Skip to main content

Al 7 dagen geen glasvezel internet en/of tv

  • 7 november 2024
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste Odido,

Nadat we in maart zijn overgestapt naar Odido hebben we eigenlijk vanaf het begin problemen ervaren met de verbinding. De beloofde snelheden worden sowieso niet gehaald, ondanks eigen aangekochte bekabeling waardoor dit wel mogelijk zou moeten zijn. We hebben via de klantenservice uiteindelijk een acces point ontvangen waardoor het werkbaarder was maar helemaal tevreden zijn we jammer genoeg nooit geweest. Er zijn altijd veel haperingen geweest in de verbinding en de afgelopen maanden is het ‘s avonds een groot drama om stabiel internet te ervaren.
 

Dat is tot daar aan toe en hebben we maar geaccepteerd echter hebben wij sinds vorige week vrijdag vrijwel geen internetverbinding. Maandag en dinsdag konden we overdag af en toe op de wifi komen maar ‘s’avonds was er niets mogelijk. Aangezien Odido tv klaarblijkelijk alleen via de wifi verbinding van Odido werkt kan ik met mijn 5g hotspot geen tv kijken via de app. Sinds woensdag kunnen wij helemaal niets met het internet. Aangezien ik thuis werk is dit erg vervelend. Ik heb hierover meermaals gechat,  en gisteren heb ik gebeld. Er werd aangegeven dat er ongeveer 130 mensen in de regio hier hetzelfde probleem hebben maar de medewerkster vertelde dat ze niet wist wanneer het opgelost werd. Op de website staat verder geen storing vermeldt. Tevens heeft het telefoongesprek met de klantenservice er niet voor gezorgd dat ik wijzer ben geworden over de te verwachten duur van dit probleem. Het is inmiddels bijna 7 dagen dat wij geen gebruik kunnen maken van jullie services. Dan is het fijn dat er “gratis” vouchers aangeboden worden maar doordat ik al een unlimited telefoon abonnement heb was dit geen optie. Zodra ik het huis verlaat (en mijn telefoon en dus de 5g hotspot meeneem) kan de rest van het gezin nu niets. Ik krijg het idee dat niemand weet wat er nou aan de hand is en dat het zoeken naar een oplossing geen prioriteit heeft. 
 

Graag verneem ik wat wij kunnen verwachten en hoe snel men verwacht dit op te kunnen lossen. 

Uitgelichte reactie

8 november 2024

Hi @Gizmo1, ik heb meteen voor je gekeken hoe het ervoor staat met de problemen in jouw regio. Rond 13:30 kregen wij de update vanuit Delta dat het is opgelost. Is het bij jou ook opgelost? Mocht het nog niet zo zijn, zou je dan het modem en de ONT voor 30 seconden van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Ik ben benieuwd of het daarmee ook voor jou is opgelost!

5 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1892 reacties
  • 8 november 2024
Uitgelichte reactie

Hi @Gizmo1, ik heb meteen voor je gekeken hoe het ervoor staat met de problemen in jouw regio. Rond 13:30 kregen wij de update vanuit Delta dat het is opgelost. Is het bij jou ook opgelost? Mocht het nog niet zo zijn, zou je dan het modem en de ONT voor 30 seconden van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Ik ben benieuwd of het daarmee ook voor jou is opgelost!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 november 2024
Demi van Odido schreef:

Hi @Gizmo1, ik heb meteen voor je gekeken hoe het ervoor staat met de problemen in jouw regio. Rond 13:30 kregen wij de update vanuit Delta dat het is opgelost. Is het bij jou ook opgelost? Mocht het nog niet zo zijn, zou je dan het modem en de ONT voor 30 seconden van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Ik ben benieuwd of het daarmee ook voor jou is opgelost!

Hoi @Demi van Odido,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het is opgelost. Voor nu lijkt het bij ons inderdaad ook te werken, we kunnen in iedergeval weer iets. De verbinding lijkt wel nog instabiel ook na opnieuw opstarten van het modem.

Kunnen wij trouwens een compensatie krijgen voor de 7 dagen dat wij geen gebruik hebben kunnen maken van de services of hoe gaat dat in zijn werk?

 

 

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2159 reacties
  • 9 november 2024

Hoi @Gizmo1, zeker! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 november 2024
Ishana van Odido schreef:

Hoi @Gizmo1, zeker! Ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Bedankt.

 

We hebben een week goede internet gehad. Helaas is er sinds ongeveer een half uur weer geen verbinding mogelijk. Hij verbindt maar vervolgens is er geen verbinding mogelijk. Is er opnieuw een storing?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2590 reacties
  • 15 november 2024

Hi ​@Gizmo1, ik zie het inderdaad. Mijn excuses! Kun je mij exact vertellen welke lampjes er branden op het modem en de converter? Beschrijf ieder lampje, of deze wel/niet brandt, welke kleur of deze knippert of niet. Ik neem aan dat je alles al eens van de stroom hebt gehaald? Ik hoor het graag van je!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen