Skip to main content
Beantwoord

Packet loss (constant) in de avond

  • 19 december 2024
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik heb continu last van packet loss bij mijn internetverbinding. Dit probleem doet zich steeds in de avonden voor en overdag heb ik er geen last van. Gamen is praktisch onmogelijk door de aanhoudende packet loss wat vreselijk irritant is. Vrienden waarmee ik probeer te spelen hebben er totaal geen last van, daarmee is het dus geen server issue maar iets anders. Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met de congestie van het internet in de wijk, omdat het probleem zich in de avonduren voordoet tijdens piekuren.

Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen (denk aan router restart of aanpassen instellingen) en ook al meerdere vergelijkbare post geraadpleegd, maar steeds zonder succes. Hieronder nog wat aanvullende info, inclusief de standaard opgevraagde tests.

  • Ik heb een 1 Gbit/s aansluiting – in de speedtesten haal ik dit constant
  • Ik heb een EX5601-T1 router
  • Ik heb een directe kabel van pc naar router
  • Ik heb de Dos optie in de router uitgeschakeld
  • De game die ik speel is Call of Duty Warzone (overdag dus geen problemen, savonds wel)
  • Er wordt verder geen tot bijna geen gebruik gemaakt van het internet thuis – oftewel, volledige bandbreedte beschikbaar voor gaming

Pingtest 8.8.8.8

 

Traceroute 8.8.8.8

 

Ping naar first hop van Traceroute 8.8.8.8

 

Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad!

Dank!

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Bekijk origineel

5 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1621 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2024

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Hi ​@Nora van Odido, ik heb de gegevens toegevoegd. Hopelijk kun je er zo mee verder. Laat maar weten als je nog wat nodig hebt.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@SimonDeH, ik heb het direct nagekeken! Ik zie in de metingen geen bijzonderheden naar voren komen. Wel zie ik dat je modem en glasvezelkastje al een tijd niet opnieuw zijn opgestart. Zou je dit met beide willen doen? Ervaar je hierna verschil? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Ishana van Odido, ik verwacht ook niet dat je overdag gekke dingen vindt, want (zoals aangegeven in de initiële post) ervaar ik de problemen altijd in de avond. Verder had ik vorige week de modem voor de zoveelste keer herstart, maar ik heb dat vandaag nog een keer gedaan + het kastje van de glasvezel.

Ik verwacht geen verschil, aangezien ik dit zelf ook al meermaals heb geprobeerd. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

Is er nog iets wat jullie kunnen doen?

Groet,

Simon


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2748 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@SimonDeH, dank! Natuurlijk willen we dit oppakken. Ik zie echter geen loss in de screenshots die je hebt gestuurd, klopt dat. Zijn deze in de avond gedaan? Zou je nieuwe kunnen doen, mogelijk waarop ik het tijdstip kan zien en de loss zichtbaar is? Ik trek dan toch aan de bel bij onze backoffice!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen