Skip to main content

instabiel bedraad en draadloos internet, valt weg


Sinds enige tijd klant van Odido, voorheen ziggo zonder problemen. Vanaf het begin al problemen met wegvallend internet zowel bedraad als draadloos. T56 modem en 2 wifi punten. Meermaals contact gehad waarna de lijn zou zijn doorgemeten en er iets te zien was. De modem is toen vervangen. Met als reactie monteur: de lampjes knipperen nu minder snel dus het is opgelost. Nou helaas, de lampjes knipperen minder omdat er als je een nieuwe modem installeert er niks verbonden is met wifi.

 

Het probleem van wegvallende internet is niet verholpen. Ik opnieuw contact gehad telefonisch en de persoon heeft de nieuwe modem gereset, ondanks dat er niks is aangepast. Toen ik mijn twijfels uitte of dit wat zou doen werd er doodleuk gereageerd dat hij al veel meer had gedaan dan zijn collega's zouden doen. En je raad het wel, de reset heeft niks gedaan. Ik moest maar gewoon hetzelfde nummer weer bellen als er weer iets was.

Zowel bedraad als draadloos valt de verbinding meerdere keren per dag uit of is de gevoelsmatige ping erg hoog. Deze herstelt dan weer vanzelf. Met de snelheid is overigens niks mis. Zoals ik aanvankelijk had aangegeven valt mij op dat het internet lampje op de modem wel veel knippert, en soms gewoon uitgaat (dan is er ook geen bedraad of draadloos internet).

Ik ben hier ondertussen wel klaar mee en zou graag hebben dat dit fatsoenlijk wordt opgelost. Kan dit niet liggen aan dat kastje tussen de modem en glasvezelkabel of nog verderop?

 

Ik hoor graag van jullie!

Uitgelichte reactie

7 december 2024

Hi ​@KoenV95, van harte welkom hier op de community! Ik help je graag verder. Ik heb meteen je verbinding uitgelezen, maar ik zie geen uitval terug in de verbinding. Ook de demping op het kastje tussen met modem en het glasvezelaansluitpunt (ONT) is in orde.

Ook het modem is sinds de laatste herstart 10 dagen geleden niet weggevallen. Het lijkt er dan ook op dat de binnenkomende verbinding wel in orde is, maar dat het na het modem fout gaat. Kan het overigens zo zijn, dat de snelheid op een gegeven moment zo erg dropt, dat het lijkt alsof de verbinding wegvalt? Zou je anders eens voor de zekerheid een bekabelde speedtest en een tracert willen uitvoeren op een moment dat je dit weer ervaart? Dan kunnen we dit dieper uitzoeken voor in ieder geval de bekabelde verbinding. 

Voor wifi kan het aan verschillende omgevingsfactoren liggen. Ook zie ik op een enkel apparaat op de wifi een IP-lease error. Dit lijkt een TP-link apparaat te zijn, te zien aan het MAC-adres. Dit apparaat resetten lost vaak het IP-lease probleem op. Verder ben ik ook benieuwd hoe de wifi werkt als je de TP-link afkoppelt. Dan kunnen we uitsluiten dat het wifiprobleem hierdoor veroorzaakt wordt. 

Ik zie graag je reactie tegemoet!

11 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 7 december 2024

Hi ​@KoenV95, van harte welkom hier op de community! Ik help je graag verder. Ik heb meteen je verbinding uitgelezen, maar ik zie geen uitval terug in de verbinding. Ook de demping op het kastje tussen met modem en het glasvezelaansluitpunt (ONT) is in orde.

Ook het modem is sinds de laatste herstart 10 dagen geleden niet weggevallen. Het lijkt er dan ook op dat de binnenkomende verbinding wel in orde is, maar dat het na het modem fout gaat. Kan het overigens zo zijn, dat de snelheid op een gegeven moment zo erg dropt, dat het lijkt alsof de verbinding wegvalt? Zou je anders eens voor de zekerheid een bekabelde speedtest en een tracert willen uitvoeren op een moment dat je dit weer ervaart? Dan kunnen we dit dieper uitzoeken voor in ieder geval de bekabelde verbinding. 

Voor wifi kan het aan verschillende omgevingsfactoren liggen. Ook zie ik op een enkel apparaat op de wifi een IP-lease error. Dit lijkt een TP-link apparaat te zijn, te zien aan het MAC-adres. Dit apparaat resetten lost vaak het IP-lease probleem op. Verder ben ik ook benieuwd hoe de wifi werkt als je de TP-link afkoppelt. Dan kunnen we uitsluiten dat het wifiprobleem hierdoor veroorzaakt wordt. 

Ik zie graag je reactie tegemoet!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 december 2024

Hallo Demi,

 

Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat de ONT goed werkt. Ik heb geen TP-Link apparaten..? Wij hebben aangesloten; google tv bekabeld, synology nas bekabeld, tadp thermostaat bekabeld, een Android en iphone op wifi, lenovo en deplay tablet op wifi, desktop op wifi, een steam deck en andere handheld op wifi, ring deurbel op wifi en nog twee slimme stopcontacten op wifi. En dan nog de 2 wifi punten van jullie.

De onderbrekingen zijn vaak, maar geen minuten, meestal na enkele tot tientallen seconden is er weer verbinding. Het valt dan op dat gelijktijdig de telefoon niks kan laden, de tablet niks kan laden en de bekabelde google tv niks kan laden.

Kan je daar iets mee?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 december 2024
KoenV95 schreef:

Hallo Demi,

 

Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat de ONT goed werkt. Ik heb geen TP-Link apparaten..? Wij hebben aangesloten; google tv bekabeld, synology nas bekabeld, tadp thermostaat bekabeld, een Android en iphone op wifi, lenovo en deplay tablet op wifi, desktop op wifi, een steam deck en andere handheld op wifi, ring deurbel op wifi en nog twee slimme stopcontacten op wifi. En dan nog de 2 wifi punten van jullie.

De onderbrekingen zijn vaak, maar geen minuten, meestal na enkele tot tientallen seconden is er weer verbinding. Het valt dan op dat gelijktijdig de telefoon niks kan laden, de tablet niks kan laden en de bekabelde google tv niks kan laden.

Kan je daar iets mee?

En nog een google nest hub en nest mini.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 december 2024

Toevallig nu net echt weer uitval van de wifi, omstreeks 20:22.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2693 reacties
  • 12 december 2024

Hi ​@KoenV95, dank voor de aanvulling. Genoeg punten waar het toch mogelijk mis kan lopen, want wij zien aan deze kant geen uitval terug. Zou je zoals gevraagd door Demi toch de bekabelde speedtest en tracert willen sturen? Dank!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 december 2024

Hallo Cheyenne en Demi, 

 

Ik heb geen mogelijkheid om een bekabelde speedtest te doen en wat/hoe is en moet die tracer? Het wifi ligt weer op z'n gat. Ik moet tegenwoordig meermaals per dag de router opnieuw opstarten om hopelijk het wifi te behouden. 

 

Het wifi netwerk is wel zichtbaar, maar niks kan ermee verbinden. Dit valt ook willekeurig uit en herstelt nooit uit zichzelf. Ik had al reeds de google tv enkel op de kabel gezet en de nas uitgeschakeld zonder verschil. Nu valt het ook uit met maar minimaal verbonden devices; 2 stopcontacten, deurbel, onze cameras, twee google nest devices en mijn telefoon. Alles werkte gewoon van tevoren.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2232 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@KoenV95, ik denk graag mee! Heb je geen kabel of geen laptop waarmee je de bekabelde speedtest zou kunnen doen? Ik zou namelijk een kabel kunnen opsturen! Misschien is het ook mogelijk om een laptop van iemand te lenen? Ik hoor het graag. Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 december 2024

Hallo allemaal,

 

Na systematisch alle devices te elimineren zijn wij tot de conclusie gekomen dat het aan mijn Samsung Galaxy A55 ligt. Het wifi is stabiel zolang mijn telefoon geen wifi verbinding maakt. Het kortdurend gebruik maken van wifi voor bijvoorbeeld kijken youtube videos of instagram met mijn telefoon zorgt ervoor dat het wifi eruit klapt. Bedraad gaat dan door. Het wifi netwerk is meestal nog wel zichtbaar, maar kan dan door geen enkel device verbonden worden. Dit lijkt zich niet vanzelf te herstellen en vereist dan een reboot. 

De google TV heeft geen problemen met streamer van 4k content en de wifi speedtest is niet geweldig, maar ook niet slecht; 600-800Mbps.

De telefoon is verder up to date. Hoe kunnen we hiermee verder?

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1602 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@KoenV95, het is goed om te zien dat je de oorzaak gevonden hebt, dan kunnen we hier verder mee aan de slag! Zou je eens willen proberen om het wifinetwerk helemaal te vergeten op je telefoon en vervolgens opnieuw verbinding maken? Ook wil ik je vragen om in de instellingen na te kijken of wifi-assistentie aan staat en deze uit te zetten. Mocht dit geen verschil geven dan kan je proberen om de netwerkinstellingen te resetten in je toestel. Hou je me op de hoogte? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 december 2024

Instellingen gereset, telefoon opnieuw opgestart en opnieuw verbinding gemaakt met de router. Bijna komisch genoeg begint zichtbaar de router te sterven te zien door het anders knipperen van het internet lampje waarbij deze met momenten uitvalt en vervolgens hebben onze devices een voor een geen wifi verbinding meer. En moeten weer rebooten. Er staat volgens mij niks bijzonders in het log bestand.

Hoewel het voorval bijna komisch is, is het alles behalve dat. Ik waardeer de reacties heel erg, maar de support is echt om te huilen qua oplossing. Dit duurt nu al weken en het kan niet zo zijn dat het device wat ik bij jullie afneem en support op hoor te krijgen zolang niet naar behoren functioneert dat ik in mijn eigen huis op het mobiele netwerk moet zitten, en als per ongeluk nog wifi aan staat omdat het overal wel werkt gelijk gestraft word met een lamgelegd thuisnetwerk.

Hoe gaan we nu verder?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4226 reacties
  • 30 december 2024

@KoenV95 Dankjewel voor de genomen moeite. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit euvel graag opgelost ziet. Ik ook! 

Echter moet ik wel aangeven dat als het echt aan het toestel ligt, ik niet heel veel voor je kan doen. Ik adviseer je sowieso om contact op te nemen met Samsung over de netwerkinstellingen. 

Daarnaast ben ik benieuwd of dit alleen bij jou eigen wifi gebeurd i.c.m. de Samsung Galaxy A55 of heb je dit ook op andere plekken ervaren. 

We zouden eventueel nog kunnen proberen om je netwerk te splitsen in een losse 2.4Ghz en 5Ghz verbinding. Je kunt dan proberen of de verbinding met het ene netwerk i.c.m. beter werkt dan het andere. Hou er wel rekening mee dat alle apparaten opnieuw moeten worden gekoppeld. Je kunt dit zelf aanpassen door in te loggen op het modem of ik kan dit voor je doen. Laat je mij weten wat je wil? Ik help graag verder! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen