Skip to main content
Beantwoord

Traag internet


Hallo,

Ons internet is al een tijd lang bijzonder traag:

Bron: speedtest.nl

Hoe kan ik dit oplossen? Kanaal staat op auto.

 

Daarbij kan ik ook mijn tv-abonnement niet uitzetten:

Hoe kan ik deze toch uitzetten?

 

Gr, Mark

Beste antwoord door Waqqas

@marxmits

Bij 2,4 GHz kan je het beste 1, 6 of 11 selecteren.

5 GHz hoort je veel hogere snelheden te geven maar het is iets minder als je bijvoorbeeld verderop bent en er zitten betonnen muren tussen.

Sta je bij het modem wanneer je de meting doet?

2,4 GHz zou je minimaal 6 Mbit down moeten geven en 5 GHz minimaal 15 Mbit als je bekabelde verbinding ook goed presteert.

En welke modem heb je?

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • 19 oktober 2020

Hallo @marxmits 

Voor de meest nauwkeurige snelheden meet de snelheid met een laptop die bedraad is aangesloten op de modem middels de Ookla speedtest desktop app en niet via het internet.

Is bovenstaande snelheid bedraad gemeten of via WiFi?

Voor het uitzetten van tv kan je een verzoek plaatsen in dit topic om tv uit te zetten.

Abonnement wijzigen


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 oktober 2020

Hallo @Waqqas,

Bovenstaande meting is gedaan via WiFi. WiFi is namelijk bijzonder traag. Dus deze snelheid wil ik graag acceptabel krijgen. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • 19 oktober 2020

@marxmits

Het is belangrijk dat de verbinding bedraad wel goed is en dan kan je kijken naar de WiFi, via boven vermelde manier meet je het beste dus zou je die eens willen controleren?

Hier heb je alvast een oplossing voor de WiFi : Wifi-plus van T-mobile


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 oktober 2020

@Waqqas

Bij deze de speedtest via de app en via de kabel:

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • 19 oktober 2020

@marxmits 

Ik neem aan dat het een DSL verbinding betreft.

Wat is de maximale snelheid volgens KPN Fourstack


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 oktober 2020

@Waqqas 

Bron: KPN Fourstack

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • 20 oktober 2020

@marxmits 

De verbinding bedraad valt ook niet echt mee, 60% terwijl het minimum 70% is maar gebruik je 5 GHz WiFi of 2,4 GHz WiFi? Het kan helpen om de kanalen vast te zetten dus 1, 6 of 11 voor 2,4 GHz en 36 voor 5 GHz bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 oktober 2020

@Waqqas 

We maken meestal gebruik van het 2,4GHz signaal, omdat die een hogere snelheid lijkt te geven. 

Ik heb wat met de kanalen proberen te spelen, maar dat hielp allemaal niet veel. Dus nu heb ik hem weer gewoon op auto staan. In principe zoekt die dan gewoon zelf naar een kanaal met zo min mogelijk interferentie toch?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22258 reacties
  • Antwoord
  • 20 oktober 2020

@marxmits

Bij 2,4 GHz kan je het beste 1, 6 of 11 selecteren.

5 GHz hoort je veel hogere snelheden te geven maar het is iets minder als je bijvoorbeeld verderop bent en er zitten betonnen muren tussen.

Sta je bij het modem wanneer je de meting doet?

2,4 GHz zou je minimaal 6 Mbit down moeten geven en 5 GHz minimaal 15 Mbit als je bekabelde verbinding ook goed presteert.

En welke modem heb je?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 oktober 2020

@Waqqas 

Nu heb ik bij 2,4 GHz kanaal 1 geselecteerd.

Wanneer ik naast de modem ga staan om een meting te doen, krijg ik met de vaste app op mijn laptop deze snelheid:

via laptop

En met de app op mijn telefoon deze: 

Via telefoon

Ik heb een Huawei HG659 modem.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10785 reacties
  • 28 oktober 2020

Hoi @marxmits, jouw Wifi-snelheid is inderdaad behoorlijk laag. Doordat Wifi van veel externe factoren afhankelijk is, is het lastig te peilen waar de oorzaak precies ligt. Gelukkig komt er morgen een monteur langs die jouw Wifi-netwerk gaat onderzoeken. Ik weet zeker dat er dan alles aan gedaan wordt om het te verbeteren. Succes morgen en als we iets anders voor je kunnen doen, laat het dan zeker weten. De Community helpt en denkt altijd graag met je mee!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen