In de avond uren word ons internet heel langzaam, zowel het bedraade als onze Wifi. Dit duurt al zo’n 4 dagen.
heb hier al voor gebeld maar een oplossing heb ik hier nog niet voor gehad. En vind eerlijk gezegd dat het best prijzig is een internet abonnement zonder er volledig gebruik van kan maken.
Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken.
Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben.
Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding.
Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg.
@PaulRo Ik kan mij voorstellen dat je hier nog vragen over hebt. Ik leg het je graag uit!
Gelukkig heeft Tommie je al op de lijst gezet voor een nieuw ONT. Dat is fijn! Zodra dit is geïnstalleerd en je weer optimaal kan genieten van onze diensten, kan ik de kosten voor de helft voor je vergoeden voor de periode dat je hier last van hebt ervaren (vanaf het moment van melding). Wil je mij na de installatie een seintje geven? Dan kan ik dit gelijk voor je regelen.
Uiteraard stuur ik je gelijk een vouchercode toe, zodat jullie wel lekker TV kunnen kijken!
@Ruffel24 Goed dat je onze community en dit topic hebt gevonden. Mijn excuses voor deze situatie en ervaring, dat is niet de bedoeling. Ik wil natuurlijk dat jij ook een nieuw Nokia kastje ontvangt.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie gelukkig wel dat je op de lijst staat. Hoe erg ik ook snap dat je graag wil weten waar je aan toe bent, wil ik ook niet de verkeerde verwachting scheppen. Op dit moment durf ik niet met zekerheid te zeggen wanneer het nieuwe kastje wordt geleverd/geïnstalleerd.
Uiteraard stuur ik jou ook graag een vouchercode voor wanneer het niet goed werkt. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Laat je mij weten of je dit wil?
Betreft de compensatie geldt voor jou ook hetzelfde. Ik kan dit pas in het systeem zetten als het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de hele periode te pakken.
Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar!
Hi @PaulRo, op dit moment kan ik geen indicatie geven hoelang je moet wachten. Guidion neemt zo snel mogelijk contact met je op, maar wanneer weet ik niet. Bellen zal niet helpen, wij sturen ze namelijk intern aan. Er is een lijst die wordt nagelopen door het team die hiermee bezig is. Ik begrijp dat het met de vouchercodes niet ideaal werkt, dat spijt me. Voor nu is wel mijn enige optie. Heb je een nieuwe code nodig, kan je hier aan de bel trekken!
Hoi @PaulRo, zeker! Ik zal je een DM sturen met een nieuwe code. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.