Hallo allemaal. Ik heb sinds een aantal weken een jaar abonnement op een gaming service van Nvidia genaamd Geforce Now. Dit stelt me in staat om games te streamen van hun servers. Zoals je zou denken neemt dit veel bandbreedte in beslag (tot 50mbps), T-Mobile Thuis glasvezel zou hier dus uitstekend voor moeten zijn…..
Helaas heb ik sinds dag 1 problemen met de service. De voornaamste problemen zijn:
- Lage bandbreedte: <10mbps
- Packet loss: >10%
Dit maakt de ervaring zeer slecht en in veel gevallen onspeelbaar. De situatie die ik thuis heb is als volgt:
TP-Link MC220L → OpenWrt router (TP-Link AC2600)
Alle Geforce Now apparaten zijn aangesloten met ethernet. Een speedtest op die apparaten haalt consequent 100/100mbps (mijn max snelheid). Nu heb ik ook proberen uit te sluiten dat het aan OpenWrt ligt of media converter van TP-link. Vandaar dat ik vandaag de Vigor Draytek weer heb aangesloten.
Hierbij zie ik exact hetzelfde problematiek als bij mijn normale setup.
Verder heb ik contact opgenomen met Nvidia zonder uitsluitsel.
Een aantal opvallende observaties:
- Via 4g, met de telefoon, ondervind ik geen packet loss
- Bij me broer, die ook T-Mobile Thuis heeft met een Huawei modem, ondervond ik ook geen problemen
Dus ik zit inmiddels met mijn handen in mijn grote bos haar en daarom hoop ik dat T-Mobile hierbij kan ondersteunen. OF eventueel 1 van de velen slimme internet gangers op dit forum.