Skip to main content
Beantwoord

Packet loss (constant) in de avond

  • 19 december 2024
  • 10 reacties
  • 146 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik heb continu last van packet loss bij mijn internetverbinding. Dit probleem doet zich steeds in de avonden voor en overdag heb ik er geen last van. Gamen is praktisch onmogelijk door de aanhoudende packet loss wat vreselijk irritant is. Vrienden waarmee ik probeer te spelen hebben er totaal geen last van, daarmee is het dus geen server issue maar iets anders. Zelf heb ik het idee dat het te maken heeft met de congestie van het internet in de wijk, omdat het probleem zich in de avonduren voordoet tijdens piekuren.

Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen (denk aan router restart of aanpassen instellingen) en ook al meerdere vergelijkbare post geraadpleegd, maar steeds zonder succes. Hieronder nog wat aanvullende info, inclusief de standaard opgevraagde tests.

  • Ik heb een 1 Gbit/s aansluiting – in de speedtesten haal ik dit constant
  • Ik heb een EX5601-T1 router
  • Ik heb een directe kabel van pc naar router
  • Ik heb de Dos optie in de router uitgeschakeld
  • De game die ik speel is Call of Duty Warzone (overdag dus geen problemen, savonds wel)
  • Er wordt verder geen tot bijna geen gebruik gemaakt van het internet thuis – oftewel, volledige bandbreedte beschikbaar voor gaming

Pingtest 8.8.8.8

 

Traceroute 8.8.8.8

 

Ping naar first hop van Traceroute 8.8.8.8

 

Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad!

Dank!

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Bekijk origineel

10 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2024

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@SimonDeH, ik wil ontzettend graag met je meekijken zodat we hier verder mee aan de slag kunnen voor je! Zou je alleen je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken en kan ik ook gelijk een lijnmeting uitvoeren. 

Hi ​@Nora van Odido, ik heb de gegevens toegevoegd. Hopelijk kun je er zo mee verder. Laat maar weten als je nog wat nodig hebt.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2447 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@SimonDeH, ik heb het direct nagekeken! Ik zie in de metingen geen bijzonderheden naar voren komen. Wel zie ik dat je modem en glasvezelkastje al een tijd niet opnieuw zijn opgestart. Zou je dit met beide willen doen? Ervaar je hierna verschil? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Ishana van Odido, ik verwacht ook niet dat je overdag gekke dingen vindt, want (zoals aangegeven in de initiële post) ervaar ik de problemen altijd in de avond. Verder had ik vorige week de modem voor de zoveelste keer herstart, maar ik heb dat vandaag nog een keer gedaan + het kastje van de glasvezel.

Ik verwacht geen verschil, aangezien ik dit zelf ook al meermaals heb geprobeerd. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

Is er nog iets wat jullie kunnen doen?

Groet,

Simon


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3396 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@SimonDeH, dank! Natuurlijk willen we dit oppakken. Ik zie echter geen loss in de screenshots die je hebt gestuurd, klopt dat. Zijn deze in de avond gedaan? Zou je nieuwe kunnen doen, mogelijk waarop ik het tijdstip kan zien en de loss zichtbaar is? Ik trek dan toch aan de bel bij onze backoffice!


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 27 juni 2025

Hier hetzelfde, maar ze geven er geen fuck om bij Odido!!! Ik ben ontzettend blij dat ik met een week hier weg ben, wat een gezeik!! “We zien problemen met je modem, die hebben we uitgelezen en je daarom maar en nieuw modem toegestuurd, waar je niet om gevraagd hebt”. Odido modem is geeneens aangesloten!!!!

Het zou aan mijn modem liggen dat toevallig tijdens de avonduren en altijd in het weekend en toevallig ook nog op feestdagen de geest geeft, maar op alle ander tijdstippen doet hij het perfect?!

Ben zooooooooooooooooooooooo blij dat het hier eindigt! Betaal 200 Euro per jaar voor cloud gaming, maar kan het geeneens gebruiken, zo ruk dat het is. Zelfde setup onder Ziggo verliep zonder enkel probleem. 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 28 juni 2025
SimonDeH schreef:

Hi ​@Ishana van Odido, ik verwacht ook niet dat je overdag gekke dingen vindt, want (zoals aangegeven in de initiële post) ervaar ik de problemen altijd in de avond. Verder had ik vorige week de modem voor de zoveelste keer herstart, maar ik heb dat vandaag nog een keer gedaan + het kastje van de glasvezel.

Ik verwacht geen verschil, aangezien ik dit zelf ook al meermaals heb geprobeerd. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

Is er nog iets wat jullie kunnen doen?

Groet,

Simon

Hier wil ik ook even op inhaken.ik heb eenzelfde reactie van jullie helpdesk gehad een tijdje geleden: "het lijkt nu goed". En inderdaad ik kan jullie enkel bereiken op de momenten dat het dus WEL functioneert. Jullie medewerker vond het ook een lastige kwestie, omdat onze klachten zich voordeden buiten de werktijden van jullie helpdesk... het is eigenlijk ongekend dat dit niet serieus wordt genomen.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@koenka, dat lees ik niet graag! We zijn er juist om je te helpen, dit gevoel wil ik je dus zeker niet geven. Ik lees dat je binnenkort overstapt. Wil je nog dat ik naar je verbinding kijk? Dat doe ik met alle liefde en wil dit zorgvuldig nagaan. Zou je dan wel de geboortedatum in je Community profiel willen checken? Deze komt niet overeen met die op het contract. Dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 30 juni 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@koenka, dat lees ik niet graag! We zijn er juist om je te helpen, dit gevoel wil ik je dus zeker niet geven. Ik lees dat je binnenkort overstapt. Wil je nog dat ik naar je verbinding kijk? Dat doe ik met alle liefde en wil dit zorgvuldig nagaan. Zou je dan wel de geboortedatum in je Community profiel willen checken? Deze komt niet overeen met die op het contract. Dankjewel!

Ik heb mijn geboortedatum nu aangepast, als het goed is moet het nu overeenkomen.

Problemen zijn dus voornamelijk in de avonduren, weekenden en feestdagen (ook op de twee  laatstgenoemde met name in de avonduren). Heel vervelend, want dan is de helpdesk dus gesloten..

Wellicht dat jullie zel een tracert vanuit jullie kant kunnen draaien ‘s nachts. Dan zullen jullie de bottleneck WEL zien.

Het is echter allemaal vrij laat, met 9 dagen zijn wij over naar de KPN. Wellicht voor toekomstige klanten goed als jullie dit (reactief) alsnog oppakken.


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 10 juli 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@koenka, dat lees ik niet graag! We zijn er juist om je te helpen, dit gevoel wil ik je dus zeker niet geven. Ik lees dat je binnenkort overstapt. Wil je nog dat ik naar je verbinding kijk? Dat doe ik met alle liefde en wil dit zorgvuldig nagaan. Zou je dan wel de geboortedatum in je Community profiel willen checken? Deze komt niet overeen met die op het contract. Dankjewel!

Ik ben inmiddels over op KPN.. ik weet niet of jullie er nog iets om geven om de problemen op te lossen (toekomstige klanten b.v.).

 

Om even een beeld te geven bij KPN. Zelfde tijdstip, zelfde setup achter de ONT als bij jullie (dus gebruik eigen modem/router):

Tadaaaa alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Doe hier wat aan!

 

Zie screenshots van andere topics waaraan ik heb bijgedragen, het zag er niet uit!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen