Skip to main content
Beantwoord

Stadia werkt niet meer


Na een jaar lang genieten van Stadia, werkt sinds gisteren het starten van games niet meer (zowel op telefoon, Chromecast als ook via de browser.) Via 4g werkt deze wel, dus het probleem ontstaat via het thuisnetwerk. De melding die ik krijg geeft aan dat dit land niet ondersteund is, terwijl Nederland hier wel onder valt.

 

ik heb geprobeerd de tcp/udp instellingen aan te passen op advies van stadia maar deze wil niet werken. 

 

ik heb een Zyxel modem en maak gebruik van een Chromecast ultra.

 

Beste antwoord door Brian

Hi all, de registratie van de IP-adressen staat nu ook bij de laatste partijen (als het goed is) juist geregistreerd. Bij Mylocation.org en whatismyipaddress.com/ wordt nog steeds in sommige gevallen locatie België aangegeven, we hebben deze patijen verzocht om te informatie ook bij te werken. Mochten jullie toch nog een website of dienst tegen komen waarbij jullie problemen ervaren in het gebruik door bijvoorbeeld geo blocking laat het dan zeker weten!

Bekijk origineel

115 reacties

  • 0 reacties
  • 10 december 2020

Hi @Sterremerkelbach 

Gezien de melding die je krijgt, kan je eens controleren of je ip adres wel in Nederland geregisteerd staat? 

https://www.whatismyip-address.com


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 december 2020

@TechRacing93

Yes, resultaten:

IP4 Address:green-arrow-right.png

[verwijderd door moderator]

IP6 Address:blue-arrow-right.png

ISP:

VUURWERK.NL 2nd

City:

Nederland

Region Name:

Provincie Overijssel

Country:

Netherlands nl.png

Timezone:

Europe/Amsterdam – Local time is 03:48 pm

Device:

Desktop

Browser:

chrome.png

 Google Chrome

OS:

win-6.png

 Windows 10

(Beetje vreemd, ik woon in brabant, niet overijssel)


  • 0 reacties
  • 10 december 2020

Zolang het land maar klopt is het goed :). 

Provincies en plaatsen kloppen bijna nooit. Ze weten immers niet wie het ip adres van te voren krijgt. 

Het ip adres staat bij Ripe netjes in Nederland aangemeld, meer dan dat kan TM niet doen voor de locatie van je ip adres. 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 december 2020

@TechRacing93 Het ligt niet aan het ip adres. De storing komt enkel voor als ik op het netwerk van T-mobile zit. Op 4g, of op een ziggo netwerk bijvoorbeeld komt de melding niet voor en werkt de chromecast gewoon. 

Daarom dat ik ook vraag om hulp met de TCP in te stellen. Hoe kan ik dit goed instellen en controleren of er geen blokkade op die poorten zit?


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 december 2020

Hier hetzelfde probleem helaas. Lijkt hetzelfde als dit probleem:

Media is niet beschikbaar

 

Wat wel interessant is, mijn IP zit in dezelfde range (62.250.XXX.XXX). Een nieuw IP adres kun je van T-mobile helaas alleen krijgen als je je router 24u of langer van de stroom haalt..


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 10 december 2020

Zelfde probleem hier idd. 

Verbinding in NL, geen vpn en sinds vandaag niks op Stadia te spelen. 

Hoop op snelle fix nu ik net Cyberpunk 2077 wilde spelen. 


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 11 december 2020

Goedemorgen all, we zijn hard op zoek naar de beste manier om dit zo snel mogelijk op te lossen. Jullie individuele meldingen zijn doorgestuurd en worden met zorg opgepakt. Bedankt voor jullie geduld, updates volgen!

 

@lfas Zou jij mij een privébericht willen sturen met wat meer informatie? Ik zou graag je postcode en huisnummer ontvangen en wat meer informatie over wat er geblokkeerd wordt op Youtube (zie je bijvoorbeeld de melding dat er content niet afgespeeld kan worden in jouw land?).

@Sterremerkelbach Dank voor de informatie! Ik heb voor de zekerheid het IP-adres in je post verwijderd omdat dit persoonlijke informatie is (zie het als je digitale adres).


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 december 2020

Voor de volledigheid wil ik hierbij melden dat ik precies dezelfde problemen heb en dus ook graag wordt meegenomen in een oplossing.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 11 december 2020

@Brian  al bericht?

 


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 11 december 2020

Een kleine groep van onze T-Mobile Thuis klanten kan op dit moment hinder ondervinden met onder andere het benaderen van enkele Google/Youtube/Stadia gerelateerde producten/websites/apps.
De melding kan bijvoorbeeld zijn dat jij je in een ander land bevindt (bijvoorbeeld België). Google/Youtube/Stadia denken dan dat jij je daadwerkelijk buiten Nederland bevindt terwijl dit uiteraard niet het geval is.
Wij zijn met man en macht bezig met alle betrokken partners om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sorry voor het ongemak.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 11 december 2020

@PaulvdSchoot  Wordt aan gewerkt dus. :wink: Het wordt met prioriteit opgepakt maar nog geen uitsluitsel.

@Franky_D Dank voor de melding, op dit moment hebben we voldoende voorbeelden en we gaan er mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte!


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 11 december 2020

.


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 11 december 2020
Brian schreef:

@PaulvdSchoot  Wordt aan gewerkt dus. :wink: Het wordt met prioriteit opgepakt maar nog geen uitsluitsel.

@Franky_D Dank voor de melding, op dit moment hebben we voldoende voorbeelden en we gaan er mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik heb hetzelfde probleem met YouTube/YouTube music en ook F1 TV pro.

Wel vervelend nu het laatste F1 weekend is ingegaan.

Ik heb ook nog niet zo lang een ander ip adres wat begint met 62. Had volgens mij altijd een IP wat begon met 48 of 45.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 11 december 2020

Hier ook hetzelfde probleem, Had graag dit weekend Cyperpunk willen Spelen!

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 december 2020

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 13 december 2020
Pitt96 schreef:

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

Heb jij dit probleem ook bij YouTube? Kun je bijvoorbeeld deze clip afspelen?

https://youtu.be/X91otyp1Z2g


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 december 2020
Jhnieuwenhuis schreef:
Pitt96 schreef:

Ook ik heb het probleem…

Via 4G en op mijn werk geen problemen.

Probeer thuis Cyberpunk 2077 te spelen en ik krijg het volgende probleem:

Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt!

Heb jij dit probleem ook bij YouTube? Kun je bijvoorbeeld deze clip afspelen?

https://youtu.be/X91otyp1Z2g

Ja, schijnbaar ook op YouTube!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 december 2020

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wou Google Stadia aanschaffen in verband met de actie die loopt (gratis Google Stadia Premiere Editie bij aanschaf van Cyberpunk). Dit wou niet via het vaste internet omdat blijkbaar in een ander land woon. Via 4g heb ik de boel toen gekocht.

Die YouTube link werkt voor mij overigens ook niet. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 13 december 2020

any update on this?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 december 2020

Hier de zelfde problemen. Ik zou graag horen wat de status is met het oplossen van de problemen. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 december 2020

Ik heb hetzelfde probleem. Graag een status update


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 december 2020

Dan zal ik ook nog melden dat ik hetzelfde probleem ervaar en graag een reactie zou zien. Ik moet nu een VPN of proxy gebruiken om te verbinden met m'n eigen land voor Stadia :thinking:


Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 14 december 2020

@Sterremerkelbach @lfas @PaulvdSchoot @Franky_D @Jhnieuwenhuis @Juleszuidwijk @Pitt96 @Asharon @adityasi @TBoudewijns @christian1122 @JohnRoz 

 

Sinds deze ochtend is er iets aangepast en ik ben heel benieuwd of dit ervoor zorgt dat iedereen nu weer ‘gewoon’ in Nederland zit. Dit hoor ik het liefst van jullie als klant. Dat is voor mij de echte graadmeter of de aanpassing effect heeft gehad. Kunnen jullie controleren of jullie de foutmelding nog krijgen op youtube/Strada?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 december 2020

@sander Helaas krijg ik nog steeds de melding dat het niet in dit land ondersteund wordt. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 14 december 2020

@Sander -- YouTube YES, but above YouTube link by Pitt is not working. Plus Staida is not working, same error message.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen