Ik ben 25 nov overgegaan van Ziggo (vervalt 9 dec) naar Odido (glas) en heb tijdelijk nog beide modems.
Op het Ziggo modem is het kinderlijk eenvoudig de poorten 80 en 443 open te zetten. Hierdoor kan ik van buitenaf diverse applicaties openen zoals SolarEdge, Tahoma, waterontharder en de Somfy centrale. Voor deze laatste dienen de poorten 80 en 443 opengezet te zijn.
De T-56 heb ik identiek geconfigureerd aan de Connectbox, ook de netwerknaam, het wachtwoord en het toegangsadres zijn gelijk zodat alle wifi afhankelijke apparatuur niet opnieuw ingesteld hoeft te worden. Alles werkt feilloos op de T-56, intern via de wifi en ook van buitenaf alleen hier werkt dan niet de ‘poort afhankelijke’ Somfy centrale.
Het T-56 modem heeft veel meer instellingsmogelijkheden dan de Connectbox en daar schuilt wellicht mijn probleem. Ik heb de Firewall op laag gezet maar ook dat helpt niet.
Het is voor mij een voorwaarde dat ik van buitenaf de Somfy centrale kan bereiken, anders ben ik genoodzaakt het abonnement vroegtijdig te beëindigen. Heeft iemand tips voor mij?
Uiteraard staat er bij het testen maar 1 modem aan en niet allebei.
Hartelijk dank alvast!