Ik ben overgestapt van internet via de kabel (Ziggo) naar internet via glasvezel van T Mobile.
Nu bijkt bridge mode niet te worden ondersteund, helaas. Maar ook als ik de poorten die ik gebruik voor mijn servers open zet in de Zyxel T50 dan lukt het niet om via een externe verbinding contact te krijgen met mijn servers thuis.
Alle stappen die nodig zijn heb ik doorlopen. Via de bestaande topics hier heb ik gekeken of de instellingen juist zijn. Dat is het geval.
Als ik port forwarding op actief zet en ik ben aangesloten op het lokale netwerk, heb ik via mijn externe ip-adres toegang tot mijn server(s). Zodra ik het uitschakel, niet meer. Het werkt dus. Echter, via een externe internetverbinding, bijvoorbeeld mijn telefoon (4G/5G), lukt dit niet.
Telefonisch kreeg ik al te horen dat dit is geblokkeerd, maar via een topic hier zou blijken dat dit onjuist is? Dit is de eerste keer ooit dat dit niet functioneert. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Port forwarding is voor mij essentieel, de alarminstallatie, camerabewaking en backup functioneren hierdoor niet meer. T Mobile biedt een enkele technische ondersteuning. Ik overweeg nu al na 2 weken om alle abonnementen elders onder te brengen.