Skip to main content
Beantwoord

Geen verbinding glasvezel en LOS brandt rood


StijnK

Hoi iedereen,

 

Wij hebben thuis sinds ongeveer 1 maand tmobile glasezel met 1gbps verbinding.

We zijn er heel blij mee! Fantastische snelheid en ping 😃

Ik merkte echter vandaag op dat het internet het plots niet meer deed.

De ASUS router meldt ‘ISP DHCP not functioning’. De Zyxel T-50 (even opnieuw aangesloten ter troubleshooting) geeft een bij de rode wereldbol een rood lampje, meldt ‘Geen verbinding’ bij ethernet WAN status en heeft geen IP-adres.

De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

 

Reboot van zowel de ONT als de Zyxel router hebben geen verschil gemaakt.

 

Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

 

Groet,

Stijn

 

 

Beste antwoord door StijnK

Hey iedereen! :)

Het is opgelost. Ik zag op de storing pagina dat er een nieuwe melding was over storing in onze woonplaats. Ondertussen is de oorzaak opgelost en een reboot van de ONT heeft het opgelost.

Fijne avond iedereen :D

 

Groet,

Stijn

Bekijk origineel

7 reacties

StijnK
  • Auteur
  • Debutant
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 15 maart 2021

Hey iedereen! :)

Het is opgelost. Ik zag op de storing pagina dat er een nieuwe melding was over storing in onze woonplaats. Ondertussen is de oorzaak opgelost en een reboot van de ONT heeft het opgelost.

Fijne avond iedereen :D

 

Groet,

Stijn


Seccie
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-Superuser
  • 1177 reacties
  • 16 maart 2021

Bedankt voor het (af)melden! Fijn dat je inmiddels weer online bent. 
Veel plezier met je T-Mobile Thuis pakket! 


  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 27 augustus 2022

Ik heb hetzelfde probleemn alleen kan ik niet zien wat de foutmeldingnvan mijn zyxtel is en of die een ip heeft ja of nee.   Mijn tvbox start niet verder op dann  zwart beeld met links onderin; netwerk starten App; 20.2.97.1.......


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 28 augustus 2022

Hi @AstridVdW,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb direct met de verbinding meegekeken en zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de ONT. Ben je in de mogelijkheid het witte kastje achter het modem, de ONT, kort van het stroomnetwerk te halen en opnieuw aan te sluiten. Ik ben erg benieuwd of we daarna opnieuw verbinding kunnen maken. Ik hoor het graag! 


  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 28 augustus 2022

O hee nu zie ik het staan.  ja ik heb alles al geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

Ik kan het nogmaals proberen maar heb het al een paar keeer geprobeerd.

Iemand anders heeft er ook na “gekeken” misschien dat het kabeltje kapot is?


  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 28 augustus 2022

Nee her heeft niet geholpen. De pon is nof uit en de los knippert rood. De wereldbol is ook rood


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 29 augustus 2022

Hi @AstridVdW,

Thanks voor je bericht! Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt over dit euvel, namelijk dit topic: 

Media is niet beschikbaar

Om je van een zo'n goed mogelijk antwoord te voorzien en de vraagstelling centraal te houden, pak ik het graag daar met je op. Spreek ik je daar verder? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen