Skip to main content

onstabiel en traag internet. zowel bedraad als wifi

  • 11 november 2024
  • 14 reacties
  • 131 Bekeken

Sinds eind september overgestapt en eigelijk geen goed internet gehad. Het is langzaam en valt regelmatig weg. Zowel bedraad als met de wifi. Wifi is helemaal dramatisch. Apps openen zich niet eens ook al sta ik naast de router. 

Uitgelichte reactie

11 november 2024

Hallo @Sod1982 

Ervaar je dit probleem ook als je alle bekabelde apparatuur verwijderd?

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset?

Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld?

Welke mediaconverter heb je verder?

14 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21620 reacties
  • 11 november 2024

Hallo @Sod1982 

Ervaar je dit probleem ook als je alle bekabelde apparatuur verwijderd?

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset?

Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld?

Welke mediaconverter heb je verder?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 november 2024

@Waqqas 

Ervaar je dit probleem ook als je alle bekabelde apparatuur verwijderd? Ja, het ook dan langzaam. Zit nog geen 2 meter van de router af en apps openen zich nauwelijks. Ook wanneer er maar 1 iemand gebruik maakt van het internet

Heb je de router al eens voorzien van een fabrieksreset? Ja gedaan. Ook modem aan en uit router. Veranderd niks.

Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld? Het is de hele dag. Alleen overdag is er niet vaak iemand. Dus de irritatie is voornamelijk in de avond/nachts

Welke mediaconverter heb je verder? Ik heb ook devolo dlan 500. Maar ook als die niet is aangesloten dan blijven de problemen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21620 reacties
  • 17 november 2024

@Sod1982 

Heb je een DSL of glasvezelaansluiting? Bij glasvezel is de mexiaconverter het kastje op of naast het glasvezelaansluitpunt.

Kan je eens kijken hoe het gaat zonder dat de Devolo aangesloten is?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 18 november 2024

Glasvezel, er staat geen naam of iets op. Ik hem maar een foto toegevoegd. 
Ook zonder de Devolo blijft hetzelfde.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 19 november 2024

Hey ​@Sod1982, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je WAN en Device uptime te veel van elkaar verschillen. Het internet wordt ergens onderbroken en gok dat het komt door het ONT. Er zijn namelijk bekende problemen met deze Genexis ONT. Ik heb een ticket voor je ingeschoten, het kan zijn dat je op een lijst gezet wordt en het ONT vervangen wordt voor een Nokia ONT. Hopelijk kunnen ze het in ieder geval snel voor je oplossen. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 21 november 2024

Bedankt heb inderdaad een mail ontvangen dat ze binnen 1 werkdag meer informatie zou ontvangen. Helaas nog niks gehoord. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 december 2024

@Tommie van Odido Er is helaas vrij weinig gebeurd. Niemand gezien of gehoord. Alleen een mail dat zogenaamd iets opgelost zou zijn. Ondertussen valt het nog steeds uit. Bedraad en wifi. Moet via mijn mobiele hotspot werken om enigszins stabiel internet te hebben. Lijkt me toch niet de bedoeling. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@Sod1982, excuses! Ik denk dat er iets is misgegaan, want het ticket is uiteindelijk gesloten door geen reactie vanuit jouw kant. Ik vermoed alleen dat je ons verzoek nooit hebt gekregen en dat spijt mij. Uit het onderzoek bleek namelijk dat er externe apparatuur gemeten is op je lijn en er dus geen sprake is van een rechtstreekse verbinding die onze backoffice kan testen. Is het mogelijk dit alsnog te doen? Ik kan dan een nieuw onderzoek starten.

Weet dat ik je wel zojuist handmatig op de lijst heb gezet om je ONT te vervangen naar een Nokia. Hier zal je binnenkort, maar wel mogelijk na alle feestdagen, meer over horen!

Voor moderator: klant geplaatst op WBA ONT lijst.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 december 2024

Hoi, start het onderzoek maar. Moet ik daar nog iets voor doen?


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@Sod1982, zou je de apparatuur rechtstreeks op het modem willen aansluiten? Dan kan ik hier een melding van maken bij onze backoffice! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 december 2024

Dat heb ik nu gedaan. Je kan het testen


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2393 reacties
  • 28 december 2024

Hoi ​@Sod1982, super bedankt! Ik wil dit graag doorzetten. De technische dienst vraagt alleen nog om nieuwe speedtesten op deze rechtstreekse verbinding. Zo kunnen zij dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 december 2024

 

 

 

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 1 januari 2025

@Sod1982 Super bedankt voor de genomen moeite! Ik heb dit meteen voor je doorgezet naar onze technische dienst voor verder onderzoek. 

Wel wil ik vragen of je nog eenmaal het modem en het glasvezelkastje een herstart wil gegeven. Ik zie dat dit al enige tijd niet is gebeurd en hier zal de technische dienst sowieso om vragen. Op die manier voorkomen we vertraging in het onderzoek. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen