Comment op een eerdere chat die ik met medewerker
Inmiddels een ruime week verder na ontvangst van de Zyxel modem. Ik heb niet meteen gereageerd omdat ik de eerste bevindingen even wilde afwachten.
Na installatie/aansluiten (2 minuten werk!!) gaf het modem meteen een snelheid van 800-900 mbps, zoals in de verwachting lag voor wel werkende hardware.
Ook alle tv storingen (blokkerigheid ed) zijn inmiddels helemaal weg. Dat is ook erg fijn, want dit was vanaf het begin al een issue die ik niet van fiber internet verwacht had.
Met andere woorden: ik kan niet anders dan concluderen dat de vorige Huawei modem niet geschikt was voor snellere verbindingen dan 300 mbps, want hoger is hij nooit gekomen.is dit misschien de reden dat er in mei van dit jaar overgestapt is op de Zyxel modems, omdat de Huawei's eigenlijk vaar tot 200 mbps abonnementen geschikt waren?
De nieuwe Zyxel modem gaf van dag 1 meteen voldoende snelheid.
Dit brengt mij op het volgende punt: Ik sprak eerder (enkele weken geleden) via de telefonische helpdesk een medewerker die aangaf dat als de problemen opgelost waren ik aanspraak kon maken op een compensatie voor de tekortgeschoten diensten.
Mijn vraag is nu aan jullie dus wat ik van een compensatie kan verwachten van jullie, wetende dat:
- Vanaf dag 1 van het contract het modem niet naar behoren heeft gewerkt (bij ontvangst heeft de monteur alles gemonteerd en ingesteld) Redelijkerwijze kun je ervan uigaan dat de dienst waar je voor betaalt ook als zodanig geleverd wordt.
- TV -signaal storing (blokkerig en haperend beeld)
- Volgens de helpdesk was er sprake van een "kruising" waardoor ik niet het juiste signaal kreeg (als mijn modem uitstond, werd er toch signaal gemeten werd..???)
- Modem, fiber-UTP converter en tv-box vervangen --> geen verbeterd resultaat
- modem al eens vervangen door monteur voor gelijk model (kon verder ook niet meer doen)
- helpdesk mdewerkers bij ieder contact beloven "het te gaan oplossen voor u" en daarover te communiceren, maar vervolgens niets meer laten horen.
- Technische dienst belt blijkbaar via een Privenummer, wat veel mensen niet opnemen om die zelfde reden. Laat de helpdeskmedewerkers melden dat de TD belt via een privenummer, dan kunnen wij als klant daar op anticiperen.
- Ben nu ruim twee maanden bezig geweest het probleem opgelost te krijgen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
- iedere keer als een monteur langs moet komen, kan er pas over een week of 2 een afspraak gemaakt worden, wegens een milieuvriendelijke roet die ze rijden. Voor het bezoek van de monteur moet ik enkele uren thuisblijven om hem te ontvangen.
- dagelijkse ergernis wegens niet naar behoren werkende hardware....
Ben benieuwd naar je reactie.