Skip to main content
Beantwoord

Verbinden uitgaande E-mail server lukt niet


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds kort T-Mobile internet via glasvezelaansluiting. Alles werkt prima, behalve het versturen van e-mail. Voor het instellen de handleiding van T-Mobile gevolgd. Bij poging tot versturen van e-mails verschijnt het volgende bericht:

“Aanmelden bij server smtp.t-mobilethuis.nl met gebruikersnaam smtp.t-mobilethuis is mislukt”.

Ik gebruik mailprogramma Thunderbird met de volgende instellingen:

 

Mail verzenden via webmail lukt wel, maar mijn voorkeur is rechtstreeks vanuit mailprogramma. Heb nog ander mailadres dat via hetzelfde Thunderbird werkt en dat gaat prima.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?  Alvast bedankt voor reacties.

Beste antwoord door Schraper

jhmay,

 

Ik gebruik ook Thunderbird.

Bij mijn SMTP instellingen staat poortnummer 465 met verbindingdigsbeveiliging SSL/TLS.

Misschien dit eens proberen ?

Bekijk origineel

14 reacties

yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 22 augustus 2020

Probeer je met gebruiker@t-mobilethuis.nl aan te melden of heb je deze speciaal voor het forum aangepast?

Dat is namelijk wat de foutmelding aangeeft. De aangemelde gebruiker kan niet aanmelden.


  • 0 reacties
  • 22 augustus 2020

@jhmay,

vul bij gebruikersnaam uitgaand je emailadres, gebruiker@t-mobilethuis.nl in ipv smtp.t-mobilethuis.nl eens in.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 22 augustus 2020

@Timo78 Dank voor reactie. dit heb ik gedaan maar dat helpt niet. Foutmelding blijft gelijk.

 

@yalerta Dank voor reactie.  gebruiker@t-mobilethuis.nl is mijn mailadres dat staat ingesteld op Thunderbird een waar ik mee inlog bij webmail.  Voor het forum heb ik andere inlognaam (jhmay).

Mailbox van mijn vrouw geeft zelfde foutmelding. Ook zij kan geen mail versturen maar heeft verder geen inlog bij T-Mobile Thuis of forum.


  • 0 reacties
  • 23 augustus 2020

@yalerta,

ik heb zojuist Thunderbird geïnstalleerd en met de volgende instellingen geen fouten en alle mail geladen.

Ik adviseer je om Thunderbird opnieuw te installeren en de onderstaande gegevens te gebruiken.

 

Bij e-mailadres en gebruikersnaam uiteraard je eigen mailadres invullen.

 

 

We horen van je of het nu wel gelukt is?

 

S6


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 24 augustus 2020

@Timo78 Ik heb jouw advies gevolgd. Thunderbird opnieuw geinstalleerd en jouw instelllingen gevolgd.

De smtp-server staat dan op gebruikersnaam@t-mobilethuis.nl.  (Uiteraard mijn eigen gebruikersnaam).

Helaas ook nu lukt het nog niet en ik krijg de volgende foutmelding:

Als ik de smtp server instel op smtp.t-mobilethuis.nl dan krijg ik de melding:

De  screenshot in het midden kun je vergeten. Zoals je ziet staat daar amtp ipv smtp en reeds gecorrigeerd.Het wil maar niet lukken, hoewel ander mailadressen via Thunderbird prima verlopen. Om gek van te worden en klantenservice T-Mobile zegt dat alles prima staat omdat webmail wel werkt. Vreemd. Heb je nog suggesties?


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • Antwoord
  • 24 augustus 2020

jhmay,

 

Ik gebruik ook Thunderbird.

Bij mijn SMTP instellingen staat poortnummer 465 met verbindingdigsbeveiliging SSL/TLS.

Misschien dit eens proberen ?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 augustus 2020

@Schraper  Dank voor deze tip Schraper!  Dit is de oplossing. Uitgaande mail werkt nu prima. Top!


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+10
  • Odido Superuser
  • 1336 reacties
  • 26 augustus 2020

@Schraper ,

Dank je wel voor deze oplossing hier kunnen andere leden hun probleem mee oplossen:thumbsup_tone1: .

@jhmay , dank je wel voor je terug koppeling. Fijn dat het nu wel werkt:thumbsup_tone1:


  • 0 reacties
  • 26 augustus 2020

@jhmay,

 

goed om te lezen dat het opgelost is met de tip van @Schraper.

 

Heb ik alleen een vraag, bij inkomende server heb je imap.t-mobilethuis of mail.t-mobilethuis.nl staan?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 augustus 2020

@Timo78  Mijn inkomende server staat op imap.t-mobilethuis


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 augustus 2020

@Schraper Heb nu hetzelfde probleem op laptop van mijn vrouw. Werkte een dag met jouw instellingen. Thunderbird verwijderd en nieuwste versie geinstalleerd (advies van @Timo78 ). Met originele instellingen van T-Mobile website gestart. Kan geen mail versturen. Vervolgens jouw settings overgenomen (SMTP 465 SSL/TLS) maar geen verschil. Op mijn PC werkt mail prima met jouw advies. Instellingen en software versies op laptop zijn identiek maar werkt niet, terwijl andere mailadressen (o.a gmail) probleemloos gaan. Aanmelden op smtp server lukt niet. Wat is hier mis?


  • 0 reacties
  • 27 augustus 2020

@jhmay,

op de laptop al geprobeerd met mijn gegeven instellingen, zie screenshots.

Mocht het daarmee niet lukken zou je dan een screenshot willen plaatsen van de foutmelding?

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 27 augustus 2020

@jhmay 

Ik begrijp dat er meerdere accounts in gebruik zijn. Kijk eens welke SMTP server Thunderbird standaard gebruikt.

Ga naar extra, accountinstellingen, en dan in de linkerkolom helemaal onderaan op uitgaande server klikken. Nu zie je alle SMTP servers die je kan gebruiken. Stel de T-Mobile server als standaard in.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 augustus 2020

@Timo78 

@Schraper  De foutmelding die ik kreeg was:

ik heb de serverinstelling aangepast naar:

gebruikersnaam -smtp.t-mobilethuis.nl (Standaard)

en nu werkt de mail.  Dit stond al wel ingesteld als Standaard onder accountinstellingen, maar bleek foutief ingesteld in het account zelf. Lijkt nu dus opgelost. Bedankt allen voor de input!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen