Sinds afgelopen maandag hebben we voor de tweede keer problemen met een slechte/wegvallende verbinding.
Intern is het inkomende glasvezel via de ONT op het modem/router(zyxel t54) aangesloten en van daar uit gaat de 2.5gb poort via LAN kabel naar een “unmanaged” switch . Waarop het deco x50 wifi system is aangesloten en ingesteld op AP modes. Verder op de switch zitten meerdere systemen, PC, docking t.b.v. laptop, camera systeem etc aangesloten.
Speedtest toont jitter en ping aan van boven de 1000ms dus lijkt om een verstoorde verbinding te gaan. Ook meldingen van DNS fouten bij opzoeken van webpagina’s.
reset heeft niet geholpen en afgelopen maandag na factory reset en interne systemen een voor een aankoppelen uiteindelijk alles weer werkend gekregen.
hiervoor al 1,5 jaar geen problemen met dit soort situaties.
Waar kan dit nog aanliggen?
interne systemen die met elkaar en modem overhoop liggen of gezien de jitter toch een externe factor?