Beantwoord
Problemen wifi op telefoon na starten online game op PC
Als fanatiek Sim-racer, race ik momenteel veel online in F1 2018. Echter, als ik een lobby open in F1 2018, heeft direct mijn vriendin geen enkele bandbreedte meer op haar telefoon (Oneplus 3T) zowel via 2.4Ghz als 5Ghz. En zodra ik klaar ben online, kan ze gewoon weer verder internetten. Zelf heb ik geen probleem op mijn telefoon (Oneplus 6)
Als workaround doet mijn vriendin haar wifi op de telefoon uit zodra ik ga gamen. Is op zich geen probleem, want ze heeft T-mobile Unlimited. Maar toch is dit vreemd en ik zou graag willen weten of iemand tips heeft voor dit probleem.
Als workaround doet mijn vriendin haar wifi op de telefoon uit zodra ik ga gamen. Is op zich geen probleem, want ze heeft T-mobile Unlimited. Maar toch is dit vreemd en ik zou graag willen weten of iemand tips heeft voor dit probleem.
Beste antwoord door Brian
Hi @Joost87 , ik heb wat rondgevraagd maar naast een soortgelijke ervaring van iemand die ook niet achter de oorzaak kwam kan ik eigenlijk weinig toevoegen. Wat ik mij nog zou kunnen bedenken is een mogelijk IP conflict. Gebruik je toevallig statische IP-adressen in combinatie dynamisch/automatische? Als het statische IP-adres binnen de DHCP range van de modem/router ligt dan kan het zijn dat ze dubbel uitgeven worden waardoor je verbinding er uit klapt. Dat zou je nog even kunnen controleren en eventueel een reset van de internet instellingen van zowel het modem als het toestel van je vriendin.
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.