Skip to main content
Beantwoord

Kan geen backup meer maken naar de icloud


Ik heb een beetje een apart probleem, wij hebben thuis internet via t-mobile en dit werkt eigenlijk erg goed zowel bedraad als via de wifi halen wij een prima snelheid (+/- 100mbs)

Het enigste wat helaas niet werkt zijn backups maken en terugzetten op een iphone en ipad via de icloud zodra ik deze wil starten krijg ik vrijwel direct de volgende melding:

“De laatste reservekopie kon niet worden voltooid vanwege een slechte netwerkverbinding”

En dit terwijl het aparaat en volledige en snelle wifi verbinding heeft (internetten, spelletjes, facetime etc werkt zonder problemen)

Ik heb al een factory reset uitgevoerd van het modem (draytek vigor2132f) maar helaas heeft dit niets uitgehaald.
Ook heb ik al een aantal keer gebrobeerd om alle instellingen op de iphone en de ipad te resetten maar helaas ook zonder succes, hierna heb ik een factory reset gedaan van de ipad maar wederom haalt dit niets uit.


Na de reset van de ipad kon ik hiervan ook geen reservekopie meer terugzetten aangezien nog steeds direct de slechte netwerkverbinding melding kwam, deze heb ik vervolgens terug kunnen zetten op een ander wifi netwerk. Als ik met de telefoon en/of de ipad op een ander wifi netwerk dan ons thuis netwerk verbind werkt alles wel.

Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Beste antwoord door Piotr

[Moderator edit] Door de nieuwe firmware van eind mei is dit probleem voor het Zyxel modem helemaal opgelost. 

 

Hoi @A. Brouwer,

Ik heb gelijk de terugkoppeling voor je. Het issue met de Zyxel versterker en de back-up van iOS apparaten is bekend bij onze techneuten. Het probleem wordt gelukkig in een volgende firmware update opgelost en momenteel zitten we in de testfase van de update. Tot die tijd blijft de versterker jammer genoeg de stoorzender, maar de update komt er aan!

 

 

Bekijk origineel

28 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20391 reacties
  • 7 april 2020

Hallo @Michelvdsteege 

Hier een quote van iemand die een workaround had gevonden voor dit probleem :

Ik heb uiteindelijk in de lijst van apps die backuppen naar de Cloud (Instellingen -> Tik op je naam -> iCloud -> Beheer opslag -> Reservekopieën -> Tik device aan -> Toon alle apps) alles 'afgetoggeld' en dan met try and repeat alles terug aangezet.

Uiteindelijk heb ik alles terug kunnen aanzetten BEHALVE de google apps (Youtube, google foto's,...).

Vraag me niet waarom juist deze apps, maar in principe hoeven die ook niet te backuppen naar de icloud aangezien het google apps zijn.

Een andere optie kan zijn om het via een andere wifi netwerk te proberen en is je toestel up to date?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 april 2020

Hoi @Waqqas bedankt voor je reactie,

Dat heb ik ook geprobeerd maar helaas nog niet gelukt, via een ander wifi netwerk werkt het wel daarom heb ik al een keer geprobeerd om ons eigen modem te resetten en terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Het toestel is helemaal up-to date


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 april 2020

Ik heb last van exact hetzelfde probleem. Heb sinds 1.5 week een versterker van Zyxel. iPhone geeft aan dat de verbinding onstabiel is. Bij app updates geeft het een waarschuwing voor mobiele data verbruik.

 

Wanneer ik overschakel op de WiFi van het modem zelf is er geen enkel probleem. Ik kom er ook niet uit. Dit heeft niet te maken met devices zelf. Heb 4 iPhones en iPad die allemaal hetzelfde doen.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20391 reacties
  • 8 april 2020

@Leron

Je hebt hier al een topic over gemaakt, nogmaals  posten is niet nodig.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 april 2020

Zie geen reden waarom ik niet kan reageren onder topic van iemand die hetzelfde probleem heeft. Immers beiden klanten zoeken naar een oplossing


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20391 reacties
  • 8 april 2020

Klopt maar je vraag in meerdere topics stellen wordt gezien als spammen en dat is tegen se regels.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 april 2020

Ah begrijpelijk. Was niet mijn bedoeling, wilde enkel reactie plaatsen op de vraag van de auteur.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 8 april 2020

Om eerlijk te zijn ben ik well blij dat je gereageerd hebt @Leron  want wij hebben namelijk ook een Zyxel versterker sinds een paar weken, nu heb ik deze van de week al eens geprobeerd uit te zetten en toen werkte het nog steeds niet maar zojuist nogmaals geprobeerd en daarna op de ipad de netwerk instellingen gereset en dan werk hij wel, dus het is in ieder geval nu duidelijk waar het probleem vandaan komt!

Ik heb een afspraak met een wifi monteur voor aankomende vrijdag dus hopelijk vind deze een werkzame oplossing (zonder dit kastje hebben wij een veel slechtere verbinding)

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, mocht de wifi monteur wat vinden vrijdag laat ik het weten :-)


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 10 april 2020

Hoi @Michelvdsteege, super dat je jouw bevindingen met ons deelt, laat vooral weten hoe het vandaag gegaan is met de monteur! :smile: Veel succes en houd je veilig en sterk! 💪


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 april 2020

Helaas heeft de monteur ook geen oplossing kunnen vinden! maar aangezien de backups etc het wel doen via de wifi van onze modem ipv de zyxel hebben we nu een 2e netwerk aangezet die via de modem gaat speciaal voor de backups.

Niet helemaal een oplossing maar het werk in ieder geval wel weer :-)


  • Debutant
  • 1 reactie
  • 26 april 2020

Hier het zelfde probleem. Op een iPhone XS, iPhone SE en iPad mini. 

sids 2 weken geleden is geen backup meer mogelijk. Ik heb ook rond die tijd een versterker van tmobile in huis.

Enig idee wat een oplossing kan zijn


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 29 april 2020

Hi @Flip81, dit lijkt ee nbug te zijn en we zijn inmiddels een nieuwe firmware versie voor de modem aan het testen dat dit probleem verhelpt. Wordt aan gewerkt dus! :wink:  


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 mei 2020

Het zelfde probleem.

Melding van een slechte wifi verbinding 

Maar met speed test ruim 400 download snelheid

Met de iPhone ingelogd op het gast wifi account en dat werkte direct.

Voor mij een raadsel maar ja kan weer een backup maken


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 20 mei 2020

Hey @Rob6060,

Dit is inderdaad een bekend probleem waar hopelijk zo snel mogelijk een oplossing voor komt. Zie ook dit topic. Zodra er een update volgt dan delen we dat graag. :relaxed:


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 22 mei 2020

Ik heb er ook last van sinds de komst van de Zyxel versterker. Daarvoor werkte het prima. 


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 22 mei 2020

@A. Brouwer weet dat we er hard aan werken dit snel op te lossen. We delen het zodra er een update komt!


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 9 juni 2020

Ik heb de firmware B11 update van de Zyxel T50, gister had ik even de landcode NL van de Wifi, toen kon ik een iCloud backup maken. Nu, is de landcode weer IT en kan ik geen back-up meer maken vanwege ‘slechte netwerk kwaliteit’. Het probleem lijkt hem echt te zitten in de landcode die de modem aangeeft bij Apple apparatuur. 


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 10 juni 2020

Hey @A. Brouwer,

Dat is heel vreemd! Inmiddels moet het euvel met de iCloud back-up opgelost zijn middels een update. Kun je je modem van een fabrieksreset voorzien en controleren of je landcode dan wel goed staat?


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 10 juni 2020

Hoi @Piotr , ik heb even wat zaken getest en wat eruit komt is dit:

  1. Modem, versie B11 - na fabrieksreset - werkt backup wel.
  2. Zet ik de Zyxel versterker aan daarna - werkt backup niet meer. 
  3. Zet ik de Zyxel versterker uit - werkt backup ook niet meer. 
  4. Fabrieksreset van de modem - werkt backup wel weer. 

Kortom, de versie B11 werkt nu, maar de Zyxel versterker gooit roet in het eten, als hij eenmaal gekoppeld lijkt te zijn aan het modem.


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • 11 juni 2020

Hey @A. Brouwer,

Allereerst bedankt voor de terugkoppeling en waardevolle informatie! Ik moet je voor nu het antwoord schuldig blijven, maar ik ga dit gelijk doorspelen naar onze techneuten. Blijkbaar loopt er iets nog niet helemaal lekker in combinatie met je versterker. Zodra ik een update ontvang, deel ik dat hier graag met je. :relaxed:


Piotr
  • Voormalig T-Mobile Thuis moderator
  • 2167 reacties
  • Antwoord
  • 11 juni 2020

[Moderator edit] Door de nieuwe firmware van eind mei is dit probleem voor het Zyxel modem helemaal opgelost. 

 

Hoi @A. Brouwer,

Ik heb gelijk de terugkoppeling voor je. Het issue met de Zyxel versterker en de back-up van iOS apparaten is bekend bij onze techneuten. Het probleem wordt gelukkig in een volgende firmware update opgelost en momenteel zitten we in de testfase van de update. Tot die tijd blijft de versterker jammer genoeg de stoorzender, maar de update komt er aan!

 

 


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 11 juni 2020

Goed om te weten @Piotr , dank voor de terugkoppeling! 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 juni 2020

Inmiddels is er een update op de Zycel 

Nu werkt het weer en kan ik mijn iPhone weer gewoon backuppen


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 oktober 2020

Ik heb dit zelfde probleem. Hoe update ik de Zyxel versterker?


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 22 oktober 2020

Hi @JohanBarneveld Ik denk dat het het makkelijkst is via de Zyxel MPro App, hiermee kan je ook nog wat meer dingen voor de versterker inregelen. Voor iOS vind je de app hier.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen