Ik deel graag de informatie met jullie die ik tot nu heb kunnen verzamelen vanuit ons Fiber team. Er moet nog het een en ander worden uitgezocht. Hopelijk heb ik daar vandaag nog antwoord op, maar dit kan ook over het weekend worden getild. Wel wilde ik jullie voor nu alvast een update geven.
Om te beginnen worden jullie niet aangesloten op dezelfde wijkcentrale. @Dave670 Bij jou is er inderdaad wat geks aan de hand waar we voor nu geen verklaring voor hebben. Hier gaat mijn collega dus nog achteraan. Jouw wijkcentrale is volgens de backhaul planning al in oktober opgeleverd en ''Ready for activation'' gemeld. Dat zal in ons inziens de communicatie verklaren. Dit is ook zodanig in het systeem gezet alleen zien we later in de reeks een melding dat deze pas halverwege maart actief gaat. Mijn collega is hiermee bezig om te checken wat hier speelt en hoe dit kan. We hebben namelijk meerdere klanten gevonden die op exact dezelfde wijkcentrale als die van jou al een actief glasvezel abonnement hebben. Ik kom hier later op terug.
@stefan.1997 We zien dat wanneer jij nu een bestelling zou plaatsen, we de optie voor DSL geven. We geven je wel een optie dat glasvezel eraan komt en dat je de mogelijkheid hebt alvast een order te plaatsen. Als je op 'âmeer informatie'â klikt zeggen we ook:
- De verwachte aansluitdatum is enkel indicatief. Het kan zijn dat je eerder, later of â in uitzonderlijke gevallen â niet aangesloten kan worden.
De melding dat dit in de eerste instantie november - december zal worden en we dit hebben moeten opschuiven komt door de First Possible Deliverydate die wij van Open Dutch Fiber krijgen. We prikken dit niet uit de lucht, het systeem checkt automatisch wat Open Dutch Fiber (of een andere netwerkbeheerder) zegt. Er is vervolgens vertraging gekomen in dit proces en daarom hebben we datum moeten opschuiven. De mails die je hiervan krijgt worden automatisch gegeneerd en sturen wij ''door'' na een wijziging van Open Dutch Fiber. Waar de vertraging exact vandaan komt, gaat mijn collega ook onderzoeken. Ook hier kom ik op terug.
Ik ben meegenomen in een mailing over beide situaties en de nog openstaande vragen. Zodra ik meer weet, laat ik dit jullie weten. Het kan zijn dat dit na het weekend is. Dank voor jullie geduld!
UPDATE:
@Dave670 Open Dutch Fiber moet deze inderdaad gewoon kunnen opleveren. Dit gaan wij direct chasen.
@stefan.1997 Wat jouw order betreft wachten we op Open Dutch Fiber. Dit gaat via het normale proces. Je kunt inderdaad midden maart aanhouden voor nu.