Skip to main content

Nokia glasvezel converter

  • 14 januari 2025
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi Odido,

Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken.

Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben.

Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding.

Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg.

Met vriendelijke groet,

Ruffel

Uitgelichte reactie

15 januari 2025

Hey ​@Ruffel24, welkom op onze Community!

Dit probleem speelt inderdaad al een lange tijd op het netwerk van KPN. Ik ben ook voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je op de lijst bent gezet. De lijst wordt echter beheerd door Guidion, zij pakken dit proactief op. Wij hebben geen inzicht op wanneer ze welke klant zullen benaderen om het ONT te verwisselen. Pas na de tijd kunnen wij zien welke klant omgewisseld is. Ik hoop dat ze je snel zullen benaderen om een afspraak in te plannen.

Over een compensatie is op dit moment nog niks bekend, uiteraard zul je gecompenseerd worden voor de dagen dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van je diensten. Maar omdat er best veel klanten geraakt zijn hierdoor wordt dit intern nog besproken.

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 15 januari 2025

Hey ​@Ruffel24, welkom op onze Community!

Dit probleem speelt inderdaad al een lange tijd op het netwerk van KPN. Ik ben ook voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je op de lijst bent gezet. De lijst wordt echter beheerd door Guidion, zij pakken dit proactief op. Wij hebben geen inzicht op wanneer ze welke klant zullen benaderen om het ONT te verwisselen. Pas na de tijd kunnen wij zien welke klant omgewisseld is. Ik hoop dat ze je snel zullen benaderen om een afspraak in te plannen.

Over een compensatie is op dit moment nog niks bekend, uiteraard zul je gecompenseerd worden voor de dagen dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van je diensten. Maar omdat er best veel klanten geraakt zijn hierdoor wordt dit intern nog besproken.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 januari 2025
Ruffel24 schreef:

Hoi Odido,

Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken.

Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben.

Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding.

Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg.

Met vriendelijke groet,

Ruffel

 

Hoi ​@Tommie van Odido

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Hoewel het antwoord me teleurstelt, begrijp ik dat het momenteel niet anders kan.

Mijn vraag is nu op welke manier Guidion contact met mij zal opnemen. Ik heb bijna elk nummer met +020 of +030 geblokkeerd, omdat Odido niet in staat is om spamtelefoontjes te filteren. Ik heb geen behoefte aan Odido onbeperkt internet, aangezien ik dit al heb. Als dit een oplossing was, had ik het al lang geregeld.

Het belangrijkste voor mij is dat de verbinding in mijn huis betrouwbaar is en zonder vertraging functioneert, hopelijk gaat dit snel gebeuren.

Met vriendelijke groet, Ruffel24


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 17 januari 2025

Guidion stuurt een SMS of een e-mail ​@Ruffel24, dan kun je de afsprakentool openen en een afspraak inplannen. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen