Skip to main content
Beantwoord

Geen internet sinds 17 december

• is een Top Poster
  • 20 reacties

Sinds 17 december heb ik geen internet. De monteur is langs geweest op 30 december en hij heeft bevestigd dat er geen signal binnenkomt. Het is mij verteld dat ik binnen 1 werkdag meer informatie zou ontvangen maar ik heb nog niets gehoord. Op maandag 6 januari heb ik Odido weer gebeld. Toen hebben ze mij verteld dat ik VolkerWessel moet bellen met het door hen gegeven ticketnummer. Ik heb met VolkerWessel gesproken maar ze hebben geen rapport van Odido over een storing bij mijn adres. Ze zeiden dat ik Odido moet bellen. Vandaag heb ik met Odido weer gesproken en ik wacht nog steeds op hun bericht. Ik vind het heel frustrerend dat ik steeds moet bellen en dat niemand de verantwoordelijkheid neemt. Ik moet elke dag onnodige data kopen. Kan iemand mij helpen? Wat kan ik doen? 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@ekralcm, ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het slot van de wijkcentrale kapot was, hierdoor kon de monteur de wijkcentrale niet openen. Wij hebben dit doorgezet naar de onderaannemer. Op dit moment wachten we op antwoord van de onderaannemer. Ik heb je wel een 4G-modem opgestuurd, dan hoef je geen hotspots meer aan te maken. Deze komt morgen aan!

Bekijk origineel

33 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 9 januari 2025

Hoi ​@ekralcm, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen weer de externe netwerkbeheerder inschakelen. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren.

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 9 januari 2025
ekralcm schreef:

Sinds 17 december heb ik geen internet. De monteur is langs geweest op 30 december en hij heeft bevestigd dat er geen signal binnenkomt. Het is mij verteld dat ik binnen 1 werkdag meer informatie zou ontvangen maar ik heb nog niets gehoord. Op maandag 6 januari heb ik Odido weer gebeld. Toen hebben ze mij verteld dat ik VolkerWessel moet bellen met het door hen gegeven ticketnummer. Ik heb met VolkerWessel gesproken maar ze hebben geen rapport van Odido over een storing bij mijn adres. Ze zeiden dat ik Odido moet bellen. Vandaag heb ik met Odido weer gesproken en ik wacht nog steeds op hun bericht. Ik vind het heel frustrerend dat ik steeds moet bellen en dat niemand de verantwoordelijkheid neemt. Ik moet elke dag onnodige data kopen. Kan iemand mij helpen? Wat kan ik doen? 

Hi ​@Ishana van Odido, bedankt voor uw reactie en hulp. Ik zal wacht op contact voor een afspraak. Ik heb een Ben simkaart. Ik woon samen met mijn vriend en hij heeft ook een Ben simkaart. Kan hij ook een vouchercode krijgen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 10 januari 2025

Tuurlijk ​@ekralcm, ik heb je een vouchercode via privéberichten opgestuurd!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 januari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@ekralcm, ik heb het direct voor je nagekeken! Ik zie dat de monteur dit heeft doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen weer de externe netwerkbeheerder inschakelen. Er wordt dan ook zo snel mogelijk contact met je opgenomen voor een afspraak. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren.

Om je uit de brand te helpen, kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp. Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana

Ik heb nog steeds geen internet en vanavond is mijn voucher op. Mag ik een nieuwe code? Mag ik ook een tweede code voor mijn vriend? Als ik niet thuis ben, kan hij niet werken.

Heb je een update over onze situatie? Het is nu 1 maand zonder internet.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 2748 reacties
  • 18 januari 2025

Hi ​@ekralcm, geen probleem! Ik heb je zojuist via een privébericht nieuwe codes toegestuurd. Ik begrijp helemaal dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik zie hier dat wij op 07-01-2025 VolkerWessels Telecom hebben aangestuurd. Wij wachten momenteel op actie vanuit hun. Wil je zelf bellen, dan kan dat via 088-1860666. Wie weet kunnen ze jou via deze weg meer informatie geven. Wij dienen nu echt te wachten op een update vanuit hun kant. Succes en heb je hier tussendoor nog vragen kan je altijd in dit topic terecht!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 20 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@ekralcm, geen probleem! Ik heb je zojuist via een privébericht nieuwe codes toegestuurd. Ik begrijp helemaal dat je wilt weten wat je kunt verwachten. Ik zie hier dat wij op 07-01-2025 VolkerWessels Telecom hebben aangestuurd. Wij wachten momenteel op actie vanuit hun. Wil je zelf bellen, dan kan dat via 088-1860666. Wie weet kunnen ze jou via deze weg meer informatie geven. Wij dienen nu echt te wachten op een update vanuit hun kant. Succes en heb je hier tussendoor nog vragen kan je altijd in dit topic terecht!

Ik heb vandaag weer met VolkerWessel gesproken. Ze hebben nog steeds geen ticket van Odido ontvangen over mijn adres, dus er zijn geen reparaties georganiseerd. Kan iemand van Odido hen opnieuw bellen en mij daarna de ticketnummer geven?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 24 januari 2025

@Ishana van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Tommie van Odido Kunnen jullie alsjeblieft mij helpen? Zie mijn vorige bericht. VolkerWessel heeft geen rapport van Odido. Kan iemand ze nog een keer bellen? Het is nu meer dan 5 weekend zonder internet. Ik moet elke week om een nieuwe code vragen. Het is echt vervelend. Niks heeft verandered sinds 30th december. Dat is belachelijk.

En nogmaals moet ik zeggen - morgen is mijn code op. Mag ik alsjeblieft 2 nieuwe codes?

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1953 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@ekralcm, dit is zeker niet de bedoeling dat het zo lang moet duren! Onze oprechte excuses hiervoor. Van wanneer is dit bericht van Volker Wessels? Ik heb namelijk het openstaande ticket erbij gepakt en ik zie dat Volker Weseels op 7/1 is aangestuurd. Dit is bevestigd door de technische dienst en ik kan de aansturing ook inzien. Daarom is het ook gek dat Volker Wessels aangeeft dat ze geen ticket hebben. Ik heb in ieder geval gevraagd of ze opnieuw de aansturing willen doorzetten. Liever dubbel dan dat het een zoektocht wordt bij Volker Wessls naar het ticket. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak! Ik stuur je ook 2 nieuwe codes in een privébericht. Hopelijk kan je dan weer even vooruit!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi ​@Demi van Odido bedankt voor uw reactie en de codes. Dit bericht van VolkerWessel is van 20 januari. Ik hoop dat we kunnen een oplossing vinden maar, maar als er vóór 31 januari geen vooruitgang wordt geboekt, zeg ik mijn abonnement op.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1953 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@ekralcm, dank je wel voot het laten weten! Ik heb contact gehad met onze technische dienst en ze zien je wel op de lijst staan voor VolkerWessel. Er hoeft alleen een aannemer naartoe. Hij zit donderdag ook in een meeting hierover, dus hopelijk hebben we dan ook een duidelijkere update voor je, mocht je eerder niks meer horen. We houden het voor je in de gaten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 1 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@ekralcm, dank je wel voot het laten weten! Ik heb contact gehad met onze technische dienst en ze zien je wel op de lijst staan voor VolkerWessel. Er hoeft alleen een aannemer naartoe. Hij zit donderdag ook in een meeting hierover, dus hopelijk hebben we dan ook een duidelijkere update voor je, mocht je eerder niks meer horen. We houden het voor je in de gaten!

Goedemorgen ​@Demi van Odido heb je een update na de vergadering van donderdag? Is er een ticketnummer van VolkerWessel? Is er nu een aannemer? Ik heb niks gehoord. En mag ik twee nieuwe codes aub? Vandaag zijn onze codes op. Bedankt

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1953 reacties
  • 1 februari 2025

Hi ​@ekralcm, excuus ik was gisteren vrij! Maar ik zie dat mijn collega een update heeft achtergelaten over de situatie. Het probleem speelt bij meerdere klanten in jouw regio en hij staat nog in contact met VolkerWessels. Momenteel kunnen er geen goede metingen gedaan worden door een error in het systeem, maar mijn collega heeft ons netwerkteam gevraagd of de switch herstart kan worden en kijken of dit het oplost. Daarnaast gaf hij aan deze week ook meer duidelijkheid te hebben, maar moet hiervoor nog VolkerWessels afwachten. Nu begrijp ik dat je ons tot 31-1 de tijd wilde geven en dat is natuurlijk al gepasseerd. Laat je me weten wat je wilt doen? Ik heb je in ieder geval nog 2 codes toegestuurd in een PB!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@Demi van Odido bedankt voor de update. Ik ben een beetje eng dat ik hetzelfde probleem met een andere bedrijf heb. Dus ik blijf voorlopig bij odido. Heb je nu meer informatie van VolkerWessel? Weet je wanneer ik kan een oplossing verwachten? En mag ik twee nieuwe codes aub? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 9 februari 2025

@ekralcm Super fijn om te lezen dat je voorlopig bij ons blijft. We zijn er echt mee bezig om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Ik kijk gelijk met je mee of er al meer bekend is! 

In de notities lees ik dat mijn collega’s iedere week navraag doen bij VolkerWessels. Echter hebben zij nog geen hersteldatum doorgekregen. De netwerkbeheerder geeft aan dat de oplossing wat meer tijd kost. Uiteraard blijven wij hier achteraan gaan. Je mag mij dus ook altijd om een update vragen! 

Ik heb gelijk ook 2 nieuwe vouchercodes naar je gestuurd. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 februari 2025

Morgen ​@Teresa van Odido

Is er een update? En mag ik twee codes alsjeblieft?

Alvast bedankt

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@ekralcm, de technische dienst heeft nogmaals uitvraag gedaan bij de externe netwerkbeheerder. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Ook zal ik je in een privébericht de vouchercodes toesturen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 24 februari 2025

@Ishana van Odido 

Voor meer dan 2 maand heb ik geen internet. Wat is gebeurd? Als ik vraag, krijg ik altijd te horen 'we spreken met de externe netwerkbeheerder' maar over wat? Ik kan niet langer geduld hebben. Ik wil een serieus update hebben met actuaal informatie en een timeline voor een oplossing. Ik wil ook een korting op mijn abbonnement want ik betaal voor 400m/bit maar ik krijg via hotspot hooguit 10.

Worden deze berichten beschouwd als een officiële klacht of moet ik naar iemand anders schrijven?

En moet ik weer vragen - mag 2 nieuwe codes?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 25 februari 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@ekralcm, de technische dienst heeft nogmaals uitvraag gedaan bij de externe netwerkbeheerder. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! Ook zal ik je in een privébericht de vouchercodes toesturen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ik heb nu extra betaald op mijn mobiele abbonnement want ik heb data voor hotspot nodig. Mag ik alsjeblieft twee nieuwe codes?

Kan je ook mijn andere vragen (bericht van gisteren) beantwoorden? 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 25 februari 2025

@ekralcm Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik kan mij goed voorstellen dat je onderhand graag wil weten waar je aan toe bent. Ik help je dan ook graag verder! 

Ik ben direct voor je gaan kijken in het ticket van onze technische dienst. In de laatste notitie wordt aangegeven dat de aannemer meerdere keren heeft geprobeerd te bellen, maar geen gehoor kreeg. Ik wil graag het 06-nummer waar op je bereikbaar bent nog eens met je nagaan. Wil je deze toevoegen aan het kopje ‘info voor moderator’? 

Daarnaast ben ik benieuwd op welke dagen/tijdstippen je het best bereikbaar bent. Ik kan dit natuurlijk niet beloven, maar ga dit wel doorgeven. Ik wil dat dit wordt opgelost!

Ik heb je ook gelijk 2 nieuwe vouchercodes gestuurd.

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 25 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@ekralcm Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik kan mij goed voorstellen dat je onderhand graag wil weten waar je aan toe bent. Ik help je dan ook graag verder! 

Ik ben direct voor je gaan kijken in het ticket van onze technische dienst. In de laatste notitie wordt aangegeven dat de aannemer meerdere keren heeft geprobeerd te bellen, maar geen gehoor kreeg. Ik wil graag het 06-nummer waar op je bereikbaar bent nog eens met je nagaan. Wil je deze toevoegen aan het kopje ‘info voor moderator’? 

Daarnaast ben ik benieuwd op welke dagen/tijdstippen je het best bereikbaar bent. Ik kan dit natuurlijk niet beloven, maar ga dit wel doorgeven. Ik wil dat dit wordt opgelost!

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Hoi ​@Teresa van Odido, ik heb geen berichtjes van de aannemer gekregen. Je kunt mijn nummer nu vinden bij ‘info voor moderator’. Meestal ben ik beschikbaar, maar als ik de telefoon niet opneem, moet de aannemer een bericht voor mij achterlaten, zodat ik terug kan bellen. Hoe heet de aannemer? Is het VolkerWessel of een andere bedrijf? Weet de aannemer wat het storing is?

Kan je ook alsjeblieft naar mijn andere punten reageren?

• Worden deze berichten beschouwd als een officiële klacht of moet ik naar iemand anders schrijven? Ik wil een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, maar ik moet mijn klacht eerst bij odido indienen.

• Ik wil graag een korting op mijn abonnement want ik betaal voor 400 Mbit/s maar ik krijg via hotspot hooguit 10.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4237 reacties
  • 26 februari 2025

@ekralcm Goed dat je dit aangeeft! Kan het zijn dat je anonieme oproepen geblokkeerd hebt staan? De aannemer belt namelijk anoniem. 

Ik heb in ieder geval naar mijn collega’s van de technische dienst gesneld om jouw nummer door te geven, zodat zij dit weer kunnen doorspelen naar de netwerkbeheerder. Ik hoop van harte dat zij gauw contact met je opnemen. Dit moet worden opgelost! 

Om jouw vragen te beantwoorden:

• Ja, deze berichten worden beschouwd als klacht. Je kunt dit topic gebruiken om een melding te maken bij de geschillencommissie. 
  • Hoe graag ik het ook wil, kan ik geen korting toepassen op het abonnement. Uiteraard heb jij recht op een vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Normaliter, kan ik dit er pas inzetten wanneer het probleem helemaal is opgelost. Nu begrijp ik goed dat je de kosten graag wat drukt. Je hebt immers geen diensten. Ik maak daarom graag een uitzondering door alvast een vergoeding in het systeem te zetten vanaf 17-12-2024 tot vandaag 26-02-2025. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur. Wanneer die diensten volledig hersteld zijn, zal de periode van 27-02-25 tot herstel ook nog vergoed worden. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi ​@Teresa van Odido de monteur komt op donderdag 🤞 tot dan mag ik twee nieuwe codes aub? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 6 maart 2025

Mag ik de codes? Ik heb nog steeds geen internet

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 6 maart 2025

Hallo ​@Ishana van Odido ​@Teresa van Odido ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Demi van Odido mag ik de codes? Ik heb nog steeds geen internet en ik moet werken. Ik heb een dagpas gekocht maar hij is bijna verlopen en ik kan alleen één per dag kopen. Is het mogelijk dat ik meer dan 2 codes krijgen? Dan hoef ik niet elke week te vragen, wachten en extra betalen.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2241 reacties
  • 9 maart 2025

Hoi ​@ekralcm, zeker! Excuses voor de late reactie. Ik zal het in een privébericht sturen. Voor nu wens ik je een mooie zondag! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen