Skip to main content
Beantwoord

Zeer lage uploadsnelheid bij 1 Gbit abbonnement

  • 19 december 2024
  • 13 reacties
  • 181 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Internet via glasvezel
Gebeld met Odido
Ondertussen met speedtest downloadsnelheid van 940 MB, Upload is maar 5 MB

Alles is op afstand getest.
Modem gereset, extra switches losgehad. Rechtstreeks op modem getest.
Andere PC gepakt.
netwerk kabels verwisseld.

Geen oplossing.
Monteur is vrijdag geweest, heeft alles getest, vervangen en weer teruggezet zonder resultaat.
Dus ander modem, andere ont, andere glasvezel. Eigen netwerkkabels, eigen hardware.
Zelfde probleem. 
Monteur heeft gevraagd om de poort om te zetten. Dat mocht hij zelf niet doen. Dit is doorgezet.


De dag erna (zaterdag) kreeg ik via mail een blij bericht dat het was opgelost. Niets is minder waar. Situatie is niet veranderd.

Opnieuw gebeld (maandag), het zou opnieuw doorgezet worden naar de technische dienst.

Opnieuw gebeld (vrijdag), ik heb niets gehoord na maandag, geen oplossing, geen mail, nada noppus.
Nu wel een mail ontvangen dat het is doorgezet naar de td.

Het verhaal is dat er wat met de glasvezel kabel aan de hand is. Mogelijk moet er gegraven worden.

Wie kan mij uitleggen waarom glasvezel de ene kant op wel de snelheid haalt (940MB) en de andere kant op niet? Het is toch dezelfde glasvezel (ja, het is maar 1 glasader).

Of zit er iets anders mis? Dat is wat ik denk.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Rabbi, ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten wat hier aan de hand is. Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat dit nu weer voor je is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, die voor je gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we de oorzaak weten, kunnen we ook een oplossing hiervoor gaan zoeken. Zodra er een update is vanuit de technische dienst, zullen we dit gelijk aan je laten weten! 

Bekijk origineel

13 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2024

Hi ​@Rabbi, ik kan me goed voorstellen dat je graag wil weten wat hier aan de hand is. Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat dit nu weer voor je is doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, die voor je gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we de oorzaak weten, kunnen we ook een oplossing hiervoor gaan zoeken. Zodra er een update is vanuit de technische dienst, zullen we dit gelijk aan je laten weten! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 december 2024

Prima, dat hoop ik dan maar.

 

Maar dan nog.
Kan iemand mij uitleggen, voor mijn part theoretisch, graag zelfs, waarom glasvezel de ene kant op wel werkt en de andere kant zeer slecht werkt. Het is toch 1 glasader.
Graagwerkzaamheden zou kunnen, maar dan is de kabel eerder doormidden. 
Dus ik denk dat het niet aan de glasvezel ligt maar aan het netwerkgedeelte ergens aan de andere kant van de glasvezel.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024

Iemand een theoretisch onderbouwd idee over waarom glasvezel de ene kant op wel werkt en de andere kant niet?

En ondertussen nog geen oplossing. Download dik 900 MB, Upload minder dan 10 MB.
Benieuwd hoe lang het nog gaat duren.


 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 30 december 2024

@Rabbi Ik kan mij voorstellen dat je graag wil weten wat er aan de hand is. Ik help je graag verder!

Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is. Echter kan ik nog geen update inzien. Wel zie ik dat er verder onderzoek moet worden gedaan omdat er vermoedelijk een generieke verstoring is. Wat dit precies inhoudt, durf ik niet te zeggen. Wel kan ik je verzekeren dat mijn collega’s er alles aan doen om jouw verbinding weer optimaal te laten werken! 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gelijk weten. Ik doe het graag!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 7 januari 2025

Ondertussen maar opnieuw gebeld, ik had nog geen reactie van Odido gekregen.

Moet ik weer allemaal testen doen met modem en dergelijke. Waarom?
Verder onderzoek, 2e lijn support is afgekeurd maar wordt niet aan mij gemeld. Daar kom ik dan achter omdat ik zelf bel. Het zou aan mijn apparatuur liggen die ik aangesloten heb. kpn zou allemaal foutmeldingen zien op mijn apparatuur.

Bijzonder, er is in december een monteur geweest die heeft alles (tijdelijk) vervangen en getest met eigen apparatuur. Dus zonder dat mijn apparatuur aangesloten is. Ook dan is de uploadsnelheid slecht.
Nu zou het dan toch weer aan mijn apparatuur liggen.

Ik heb gezegd dat ik op de hoogte gehouden wil worden. De storing zal opnieuw doorgezet worden.
Daarnaast wil ik op deze manier stoppen met Odido en geen abbonnementskosten meer betalen over de resterende maanden. Ik word telkens aan het lijntje gehouden. 

En dan krijg ik opeens twee uur later een uitnodiging om een afspraak in te plannen met Guidion. Met daarnaast de melding bij die afspraak dat er een nieuw kastje is opgestuurd.
Dat komt dus bij Guidion weg, maar ik heb (kan ook niet in 2 uur) nog geen kastje ontvangen.
Je zou dan verwachten dat je een mail krijgt van Odido dat er een servicemonteur langskomt, er een kastje wordt opgestuurd en ik hiervoor een afspraak moet maken. 

Lekker onduidelijk en ondertussen al een maand zonder goed internet.

En fijn dat de medewerkers begrip proberen te tonen, maar als er niets gebeurt, geen oplossing komt helpt dit niet.

Dus wat mij betreft zorg dat je je interne communicatie en communicatie naar de klant op orde krijgt.
En.
Los die storing nou eens op.


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1490 reacties
  • 7 januari 2025
Rabbi schreef:

Iemand een theoretisch onderbouwd idee over waarom glasvezel de ene kant op wel werkt en de andere kant niet?

Er zijn wel wat technische redenen te bedenken waardoor download snel en upload traag is. Ik heb er ook niet zo heel veel verstand van maar de upload en download gaan met verschillende golflengtes. Beschadiging van de kabel of vuil maar ook problemen met de ontvangst- of verzendmodules kunnen daar invloed op hebben.

Ik kan me voorstellen dat je het inmiddels zat bent. Zeker als ze dan weer gaan beginnen over de eigen apparatuur als oorzaak (terwijl dat allemaal al is uitgesloten). Om moedeloos van te worden. 

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 7 januari 2025

@Rabbi ik heb precies hetzelfde probleem
 

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 7 januari 2025

Als een bidirectionele glasvezel verschillende (asymmetrische) up-/downloadsnelheden heeft, ligt dat meestal niet aan de glasvezel zelf, maar aan de configuratie.

Aangezien wij daar geen controle over hebben, ligt het probleem bij odido/kpn? 🙄


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 januari 2025

Afgelopen vrijdag zou de monteur komen, bleek ziek te zijn en was niet afgemeld. Helaas voor niets thuis gebleven. Opnieuw gebeld, er is een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag.

Vanmorgen is opnieuw een monteur geweest die alles heeft nagemeten en ONT heeft vervangen. Geen resultaat. Nog steeds goede download 940 Mb en slechte upload 8 MB.
Hij heeft het opnieuw doorgezet naar de technische dienst.
Benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Mail gehad met copie van de bon en mail dat de melding is doorgezet naar de technische dienst. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 februari 2025

Ik heb hetzelfde probleem , ben dan ook erg benieuwd of dit al is opgelost?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 27 februari 2025

@Rabbi Dankjewel voor de update! Oprecht sorry voor de late reactie. Jouw topic is in de verkeerde bak terecht gekomen. Ik help je natuurlijk graag verder! 

 Ik had graag gelezen dat de monteur de verbinding had hersteld. Sorry dat we dit nog niet hebben opgelost. Is de verbinding inmiddels hersteld? Ik wil graag met je meekijken, maar ik mis alleen nog jouw geboortedatum in je community profiel. Wil je die nog toevoegen? 

Als de verbinding is hersteld, kijk ik uiteraard graag met je mee naar een vergoeding voor de tijd dat je niet optimaal hebt kunnen genieten van onze diensten. Laat je het mij weten als je zover bent?

 

@Karwan1991 Goed dat je aansluit bij dit topic. Ik kan mij voorstellen dat je graag geniet van een snelle internetverbinding. Ik help je graag om dit tot stand te brengen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw modem uit te meten. Deze ziet er gelukkig goed uit! Ik ben benieuwd of je de trage verbinding alleen op de wifi merkt of ook op de bekabelde verbinding. Wil je sowieso een bekabelde speedtest uitvoeren en de screenshots hiervan met mij delen? Dan kan ik gericht voor je op zoek naar de juiste oplossing.

 


Goedemiddag 

Hier hetzelfde probleem. Abonnement Internet van 1Gb down & upload. Vanaf dag 1 is de verhouding download upload 900/30. Monteur al eens geweest. Hij gaf aan dat het aan de patchkast in mijn wijk lag. Dat betwijfel ik. Aangezien hier om de hoek de bewoners daar met Odido abonnement 1gb een verhouding 950/950 kent. Postcode 5345BS versus 5245BT.

Graag zou ik ook willen zien dat er bij mij geleverd wordt voor wat ik betaal. Hoor graag

Dank 

Robbie


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • 9 juni 2025

Hoi ​@robbiekoster073, ik wil dit graag voor je oplossen! Daarom ontvangen we graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen