Skip to main content
Beantwoord

Fritzbox 5530 XGS-PON registratie

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo,

Ik probeer mijn Fritzbox 5530 xgs-pon te installeren.  Maar na de configuratie blijft de modem offline. 

Nu lees ik dat de xgs-pon geregisteerd moet worden. Echter kan de telefonische helpdesk mij niet helpen..

Nu zag ik ook dat er odido service medewerkers op de community actief zijn welke hulp kunnen bieden.

Beste antwoord door Shave

Na registratie van de modem werkte alles in één. @Tommie van Odido super service. Thanks.

Bekijk origineel

39 reacties

Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 25 juli 2024
Shave schreef:

Hallo,

Ik probeer mijn Fritzbox 5530 xgs-pon te installeren.  Maar na de configuratie blijft de modem offline. 

Nu lees ik dat de xgs-pon geregisteerd moet worden. Echter kan de telefonische helpdesk mij niet helpen..

Nu zag ik ook dat er odido service medewerkers op de community actief zijn welke hulp kunnen bieden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juli 2024

Hoi @Tommie van Odido, ik lees op verschillende posts dat jij eventueel kan helpen om mijn FritzBox 5530 XGS Pon geregistreerd te krijgen? 

Volgens de FritzBox HD moet dit door Odido gedaan worden. Echter telefonisch konden ze me niet echt helpen. case nr 72170595.

Kan jij mij helpen om mijn modem werkend te krijgen? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14798 reacties
  • 26 juli 2024

Hi @Shave, welkom op onze Community!

Kan je het ModemID doorgeven? Dan kan ik hem voor je registreren. Je internet zal wel wegvallen op het moment dat ik hem registreer, dus we kunnen beter volgende week wat afspreken via privéberichten, dan plannen we 20 minuutjes in en kan ik je ONT registreren als je het modem nog steeds niet online krijgt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 juli 2024

Heb heb net een PM gestuurd met de info.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2024

Na registratie van de modem werkte alles in één. @Tommie van Odido super service. Thanks.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 augustus 2024

Mooi dat het werkt, ik heb helaas nog geen connectiviteit.

Ik zal @Tommie van Odido nog een vragen wat hij kan betekenen.

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 27 januari 2025

Ik wil mijn eigen modem Fritzbox 5530 direct op glasvezel aansluiten met XGS-PON als u mij zou willen helpen alvast bedankt

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@demird, zou jij ook jouw modemID in je Community profiel willen plaatsen? Dat kan in het vakje '’Info voor moderator'’. Laat het weten wanneer dit erin staat. Ook is het beter een moment af te spreken, omdat je verbinding even offline zal zijn. Laat weten welke dagen/tijden het jou het beste uitkomt!

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

hoi..Cheyenne wanneer ben je bescikbaar..kunnen we nu regelen

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9326 reacties
  • 28 januari 2025

Moderators zijn er eigenlijk alleen overdag en niet elke moderator werkt elke dag. Dus maak even een overzichtje wanneer je er de komende dagen bent.

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 30 januari 2025

ik heb bij de Info voor moderator mijn modemID gezet ik kan de komende 4 dagen rond 14:00 kunnen . het zou fijn zijn als jullie mij zo spoedig mogelijk kunnen helpen .

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@demird, ik kan hem om 14:00 wel omzetten maar heb je wel een GPON module en geen XGS-PON module? Je zit namelijk op GPON-technologie.  

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

hi 

ik weet niet welke modem ik heb maar hij ziet er zo uit. op de doos staat er SFP modem. en ik kan het inschakelen om 2 uur

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21726 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@demird 

Dat is een Fritzbox 5530 maar je moet wel een GPON SFP module hebben en de juiste patchkabel.

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

hi waggas ik heb deze kabel

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 31 januari 2025

Ik heb hem geregistreerd ​@demird, kan je het modem omzetten met de juiste instellingen en kijken of je online komt? Dan weten we in ieder geval of je de juiste module hebt. 

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

Hoi,,,ik heb gedaan geen iternet

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

Het wekt nog steeds niet..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 31 januari 2025

Heb je het Odido profiel geselecteerd en VLAN op 300 gezet ​@demird?  

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

Deze heb ik alle kabels heb im gedaan maar nog steeds geen internet thuis

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@demird, dat is een AON module voor P2P. Je hebt een GPON module nodig zoals deze. Ik heb ons ONT weer geregistreerd voor je zodat je weer internet hebt.

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

Dank u wel voor alles..ik ga bestelling ..maar tot de heb kan ik geen internet gebruiken???

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 31 januari 2025

Kunt u regelen dat ik nog odido modem gebruiken

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14798 reacties
  • 31 januari 2025

Ons ONT staat geregistreerd ​@demird, je moet hem alleen aansluiten op het ONT. 

• is een Top Poster
  • 19 reacties
  • 10 februari 2025

Hi Tommie  ik heb besteld GPON module net ontvangen … moet ik u wachten voor Instaleren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen