Skip to main content
Beantwoord

nieuw modem. oude gegevens bewaren

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Hallo.

ik krijg een nieuw modem toegestuurd omdat ik problemen ervaar met de huidige.

helaas heb ik ontzettend veel apparaten op de wifi die dus weeeeeer allemaal opnieuw gekoppeld moeten worden. Denk aan camera's/deurbel/airco’s etc. 

is het mogelijk dat de oude instellingen overgezet kunnen worden?

of bv dezelfde wifi naam en het wachtwoord hanteren?

Beste antwoord door Waqqas

eric schreef:

Je kunt zeker proberen om hetzelfde wifi paswoord te gebuiken,  maar de nieuwe routers ondersteunen juist de nieuwe (beveiliging) en wifi technieken. Niet elk apparaat zal hier zomaar mee om kunnen gaan. Per apparaat afmelden en opnieuw aanmelden kan dus van toepassing zijn.

Waqqas schreef:

Hallo @TimP95 

Dat kan ook, kijk hiervoor in de web interface bij menu > onderhoud > back-up/herstellen.

@TimP95

Na het maken van een back-up krijg je een .bin file op je telefoon of laptop/pc, bij de nieuwe T56 kan je deze weer uploaden via de interface.

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9346 reacties
  • 28 mei 2024

Je kunt zeker proberen om hetzelfde wifi paswoord te gebuiken,  maar de nieuwe routers ondersteunen juist de nieuwe (beveiliging) en wifi technieken. Niet elk apparaat zal hier zomaar mee om kunnen gaan. Per apparaat afmelden en opnieuw aanmelden kan dus van toepassing zijn.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 mei 2024

Bedankt voor je reactie!

ik heb nu dus al de Zyxel T56 en krijg dus weer een Zyxel T56 en het proberen is zeker waard om de zelfde gegevens te gebruiken. Hopelijk lukt dat..

is het niet mogelijk om een back up te maken van je modem?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 28 mei 2024

Hallo @TimP95 

Dat kan ook, kijk hiervoor in de web interface bij menu > onderhoud > back-up/herstellen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 mei 2024

Bedankt!

deze back-up zet je dan op een usb stick of?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • Antwoord
  • 28 mei 2024
eric schreef:

Waqqas schreef:

Hallo @TimP95 

@TimP95

Na het maken van een back-up krijg je een .bin file op je telefoon of laptop/pc, bij de nieuwe T56 kan je deze weer uploaden via de interface.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen