Hoi Odido,
Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken.
Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben.
Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding.
Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg.
Met vriendelijke groet,
Ruffel