal compleet. Geef je weer een seintje hier in het topic als dit gelukt is? Dan kunnen we je abonnement erbij pakken en ook de firmware voor je aanpassen. Bedankt alvast!


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 30 mei 2025

Hallo ​@Demi van Odido beide zijn toegevoegd! Alvast bedankt!


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 31 mei 2025

Hi ​@jeff_lensen, ontzettend bedankt voor alle gegevens! Ik heb direct het verzoek voor je gedaan om de firmware te downgraden. Deze wijziging zal na het weekend plaatsvinden. Zodra de downgrade is gedaan, merk je dat het modem vanzelf opnieuw opstart. Hierna zou alles weer moeten werken! 


  • 4 reacties
  • 3 juli 2025

Hallo ​@Waqqas,

Ik heb hetzelfde problem met mijn  T-54 (DX5401-B1) modem. Ook met  firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b28. 

Modem valt elke dag meerederen keer constant uit. Geen internet verbinding meer tot het modem gerestart. Hetzelde geburd ook naar inlogen van modem web interface.

Zal julie kan mij ook kunnen helpen met firmware downgrade? 

Bedankt


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 4 juli 2025

Hey ​@richo, dit is inderdaad een bekend issue.

Bedankt voor het invullen van al je gegevens. Hierdoor heb ik je direct een T-56 opgestuurd. Deze heeft de problemen namelijk niet. Zodra hij onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Daarna volgt er een e-mail met het retourproces. Kan je mij na de installatie een terugkoppeling geven of alles naar behoren werkt? Alvast bedankt! 


  • 4 reacties
  • 7 juli 2025

@Tommie van Odido alles is perfect gelopen. Ik heb oude terug gestuurd en nieuwe is in gebruik. In laatste twee dagen geen restart. Super service!

Ik krijg wel deze scherm soms as ik in router web interface ben:

-r-


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen