Skip to main content

Verlenging Internet abonnement ontbinden (binnen 14 dagen)

• 31 december 2024
  • 12 reacties
  • 248 Bekeken

Beste Odido,

Ik wil graag gebruik maken van mijn herroepingsrecht om binnen 14 dagen mijn nieuwe contract te laten ontbinden. Ik was altijd een heel tevreden klant en heb daarom vorige week 20 december mijn contract verlengd. Ik had geen TV meer nodig dus koos ik voor een Internet Only abonnement. Een half uur na verlenging van het contract werd mijn internet instabiel. Hiervoor had ik er nooit problemen mee. De verbinding lijkt vooral in de avond heel slecht te zijn.

Sinds 20 december heb ik meermaals gebeld dat ik problemen heb. Er werd mij telkens gezegd dat Gideon contact met mij zou opnemen binnen 3 dagen. Pas op 30 december is er een monteur langs geweest maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Kennelijk is het een bekend probleem, want ik kwam dit topic tegen: https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921. Echter, zowel Gideon als telefonische medewerkers lijken dit probleem niet te kennen. De monteur heeft de kabel en het ONT-kastje vervangen, maar met dezelfde Genexis die ik al had. Ik heb dus nog altijd dezelfde problemen.

Ik wil daarom mijn nieuwe contract niet definitief laten ingaan en binnen 14 dagen mijn contract laten ontbinden, mede doordat het internet niet meer naar behoren functioneert. Ik heb afgelopen zaterdag geprobeerd telefonisch op te zeggen, maar er werd mij verteld dat dat niet mogelijk is bij een verlenging. Ik wil nogmaals vragen om mijn contract binnen de 14 dagen te laten ontbinden. Dit zou mogelijk moeten zijn, zie ook:https://radar.avrotros.nl/artikel/verlengen-mobiel-abonnement-heb-je-recht-op-bedenktijd-54505 en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd. Kunt u mijn verzoek nogmaals in behandeling nemen?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet,

Thomas

Uitgelichte reactie

2 januari 2025

@Thomas_S Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je weer optimaal kan genieten van onze diensten, ook in de avonduren! 

Het is alleen niet mogelijk om de 14 dagen bedenktijd in te zetten bij een verlenging. Dit komt doordat je het product al kent en als ware hebt ‘getest’. 

Uiteraard is het natuurlijk vreemd dat de problemen zijn begonnen na de verlenging. Ik heb dit in ieder geval onder de aandacht gebracht van onze technische dienst. Ook heb ik gevraagd of de wijziging in jouw abonnement hier iets mee te maken zou kunnen hebben. 

Mochten zij dit niet binnen 30 dagen voor je kunnen oplossen, dan kan ik het abonnement kosteloos voor je opzeggen. 

Laat je het mij weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? Ik sta altijd paraat!

12 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8948 reacties
  • 31 december 2024

Als het al mogelijk is de verlenging te ontbinden, dan zal het oude contract weer hersteld moeten worden. Bij een verlening gaat het nieuwe abonnement direct in terwijl bij een abonnement opzeggen er een opzegtermijn van 30 dagen geldt. 

Het is trouwens wel heel raar dat alleen een propositie wijziging leidt tot onstabiel internet thuis. Er wordt immers technisch niets veranderd aan de aansluiting. Had je toevallig ook de snelheid aangepast?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 december 2024

De snelheid bleef hetzelfde (1gbit). Ik vond het ook heel vreemd. Voorheen was er niks aan de hand, daarom verlengde ik ook. Maar direct na verlenging ontstonden de problemen. Het lijkt nogmaals precies op de problemen zoals in het verzameltopic te lezen zijn. 

Ik wil niet voor een jaar vastzitten aan een abonnement met instabiel internet. Aan het topic te lezen is het een groot probleem waar Odido ook nog geen oplossing voor heeft gevonden. Ik wil in dat geval graag mijn verlenging laten ontbinden. Als dat betekent dat ik terugval naar mijn oude contract waar de contracttermijn van is verstreken is en ik een opzegtermijn van 30 dagen weer heb, dan zij het zo.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 2 januari 2025

@Thomas_S Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je natuurlijk graag verder, zodat je weer optimaal kan genieten van onze diensten, ook in de avonduren! 

Het is alleen niet mogelijk om de 14 dagen bedenktijd in te zetten bij een verlenging. Dit komt doordat je het product al kent en als ware hebt ‘getest’. 

Uiteraard is het natuurlijk vreemd dat de problemen zijn begonnen na de verlenging. Ik heb dit in ieder geval onder de aandacht gebracht van onze technische dienst. Ook heb ik gevraagd of de wijziging in jouw abonnement hier iets mee te maken zou kunnen hebben. 

Mochten zij dit niet binnen 30 dagen voor je kunnen oplossen, dan kan ik het abonnement kosteloos voor je opzeggen. 

Laat je het mij weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? Ik sta altijd paraat!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 2 januari 2025

Beste Teresa,

Bedankt voor de reactie. Op basis van de ACM berichtgeving lijkt het er op dat je ook bij een verlenging recht hebt op bedenktijd, zie ook de links uit mijn eerdere post.

En aangezien het topic waarbij gebruikers exact dezelfde problemen hebben al 6 maanden bestaat ben ik bang dat het probleem niet voor 20 januari opgelost is. Ik werk regelmatig thuis, zowel overdag als 's avonds en ik heb echt stabiel internet nodig. Ik moet daarom zsm een stabiele verbinding hebben en dat is voorlopig niet mogelijk bij Odido. Ik wil nogmaals vragen om het ontbinden van mijn contract opnieuw in behandeling te nemen.

Als ik toch moet wachten op de 30 dagen dat mijn internet gefixt is zou ik wel graag gebruik maken van een tussenoplossing. In het topic https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921 biedt Odido aan om vouchercodes te geven voor unlimited data op je 5G netwerk, zie eerste pagina. Ik zou hier wel graag gebruik van maken zolang ik wacht op verbetering of ontbinding. 

Alvast bedankt voor je reactie.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13823 reacties
  • 3 januari 2025

Hey ​@Thomas_S, ik heb je 2 vouchercodes opgestuurd via privéberichten! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 januari 2025

Hartelijk dank, netjes! Ik hoop dat de oorzaak van de problemen snel gevonden worden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Beste Teresa,

we zijn nu 30 dagen verder. Ik heb sinds ik dit topic heb gestart geen contact gehad van iemand van de technische dienst, ondanks dat er meldingen zijn gemaakt van zowel jou als de monteur die hier ter plaatse is geweest. Dat gebeurde op 30 december. Hij zou zorgen dat er iemand naar de centrale gestuurd zou worden. Ik heb nu sinds 20 december dit probleem, heb meermaals aan de bel getrokken, zowel aan de telefoon als via dit topic. Je gaf aan dat als het probleem niet binnen 30 dagen opgelost zou worden het contract kosteloos kon worden ontbonden. Nu we 30 dagen verder zijn en het probleem nog steeds aanwezig is wil ik hier gebruik van maken. Kunt u dit in gang zetten?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet,

Thomas Steenbergen

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13823 reacties
  • 22 januari 2025

Hey ​@Thomas_S, ik zie dat het ticket gesloten is omdat er een switch/router is aangesloten op poort 1 van het modem. Ik heb een nieuw ticket voor je aangemaakt maar als je liever het contract wilt ontbinden dan kan ik dat ook voor je in gang zetten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 22 januari 2025

@Tommie van Odido, ik wilde heel graag dat het probleem opgelost zou worden en ging er van uit dat hier ook in de 30 dagen aan gewerkt zou zijn. Het is jammer om te horen dat er zonder informeren de ticket is gesloten. Ik vind het vervelend, maar ik wil graag de ontbinding in gang zetten. Binnen welke termijn kunnen jullie dit geregeld hebben?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13823 reacties
  • 23 januari 2025

Begrijpelijk ​@Thomas_S, ik kan het contract bijna per direct voor je opzeggen (24 uur in de toekomst, opzegging van 23-01 gaat 24-01 in gang). Of ik kan hem op een gewenste datum stopzetten voor je.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 23 januari 2025

@Tommie van Odido, zou je kunnen opzeggen per 01-02-2025 kunnen laten lopen (laatste dag 31-01). Alvast bedankt.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1610 reacties
  • 24 januari 2025

Hi ​@Thomas_S, ik heb dit gelijk voor je in orde gemaakt en het abonnement zal op 1 februari 2025 helemaal stopgezet worden. Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. Ook krijg je van ons een e-mail met instructies voor het retourneren van de apparatuur. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten in dit topic. We staan voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen