Beste Lezer,
Sinds zo'n 2 weken heb ik last van packetloss specifiek tussen 18:00 - 23:00 af en toe uitlopend tot 00:00. Telefonisch heb ik al een week lang geprobeerd tot een oplossing te komen, maar helaas valt dit probleem buiten het ‘standaard’ probleem wat binnen de klantenservice niet opgelost kan worden doordat het niet dus niet bekend is. Ook kun je niet doorverbonden worden met de technische afdeling om geen reden. Dus uiteindelijk vandaag opnieuw met een medewerker gepraat en die zei probeer eens de mail en community. Nou daar zijn we dan, kijken of het via hier wel wat serieuzer aangepakt kan worden met een persoon die wel bepaalde Netwerk/infrastructuur kennis heeft.
Mijn netwerk situatie thuis:
Glasvezel converter > CAT7 > Zyxel T50 (ook eigen router geprobeerd) > CAT7 > PC
Op meerdere apparaten zowel bedraad als bedraad ervaar ik packetloss, en op de bekabelde apparaten zijn er ook verschillende UTP kabels geprobeerd.
Ieder apparaat zowel pc’s laptops tot netwerk apparaten zijn opnieuw gestart en fabrieksinstelling gereset.
Zoals ik bovenaan aangegeven heb is dit 100% een capaciteit probleem binnen de switch/corenetwerk van T-mobile in Deventer. Hoop dat dit z.s.m uiteindelijk opgepakt wordt. En zag ook een ander gebruik met het zelfde probleem op het forum waar ik al op gereageerd heb. De gebruiker gaf aan dat die ook in Deventer woont wat het nog overduidelijker maakt dat er was mis is in de corenetwerk binnen Deventer.
Hieronder nog aantal screenshots:
PC CAT7 direct aangesloten op de Zyxel t50 zonder switches of iets dergelijks tussen in.
Tracert van google.nl (Willekeurig site, dit probleem doet zich op ieder domein voor)

In deze screenshot zie je niet de packetloss helaas, maar wat je wel ziet dat de corenetwerk(85.144.0.1) te hoge ping heeft waardoor ook dit invloed heeft op de andere sites.

Hierboven is de corenetwerk ping te zien wat normaal gesproken 1ms ping uiterst 2ms moet zijn. In dit geval tussen 18:00 en 23:00 is dit 13-50ms met packetloss wat helaas dus op dit screenshot niet het geval is, dat komt op een ander screenshot)